avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 849 soluții astăzi
Forum Activitate Dida_Calita

Activitate Dida_Calita

O persoana care detine buletin de identitate (carnetul acela din socialism), se poate deplasa in Bulgaria sau trebuie neaparat carte de identitate? Multumesc!
Răspuns la discuția Salariu declarat
Inteleg eu bine? Salariul de incadrare din CIM este 1200 lei net, iar salariul din statul de plata, pentru care semnati si incasati este 1500 lei net. Corect?
Pai, daca este in statul de plata, atunci nu se calculeaza contributiile toate la salariul realizat, cel de 1500 lei net? Deci, in D112 este inscris salariul pe care il incasati efectiv, cel de 1500 lei net. E contabilizat salariul realizat, care este mai mare decat salariul de incadrare (din CIM). In consecinta, este "decarat" la ANAF si sunteti asigurat la intreaga valoare.
Zic bine? Sa ma corecteze cineva daca gresesc, va rog.
Răspuns la discuția Fonduri europene nerambursabile
Lasati-mi o adresa de mail sa va pot trimite un link. Nu stiu daca pot spune aici... sa nu se considere reclama...
O zi buna!
Răspuns la discuția Fonduri europene nerambursabile
Buna seara! Da pt caen 2511 se pot accesa fonduri nerambursabile pana la cota de 70% din valoarea eligibila a proiectului. Trebuie sa luati legatura cu o firma de consultanta in domeniu... Va poate intocmi toata documentatia necesara accesarii fondurilor.
Daca va intereseaza mai multe detalii, va pot da un link la o astfel de firma de consultanta.
Răspuns la discuția depunere declaratie 100 cu zero
camicami a scris:

Exista o nota a MFP care clarifica aceste aspecte,astfel ca:
-depun 2 decl.101 contribuabilii care au fost obligati la plata efectiva a impozitului minim cel putin intr-unul din cele 3 trimestre aferente perioadei ian-sept.,doar in cazul acestora rezultand diferente de plata sau de recuperat a impozitului.
-contribuabilii care au datorat NUMAI impozit pe profit pe intreg anul 2010.depun o singura D.101 pe intreg anul.
Asadar ,in cazul tau depui doua 101,cu termen 25.02.2001,daca nu ai declarat impozit pentru trim.4 in D.100.
Daca ai declarat in D.100 ptr.trim 4 o suma egala cu impozitul la nivelul trim.3,atunci depui D.101 ian-febr. la 25.11.2011,iar a doua D.101 la 25.04.2011.


Imi puteti indica exact un numar si o data a Notei ANAF-ului (sau Ordin ce o fi el), care clarifica cine si cum depune o singura D101 pentru 2010?
Asa am citit si eu, dar nu stiu unde sa gasesc "reglementarea" cu numar si data.
Mi-ar fi de mare folos daca imi puteti spune.

Problema mea este urmatoarea: Societatea mea a fost suspendata din 2009. In iulie 2010 am reluat activitatea, astfel ca la 30.09.2010 am declarat impozit pe profit prin D100 impozit de 2600 lei (forfetarul fiind 550 lei pe trimestru). La 31.12.2010 nu am declarat nimic la impozit pe profit, urmand ca sa depun D101 pana la 25.02.2011.
Am depus o singura D101 pentru perioada 01.01.-31.12, iar functionara de la ghiseu, aproape ca mi-a aruncat-o in ochi, spunandu-mi ca nu e corect. I-am explicat ca am citit ceva emis de ANAF in sensul asta, dar mi-a replicat "nu stiu ce si unde ati citit, dar eu va primesc declaratia asa si va voi trimite notificare de declaratie intocmita eronat si veti veni apoi cu cele 2 declaratii, dar va fi prea tarziu si veti primi si amenda".
As vrea sa pot lista nota ANAF-ului si sa merg sa-i demonstrez ca nu am procedat asa doar dupa un "vis de noapte".
Multumesc!
Răspuns la discuția Demisie
Multumesc pentru raspunsuri.
Nu am modificat continutul demisiei, dar ma voi duce la lucru pana in ziua de 11.01.2011, inclusiv. Dupa aceasta data, deja e problema angajatorului cum va proceda. Am inteles clar ca nu vor sa-mi dea ultimul salariu si nici banii pe concediu de odihna neefectuat. Cam asta e! In final, ma bucur ca am luat decizia de a demisiona din aceasta functie. Daca nu-mi vireaza ultimul salariu in contul de card, pot sa fac sesizare la ITM?
Discuție Demisie
Buna seara!

Tot incerc sa gasesc modificari ale Codului Muncii 2011 referitoare la demisie, dar fara nici un rezultat. Problema mea este urmatoarea:
Am depus demisie in data de 27.12.2010, cu numar de inregistrare de la angajator. In demisia formulata am specificat ca in perioada 27.12.2010 - 10.01.2011 ma consider in preaviz, si am cerut ca la data de 10.01.2011 sa mi se calculeze si sa mi se faca plata atat a drepturilor salariale pana la aceasta data, cat si compensatia in bani a concediului de odihna de drept si neefectuat. Angajatorul mi-a raspuns ca perioada de preaviz este de 21 zile calendaristice, astfel fiind nevoita sa vin la lucru pana la data de 15.01.2011, apoi dupa 15.01.2011 voi fi pontata in concediu de odihna un numar de zile de drept, ca abia apoi sa mi se inchida contractul individual de munca.
Este corecta aceasta procedura? Eu stiu ca demisia este un act unilateral, si ca atat timp cat imi efectuez perioada de preaviz cu norma intreaga de munca (in acest timp a adus o persoana care urmeaza sa ma inlocuiasca si careia eu ii predau situatia locului de munca), angajatorul nu ma poate conditiona la prelungirea perioadei pana sa se efectueze inchiderea contractului de munca.
Mai mentionez ca am gasit un alt loc de munca, unde urmeaza sa incep activitatea la data de 17.01.2011. Daca la actualul loc de munca voi fi pontata in concediu de odihna pentru sfarsitul lui ianuarie si inceputul lui februarie, la viitorul loc de munca cum voi figura? Voi avea contract individual de munca activ cu norma de lucru intreaga concomitent la ambele societati?:O
Răspuns la discuția comision de risc banca
Aceeasi problema o am si eu. Ordonanta 50/2010 spune clar ca numarul comisioanelor se limiteaza la 4. De ce as mai fi nevoita sa platesc acest comision de risc?
Am mers la banca si am intrebat... Raspunsul pe care l-am primit de la o functionara... "Nu stim inca nimic... asteptam sa se ia decizii la nivel de conducere si apoi sa ne faca instruire..."
Răspuns la discuția Acte necesare
Pai, in primul rand firma X factureaza cabana societatii Y. In baza facturii societatea Y va merge la Primarie pentru a face declaratie de impunere impozit, de aici va primi o informare cum ca este proprietar pe caba si apoi la Electrica pt a transfera contractul de furnizare electricitate pe societatea Y. Cred ca aceasta este procedura pentru toate utilitatile.
Va multumesc pentru raspunsuri.
M-am mai consultat si eu cu mai multe persoane am gasit o "portita" de iesire... Cumparatorul spaniol, care a venit sa-si ridice marfa de la mine, avea banii cach in euro, si am mers impreuna la banca la care am eu cont deschis in euro si a facut foaie de varsamant in contul meu, dar in numele lui (depunatorul fiind el). Asa evit orice suspiciune din partea organelor de control.