avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 318 soluții astăzi
Forum Activitate georgeandrei

Activitate georgeandrei

Sunt parte vatamata intr-un dosar aflat in instrumentare de aproape 2 ani la procuror, pe infractiuni la legea constructiilor. Pentru a avea cunostinta de lucrarile din dosar, am facut o cerere de studiere a dosarului. Mi-au zis sa astept, ca ma vor suna pentru a stabili ziua cand sa vin, Au trecut 2 luni si nu m-a sunat nimeni, de la secretariat mi se spune ca voi fi chemat cand va considera procurorul.
Intrebarile sunt: exista in vreun text de lege sau in vreun regulament obligatia procurorului de a permite partii vatamate sa aiba acces la lucrarile dosarului? Exista vreun termen in care procurorul ar trebui sa-mi raspunda la solicitare? Si ultima, exista vreun termen in care procurorul sa finalizeze dosarul?
Multumesc.
Dupa 12 ani de procese, recent am castigat definitiv granituirea dintre proprietatea mea si a vecinului. Hotararea s-a pus in executare, executorul marcand punctele pe unde trece hotarul si infigand tarusi. In urma executarii, s-a constatat ca gardul construit de vecin, in timpul celor 12 ani de procese, e in parte (cu tevi si fundatia de ciment a acestora, de 30 cm in diametrul, pe terenul meu. El nu vrea sa-si demoleze gardul, desi l-am notificat in scris iar executorul spune ca el a fost mandatat doar sa puna in executare aliniamentul, nu sa urmareasca indepartarea gardului de pe terenul meu. Vecinul ma ameninta cu plangere pentru distrugere daca dezafectez eu elementele gardului. Desi, repet, acestea sunt pe terenul meu! Intrebarea este dca exista vreo modalitate legala de a-l obliga pe vecin sa-si ia gardul, alta decat actiunea in instanta, care va dura 2 ani. Si daca, in cazul in care daram eu elementele gardului, chiar risc sa fiu tras la raspundere pentru distrugere. Multumesc.
Buna ziua,
In cursul lunii martie am participat la un concurs organizat de o institutie a statului. Concursul avea la baza un regulament specific aprobat prin ordin de ministru. La o ora dupa finalizarea probei scrise, test grila, organizatorul a afisat baremul, astfel incat toata lumea a putut, cu precizie de 100%, sa isi vada rezultatul pe loc. In ce ma priveste, aveam 72 de puncte, peste limita de 70 necesara accederii la proba urmatoare. A doua zi dupa examen a fost perioada de contestatii iar la 3 zile dupa examen au fost afisate rezultatele. Surpriza, de la 72 de puncte am coborat la 68 pentru ca cineva a facut contestatie la barem iar comisia a schimbat raspunsurile corecte, luand puncte de la unii si dand la ceilalti.
Problemele juridice pe care le semnalez:
1. Dupa afisarea rezultatelor, adica la 3 zile dupa examen, am vrut sa fac contestatie la noul barem. Mi s-a spus ca nu se poate, deoarece potrivit Regulamentului de concurs, contestatia se poate face in 24 de ore de la terminarea examenului. Numai ca, in ceea ce ma priveste, nu aveam nici interesul si nici nu puteam sa prevad ca unele dintre raspunsurile mele vor fi anulate, asa ca nu aveam de ce sa fac contestatie.
2. Cel putin la una dintre intrebari, am demonstrat comisiei de concurs ca atat raspunsurile mele initiale cat si cele identificate in urma contestatiilor sunt corecte si am cerut sa acorde punctaj si pentru cei care au indicat solutiile initial, recunoscute prin baremul initial, cat si celorlalti, care au facut contestatie si le-a fost admisa. Comisia a refuzat sa imi dea punctaj, spunand ca ”ea este o entitate administrativa care dispune de o marja de apreciere in exercitarea atributiilor specifice” si ca, potrivit Regulamentului, avea 3 variante de solutionare a spetei: sa anuleze intrebarea si sa dea punct valabil tuturor candidatilor, sa anuleze intrebarea si sa dea punct valabil doar celor care au indicat corect ambele variante (cele initiale, stabilite prin barem si cele stabilite in urma contestatiilor) si sa ia punctul de la cei care au indicat corect initial si sa-l dea celor care au facut contestatie. Evident, regulamentul nu detaliaza fiecare imprejurare dintre cele 3, doar le enumera, lasand la aprecierea comisiei pe care sa o aleaga.
Prin urmare, exista posibilitatea de a contesta in contencios pe de o parte faptul ca Regulamentul nu a prevazut posibilitatea de a depune contestatie si pentru cei carora li se schimba punctajul in urma solutionarii contestatiilor (depuse de alti candidati, nu de ei) si, pe de alta parte, de a demonstra instantei ca si varianta mea de raspuns (corecta, in baza baremului initial), e buna? Intr-o atare situatie, ce as putea spera sa obtin dupa, sa zicem 1 an de judecata? Pentru ca examenul si-a continuat cursul iar pana la finalizarea procesului se va fi terminat demult.
Multumesc pentru orice opinie concludenta.
Buna ziua,
Va prezint spre consultare urmatoarea speta: am participat la o licitatie organizata de o primarie pentru inchirierea unei pasuni. Punctajul pentru castigarea licitatiei era structurat astfel: a) 70% pentru pretul cel mai mare de inchiriere si b) 30% pentru pretul cel mai mic cu care erau preluate (acceptate) la pasunat animalele micilor crescatori din zona, care n-au avut resurse sa se prezinte la licitatie si ale caror interese primaria respectiva vroia sa le protejeze. Am oferit pretul cel mai mare de inchiriere si am primit 70 de puncte. La pretul cel mai mic de preluare a animalelor micilor crescatori, am oferit gratuitate pentru acestia, adica 0 lei. Ei bine, comisia nu mi-a acordat niciun fel de punctaj pentru ca a apreciat ca 0 lei nu este un pret! Comisia a sustinut ca daca ofeream 0,1 lei, suma era considerata pret insa 0 lei nu e considerat pret. Asa se face ca au castigat licitatia persoane care au oferit preturi mai mici la inchiriere si preturi mai mari la preluarea animalelor micilor crescatori. Ce parere aveti, 0 lei este un pret? Imi puteti indica o norma cu care sa le dau in cap celor de la primarie?
Multumesc,
Buna ziua,
De curand, am primit de la directorul societatii unde lucrez, o decizie prin care sunt desemnat sa ma ocup de ”aplicarea masurilor de prim-ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor”. Din cate stiam eu, angajatorul nu poate desemna o astfel de persoana decat daca aceasta are pregatire in domeniu sau va fi instruita. Eu nu ma aflu in niciuna din cele doua categorii, in sensul ca nici nu am cunostinte si nici nu voi fi instruit.
Citind legea 319/2006, nu am reusit sa inteleg daca angajatorul are obligatia sa ma instruiasca si nici daca eu am dreptul de a refuza desemnarea.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat? Eventual si cu indicarea normei legale.
Multumesc in avans,
Sunt o persoana impotriva careia s-a pornit executarea silita prin poprirea contului de salariu. In curand va veni vremea cand se va ajunge la concurenta sumei poprite.
Va cer parerea referitor la urmatoarele aspecte:
1. cum pot afla suma care mai e de plata la un moment dat (avand in vedere faptul ca veniturile mele au fost variabile in decursul timpului si nu am putut tine o evidenta clara a popririlor iar pe de alta parte, nici cu executorul judecatoresc nu pot discuta ca nu ma baga in seama)
2. care e procedura ce incetare a executarii silite? Avand in vedere ca angajatorul meu nu are de unde sa stie cand se termina executarea, el va continua sa verse lunar suma poprita. In aceste conditii, il anunta cineva ca inceteaza executarea?

Multumesc pentru orice raspuns care sa ma lumineze cat de cat.
Buna ziua,
Lucrez la o societate care deruleaza proiecte cu finantare europeana. Pe un asemenea proiect, societatea a deschis un punct de lucru si a incheiat un contract de inchiriere pentru un spatiu de birouri. Prin acel contract de inchiriere nu s-a precizat modalitatea de plata a utilitatilor, asa ca directorul firmei m-a insarcinat cu conceperea unui astfel de contract pentru energie electrica, gaze si apa-canalizare. Fiind un contract atipic, eu m-am gandit sa cuprind in reglementare fiecare serviciu in parte, ceva in genul urmatoarei formulari:
4.1. Factura pentru energie electrică
4.1.1. Fiecare dintre cele 3 încăperi care fac obiectul contractului de închiriere dispune de contor individual (pasant).
4.1.2. Părțile vor încheia lunar un proces-verbal de citire a consumului celor 3 contoare individuale.
4.1.3. Valoarea facturii lunare de energie electrică pe care o va plăti locatarul se determină prin adunarea consumului de kilowați al celor 3 contoare individuale (pasante), care se va înmulți cu prețul per kilowat ce se regăsește în factura emisă lunar de compania furnizoare de electricitate pe numele locatorului.

Directorul nu e de acord cu formularea de mai sus pe motiv ca trebuie evitata folosirea termenului de factura, adica proprietarul sa nu elibereze factura pentru sumele care ii sunt platite pentru utilitati (factura pentru curent, pentru gaze si pentru apa), ci o factura generica pentru servicii de utilitati.

Intrebarea mea este: cum as putea sa introduc in contract ceea ce doreste directorul?
matahachiro a scris:

dosarul este secret chiar fata de partea vatamata. Nu exista un termen anume ptr finalizarea cercetarilor intr-un dosar.

va puteti adresa CSM reclamind tergiversarea emiterii unei solutii de catre procuror.


Va rog, imi puteti indica un text de lege care spune sau sugereaza ca dosarul este secret chiar si pentru partea vatamata? Mi se pare absurd sa nu am dreptul de a sti mersul unui dosar care ma priveste direct. N-am cerut dosarul Monicai Columbeanu ci pe cel in care eu sunt parte vatamata.
Multumesc pentru un raspuns lamuritor.
Buna ziua,
Va supun atentiei urmatoarea speta: in urma cu 2 ani l-am reclamat la politie pe un vecin pentru tulburare de posesie. Politia a stat 1 an sa instrumenteze dosarul dupa care l-a trimis la procuror, care il tine „in lucru„ de mai bine de 1 an. Daca in timpul instrumentarii de la politie mai primeam cate o informatie legata de mersul anchetei, de cand dosarul a ajuns la procuror, e secretomanie totala. Am facut adrese peste adrese si de fiecare data mi se spune, impasibil, ca dosarul se afla in lucru la procuror si ca atnci cand va fi solutionat voi fi instiintat. M-am dus chiar si in audienta la primul-procuror insa nici n-a vrut sa stea de vorba cu mine pe motiv ca dosarul e secret!!!, desi eu sunt partea vatamata in acel dosar.
Intrebarile mele sunt urmatoarele: exista vreun termen legal in care procurorul sa fie obligat sa solutioneze un dosar? Exista vreun text de lege care sa il oblige sa imi comunice mie, partea vatamata, detalii legate de mersul dosarului? Am vreo sansa sa il reclam la CSM? Am uitat sa precizez ca il suspectez pe respectivul procuror de „non-combat„ cu partea adversa, deci pot explica oarecum atitidinea asa.
Buna ziua,
Va prezint urmatoarea speta: Dna. X, in 2006, sustine un concurs pentru ocuparea functiei de consilier debutant la compartimentul contracte dintr-o primarie. Ia concursul iar dupa 1 an devine consilier asistent treapta a III-a, potrivit procedurilor de avansare in functie in administratia publica. Pana in anul 2010, ea avanseaza pana la consilier asistent treapta a II-a. Din 2006 de cand s-a angajat si pana in prezent, Dna. X, desi este incadrata pe un post la compartimentul "contracte", isi desfasoara activitatea propriu-zis la compartimentul "autorizatii", pe o fisa a postului arbitrara, pe care este obligata sa o semneze an de an. In vara anului 2010, vine marea restructurare din sectorul public. Dna. X vede ca in noua organigrama postul ei este pastrat. Mai mult, in statul de functii aferent noii organigrame, apare postul ei, consilier asistent treapta a II-a. Numai ca potrivit noii organigrame, Dna. X trebuie sa se ocupe de contracte si nu de autorizatii, ca pana acum. Serviciul personal zice ca din moment ce pana acum Dna. X a lucrat la autorizatii, conform fisei postului, acum, ca va lucra la contracte (desi la acest compartiment a fost angajata si a figurat in statul de functii tot timpul), trebuie sa i se modifice fisa postului cu mai mult de 50%. Colac peste pupaza, de acest post mai este interesata o persoana, Dl. Y, care are gradul consilier asistent treapta a III-a, adica un grad inferior. In urma interesului Dlui. Y, serviciul personal al institutiei zice ca trebuie sa organizeze concurs. Aceasta desi Dl. Y nu se regaseste in statul de functii si, atentie, in urma cu 2 luni a primit o sanctiune administrativa cu mustrare scrisa la vechiul loc de munca, un alt compartiment din structura primariei, motiv pentru care a fost transferat in comaprtimentul Dnei. X. Serviciul personal pe de alta parte sustine ca si Dl. Y se poate prezenta la concurs pentru ca statutul functionarilor publici departajeaza functiile dupa grad si nu dupa treapta; adica un consilier asistent treapta a doua e asimilat, in ceea ce priveste participarea la concurs, unuia cu treapta a treia. Dna. X se teme ca daca se duce la concurs, subiectele vor fi stiute dinainte de contracandidat iar ea va fi restructurata cu acte in regula.

Intrebarea este: ce parghii are la dispozitie Dna X pentru a solicita declararea ilegala a concursului care se va organiza si ce sanse de reusita ar avea, in cazul unui proces cu o autoritate publica?