avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 531 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters84851

Activitate ContSters84851

Buna ziua,

Pt. 2 fosti colegi aflati intr-o situatie critica, apelez la persoanele cu experienta / expertiza in dom. insolventei-falimentului :
- ce se poate face pt. a forta lichidatorul, ca 2 angajati care-si indeplinesc lunar atributiile/responsabilitatile stabilite prin contract/fisa postului, sa-si poata recupera salariile neplatite de firma lichidatoare care face doar promisiuni ? (societatea se afla in stadiul „faliment” )

Precizari :
1) sunt utilizati de catre firma lichidatoare si nu li s-a spus / pus in vedere sa-si dea demisia sau sa fie disponibilizate ;
2) exista surse lunare de venit (din chirii) care acopera integral sau partial (cand nu platesc la timp toti chiriasii) plata celor 2 salarii ;
3) exista mai mult de 6 mld. lei vechi - bani neancasati de fostul admin. special, pt. care pina acum vreo luna (timp de 4 ani), NU s-au facut demersurile juridice necesare pt. recuperare ;
4) din ce au citit in legea aplicabila, aceasta situatie (efectuarea platilor drepturilor salariale) s-ar incadra ca prioritatea nr. 2 (din 8 sau 9 prevazute).

Va multumesc anticipat pt. amabilitatea / disponibilitatea dvs.

(PS - cer scuze daca nu am postat / incadrat corect mesajul in cadrul categoriilor forumului si rog moderatorul / administratorul s-o faca ; multumesc)
Răspuns la discuția Drepturile administratorului
Buna ziua,
Nu ati precizat daca / cu cine aveti contracte pt. montarea / punerea in functie si urmarirea functionarii / citirea la finele fiecarei luni a datelor mijloacelor de masurare metrologica - ,,apometre'' / ,,calorimetere'' (pt. apa rece, calda si caldura).
Probabil ca aveti un contract cu societatile comerciale agreate / autorizate (sau PFA) care au montat si pus in functie apometrele si calorimetrele.
Verificati atent prevederile clauzelor contractuale : drepturile prestatorului si obligatiile dvs. - ca beneficiar (include permiterea accesului delegatului / imputernicitului firmei respective / administratiei blocului, pt. citirile lunare si implicit - taxarea dvs. pt. aceasta prestatie ?).
Daca prin cele doua contracte, a ramas vreo activitate necesara finalizarii exploatarii instalatiilor si furnizarea utilitatilor (inclusiv plata serviilor prestate), probabil ca printr-un contract (conventie sau protocol), au fost preluate de catre administratia asociatiei de locatari / proprietari care, prin hotarari statutare / cu respectarea prevederilor legale in vigoare, aplicabile, poate stabili reguli (comunicate in timp util celor carora le sunt aplicabile - individual sau la avizierele de la parter bloc / sediu administratie).
Va multumesc pt. sugestie.

Astept si alte comentarii / sugestii ref. la situatia existenta / descrisa si de fapt, la intrebarea ,,Pot sa ... ..?''

Din nou, multumesc.

(PS1 - pt. ,,moderatori'' : cred c-am ,,dublat'' subiectul, nu l-am mai gasit pe primul deschis si poate n-am facut nici incadrarea corect, in sectiune ; #-odaca-i asa cer scuze, rog sa fie mutat in sectiunea corecta si sa ramana acest subiect - ca formulare titlu / continut, multumesc)
(PS2 - cum invit si alti ,,comentatori'' sa se implice in subiectul postat de mine ?:sorry:)
Buna ziua,
Prevederile din ,,Programul Prima casa'' / normele de aplicare, permit achizitia unui apartament inchiriat de catre actualul proprietar ?
(apartamentul este OK, idem pozitionare, zona, pret - se incadreaza in plafonul ce poate fi acordat de banca)
Situatia proprietatii :
- exista documentele juridice necesare pt. apartament ;
- proprietarul a platit (martie) impozitul aferent anului 2010 (la Directia Impozite si Taxe Locale) pt. apartament ;
- locatia nu face obiectul vreunei tranzactii imobiliare, promisiuni de vanzare, revendicari si nu este ipotecat ;
- platile catre Asociatia de proprietari si furnizorii de servicii sunt ,,la zi'' ;
- idem, impozitul pe venit platit trimestrial de catre proprietar la Adm. financiara - pt. cedarea folosintei bunului.
Proprietarul nu doreste rezilierea contractului de inchiriere de ,,dragul cumparatorului'' / o posibila vanzare-cumparare (nu vrea ca el sa fie cel ce-l reziliaza si in aceasta perioada / criza - nici ,,sa dea vrabia din mana, pe cioara de pe gard'' ).
Contractul de inchiriere actual (ce ar trebui preluat), prevede rezilierea - cu un preaviz de 30 de zile si nu are prevederi in legatura cu subanchirierea, permanenta chiriasului in imobil pt. o lunga perioada de timp (pt. multi ani de acum inainte).

In situatia in care, prevederile ,,programului'' nu permit acest lucru sau nu prevad aceasta situatie, exista si o alta(e) varianta(e) de rezolvare a situatiei descrise ?

Multumesc anticipat tuturor ce se vor implica.
Buna ziua tuturor,
Prevederile din acest program / normele de aplicare, permit achizitia unui apartament inchiriat de catre actualul proprietar ? (apartamentul este OK, idem pozitionare, zona, pret - se incadreaza in plafonul ce poate fi acordat de banca)
Situatia proprietatii :
- exista documentele juridice necesare pt. apartament ;
- proprietarul a platit (martie) impozitul aferent anului 2010 (la Directia Impozite si Taxe Locale) pt. apartament ;
- locatia nu face obiectul vreunei tranzactii imobiliare, promisiuni de vanzare, revendicari si nu este ipotecat ;
- platile catre Asociatia de proprietari si furnizorii de servicii sunt ,,la zi'' ;
- idem, impozitul pe venit platit trimestrial de catre proprietar la Adm. financiara - pt. cedarea folosintei bunului.
Proprietarul nu doreste rezilierea contractului de inchiriere de ,,dragul cumparatorului'' / o posibila vanzare-cumparare (nu vrea ca el sa fie cel ce-l reziliaza si in aceasta perioada / criza - nici ,,sa dea vrabia din mana, pe cioara de pe gard'' ).
Contractul de inchiriere actual (ce ar trebui preluat), prevede rezilierea - cu un preaviz de 30 de zile si nu are prevederi in legatura cu subanchirierea, permanenta chiriasului in imobil pt. o lunga perioada de timp (pt. multi ani de acum inainte).

In situatia in care, prevederile ,,programului'' nu permit acest lucru sau nu prevad aceasta situatie, exista si o alta(e) varianta(e) de rezolvare a situatiei descrise ?

Multumesc anticipat tuturor ce se vor implica.
D-lui ,,procmarci'' :
- dvs. nu mi-ati raspuns daca chiriasul are voie sa cedeze folosinta unei camere (inchiriata de el) din apartamentul aflat in proprietatea mea - pt. infiintarea unui sediu / punct de lucru al altei soc. comerciale si de ce nu trebuie modificat contractul de inchiriere-existent, ce are interdictie de subinchiriere.

De fapt : in ce documente legislative se pot gasi raspunsurile legale, la toate intrebarile mele si problemele ce sunt generate de cele descrise in intrebarile mele din acest subiect / acest forum ?

Cu multumiri pt. intelegere,
Buna ziua tuturor,

Sunt persoana fizica - proprietar apartament cu 2 cam.+ dependinte, inchiriat (tot) legal unei societati comerciale (ob. pr. activ. - asigurari).

Precizez ca in contractul de inchiriere, am clauza care interzice subinchirierea.

Chiriasul, a venit cu un contract de comodat (pt. 1 / una camera) - intre el si o alta SC (ob. activ. asemanatoare) si-mi solicita acordul / semnatura, la finalul acestui contract - ,,semnaturi'' (eu NU sunt inclus / parte, in acest contract).

As dori sa aflu despre legalitatea acestui acontract, implicatiile juridice si financiare, daca-s necesare noi acorduri de la vecini + asociatia de proprietari, daca este necesar sa se modifice contractul initial de inchiriere, etc.

Cu multumiri pt. amabilitate / disponibilitate / promptitudine,
Buna ziua,
Se poate vinde un apartament, unde este in derulare un contract de inchiriere (cu o persoana juridica) daca va exista acordul scris al cumparatorului pt. preluare contract inchiriere (in conditiile existente in contract) ?

Este necesar si acordul chiriasului ?

Care sunt etapele ce trebuie parcurse / formalitatile ce trebuie indeplinite si UNDE ?

Costuri estimate ? (sau, procentual)

Va multumesc anticipat pt. amabilitatea / disponibilitatea de a-mi raspunde.
Răspuns la discuția Lichidare voluntara SRL
Vad ca nu-mi raspunde nimeni la intrebarea nr. 5 ......
SRL fara datorii, toate taxele achitate, cateva mijloace fixe amortizate total, asociat unic ; intrebari : 1) care sunt pasii (minimali) legali / obligatorii - de urmat ? 2) care sunt costurile estimative MINIME, pt. dizolvarea (/ lichidarea ?) / radierea societatii comerciale ? 3) care sunt autoritatile la cere trebuie facute demersurile ? 4) documente / formulare necesare ? (link / link-uri) 5) mijloacele fixe amortizate total, trebuie si casate ? 6) care este reglementarea in vigoare / la zi, ce trateaza acest caz ? (denumire / nr. / data / publicatie - link / cap. / art. / par.) Va multumesc pt. amabilitatea / disponibilitatea de a-mi raspunde,