avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 688 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Probleme cu societatea de recuperare
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Probleme cu societatea de recuperare

M-au contactat recent cei de la [SOCIETATE RECUPERARE] in legatura cu un debit pe care il am la [FURNIZOR] din anul 2000. Debitul principal este de 134,84 RON, penalizarile sunt de 337,05RON, iar taxa de reziliere este de 1029,89 RON. :(
Din cate stiu, dupa trei ani se prescriu datoriile. ma insel?
Daca initiaza procedura judecatoreasca impotriva mea au sanse de castig?
Din 2000 nu am mai primit nimic de la [FURNIZOR].
Ce ma sfatuiti sa fac?
Ultima modificare: Joi, 17 Martie 2011
ContSters20980, utilizator
Buna.sunt si eu dintre cei contactati de Eos Ksi.Chiar am avut nefericirea sa zic asa sa discut cu ei in 2 dosare.Va atrag atentia ca mai nou , in cazul creditelor bancare inclusiv overdraft-uri , ei nu cumpara creanta ,ci semneaza cu banca un contract de mandatare, deci este o diferenta intre cesiune si mandatare.Mandatarea expira si va treziti cu executorul judecatoresc la usa.Asa ca grija mare la creditele pe care le luati si megeti mai bine si negociati cu banca direct o esalonare a platilor.Referitor la felul lor de a se comporta, va aduc la cunostinta tuturor ca exista un cod de conduita a SRL -urilor de genul asta, cod de conduita cu caracter obligatoriu.Asadar, prima optiune in caz ca sunteti hartuiti de ei, consultati codul de conduita si trimiteti o reclamatie invocand acele prevederi pe care ei le incalca.In plus exista in Romania o asociatie a firmelor de genul asta, asociatie care poate prelua toate cazurile de incalcare a codului de conduita.Cu respect fata de avocatii de pe forum, dar un avocat colaborator al EOS nu stia de acest cod de conduita si a zis ca este doar orientativ si se tinea tare in parcare ca el le cunoaste pe toate si ii pot face si reclamatie ca pe el nu il doare ca stie pe toate.Ma gandeam sa infiintam o asociatie a celor hartuiti de recuperatori...astept comentarii !
Alinutza 4 fun, nu inteleg care sunt cele 6 mesaje dar al meu e bun.:)

Eu am recomandat ceva foarte asemanator.Oamenii nu isi permit sa plateasca avocati care sa faca ordine in hartuiala care exista.Nu isi permit in mod individual.Ma refer la judecati care sa ii streseze pe cei de la EOS.Singura varianta ar fi o forma juridica care sa poata plati avocati ceva la modul lunar de genul unui salariu.

AVOCAT CLAUDIU LASCOSCHI
Ultima modificare: Joi, 19 Martie 2009
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat
Domnule dionis, frumps mesajul dv. referitor la codul ala de conduita/cod FEN.../cod de practica... insa face, din punctul meu de vedere, cat o ceapa degerata!
In primul rand, codul e adoptat de o asociatia nationala care uneste mai multe companii de recuperare credite... asociatie care nici nu-mi poate recunoaste mie, ca avocat, statutul de recuperator de debite, in conditiile in care eu asta fac pentru clientii mei. Daca nu sunt autorizat de o companie, "ei zice" ca faptul ca legea imi da dreptul asta nu ajunge. =D>
ASta cu privire la cat de deschisi sunt si cat de muuult "nu apara" interesele companiilor mari de recuperari.

Apoi, la capitolul definitii, se definesc vreo 10 termeni si basta...
Recuperearea de debite (numita in cod, uneori, recuperare de creante, ca si cum cineva vrea sa-si ia inapoi o creanta... :O) are un maxim istoric de... vreo 3 principii generale!!! :P
Codul nu are nicio valoare legala, e plin de greseli (incljusiv gramaticale, desi nu acestea sunt cele mai importante), defineste protectia unui client in termeni cel putin incerti, asa incat nu face o reglementare, chiar interna, reala.
De exemplu: debitorul poate fi sunat numain in zile lucratoare intre 6 dimineata si 10 seara...
Pai dupa 5 telefoane la 6 dimineata, spui ca nu esti hartuit? Eu ma trezesc la 6:45, de exemplu.
Si stati linistiti, ca daca nu va gaseste recuperatorul in intervalul asta, va poate cauta si in zile nelucratoare (de Craciun, de exemplu) intre 8 si 8. B-)
Vizitele pot fi facute intre 7 dimineata si parca 8 seara... si, la fel, pot veni si duminica. Sau de Paste.
E jenant, pana si perchezitiile in penal au loc la ore mai rezonabile, la fel executarile silite... pai codul in sine e o bataie de joc fata de debitor...
"Frecventa convorbirilor telefonice cu debitorul nu trebuie sa reprezinte un factor perturbator pentru acesta, si nici sa ia forma unei hartuiri", spun ei. Ok, dar mai vag de atat textul nu exista, in forma asta e dificil pana la imposibil de demonstrat ce inseamna hartuire si ce nu... (Virgula dinainte de "si" le apartine lor si nu mie.)
Exista si unele chestiuni pozitive, ca de exemplu ca nu au voie sa le spuna tertilor despre datoria debitorului, insa ele raman fara efect in conditiile in care o actiune legala in acest sens ar costa suficient de mult ca sa descurajeze orice debitor.

Da, Claudiu, al tau e bun, stai linistit... Ne-a convins argumentul suprem din mesajul de mai sus. :D

Ancutza, nu stiu exact la ce mesaje si la ce consultanti/avocati va refereati in mesajele de mai sus... In conditiile astea, va dati seama cat de greu ne e sa intelegem daca observatiile dv. sunt intemeiate, atata timp cat nu stim la ce si cine se refera ele.
Ca sa nu discutam mai la obiect, anume de unde stie nea Nelu, cunoscut al meu, sa imi achite partial o datorie care abia s-a cesionat catre EOS. ;) OK?
:offtopic: In plus, va atrag atentia ca ati incalcat Regulamentul de postare si prin faptul ca mesajele trebuie sa fie bazate pe argumente si nu sa spuna scurt ca "oamenii e prosti" si ca "ei nu are dreptate". Sau, ma rog, in redactarea dv., "ei nu va primiiiiii dreptate", dupa caz.
Ultima modificare: Vineri, 20 Martie 2009
Cabinet de avocat Liliana Grădinaru, Avocat
multumesc ptr compliment.sa stiti ca s-au cam potolit dupa ce am arata ca stiu de acest cod de conduita.Am sunat chiar pe reprezentantul acestei asociatiii de colectori de debite si a zis ca orice reclamatie se va discuta in comitetul director si sunt dispusi sa ii sanctioneze pe cei ce incalca acele reguli, minime si vag conturate , dar existente.EOS KSI a recunoscut ca este un act obligatoriu si nu orientativ.Pana la aparitia unei legi care sa reglementeze activitatea acestor SRL-uri eu vad ca o floare ca desi nu face priomavara, macar anunta ca iarna trece si lucrurile vor intra intr-o oarecare normalitate.
Da, cu o floare nu se face primavara dar iarna trece.Corect.
Oricum atitudinea lor incalca si alte legi civile.
Orice atitudine abuziva care nu are la baza o reglementare legala trebuie estompata.
Au cai legale de a proceda la executarea silita.Telefoanele repetate in mod obsesiv nu constituie o cale legala sub nicio forma.

avocat Claudiu Lascoschi

Alte discuții în legătură

Bun aziua horia33 horia33 Am avut un credit de consum la o banca din 1.10.2003, in valoare de 3500 Ron, si dupa atita ani EOS KSI m-au sunat azi acasa la ai mei, desi eu nu mai stau cu ... (vezi toată discuția)
Recuperare debit de catre societate recuperari creante dfd dfd Buna ziua, in anul 2005 am contractat un credit pt care s-au platit 10 rate. nu am mai avut loc de munca si m-am imbolnavit si nu am mai putut plati. cei de la ... (vezi toată discuția)
Nelamurire- prescriptie ContSters98165 ContSters98165 buna ziua. in 2003 am facut un imprumut la banca pe numele meu insa banii i-a folosit prietenul meu. A platit o parte din ei pana la inceputul lui 2004 si ... (vezi toată discuția)