avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 650 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Am cumparat o casa cu un sediu social firma. Cum ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Am cumparat o casa cu un sediu social firma. Cum procedez ?

Buna ziua,

In primul rand sa va expun succint problematica mea. Am cumparat in noiembrie 2007 un imobil (casa batraneasca) + teren de 285 mp. in Popesti Leordeni de la o persoana juridica care , normal, are si sediul social pe respectiva adresa. La momentul respectiv familia care detine firma mi-a spus ca nu stie cum va proceda pentru ca in anul 2002 cand au mutat sediul din Bucuresti in Popesti Leordeni i-au costat o caruta de bani , ca sa nu mai vorbim de efortul birocratic ...
Ei s-au mutat in Costinesti unde si-au achizitionat casa deci ar avea posibiliatea sa mute sediul la noua adresa. In urma unei discutii de acum cateva zile cu capul familiei (care este asociat unic) am aflat ca vor sa suspende temporar pt. 3 ani activitatea si ulterior s-o lase "in parasire" ca sa ma exprim mai plastic.
Intrebarea este cum pot eu sa-i determin sa-si mute sediul legal de pe casa mea ? Exista un termen legal in care persoana juridica trebuie sa anunte ca si-a vandut sediul ? (care era trecut si in patrimoniul firmei - ei trebuind sa-mi dea si o factura fiscala pentru suma pe care le-am platit-o si care nu am vazut-o nici in ziua de astazi)
Cert este ca firma este inca activa - ei venind in fiecare luna in Bucuresti la contabila pt. a semna dosarul si pt a-l depune la Adm. Fin. a Sect. Ilfov, constat ca le este destul de frica sa nu incalce legea si ar trebui sa profit de acest lucru.
Cineva mi-a zis ca daca merg cu hartia notariala din care rezulta ca respectiva persoana juridica si-a instrainat sediul legal cei de la Registrul Comertului ii vor radia firma de la adresa mea ! Imi vine greu sa cred ca este asa de simplu sa stergi o firma de pe fata pamantului , in acest fel evaziunea fiscala ar exploda !
Functionarii de la Registru Comertului pot sa-l notifice pe administrator in acest sens ? Mai ales ca eu am toate datele necesare : copii dupa certificatul de inregistare, copie dupa statutul firmei, adresa din Costinesti la care s-au mutat, numere de telefon , copie dupa un certificat constatator / 18.05.2007 din care rezulta ca nu are alte sucursale sau sedii secundare. Singura chestiune care e subliniata ca nu-i in regula ar fi faptul ca firma nu are administratori declarati.
Astept cu interes un raspuns cat de cat edificator.

Cu stima ,

Vasile Stefanescu
Cel mai recent răspuns: orca , utilizator 07:16, 4 Aprilie 2008
lory10 a scris:
Functionara de la registratura e obligata sa-ti primeasca cererea; intocmeste-o in doua exemplare, sa-ti dea numar de inregistrare si pe exemplarul tau.

La registrul comertului singura dovada a inregistrarii cererii e fluturasul cu numar de dosar si termen de judecata.

Apoi, sunt de acord cu Nicoleta ca e stupid sa existe societatea dar sa nu aiba sediu! :O
Ultima modificare: Luni, 25 Februarie 2008
ContSters20980, utilizator
Stupid sau nu, Andreea, asa se intampla.... Situatia e comparabila cu aceea cand sediul unei societati e stabilit in baza unui contract de inchiriere, care expira fara a fi prelungit; la Reg Com firma apare ca avand sediul la acea adresa, dar apare si mentiunea ca sediul e expirat.
romascanu a scris:

lory10 a scris:

Practic firma figureaza in evidentele Reg. Com. cu acelasi sediu, dar apare si mentiunea de retragere accept sediu.


As vrea sa stiu si eu ce efect are o astfel de mentiune, care nu e o radiere? Poti in aceste conditii sa infintezi acolo sediul unei alte firme? (fara sa fie aplicabila vreuna din situatiile de exceptie prev de art 17din legea soc com)



Nu prea inteleg ce te intriga... Sediul unei societati odata declarat nu ramane valabil indiferent ce se intampla cu actul care a stat la baza lui. Daca un contract de inchiriere/comodat expira, atunci la Reg Com apare mentiunea sediu expirat.
Era o intrebare. Pentru ca la Buc. de ex, o firma avea pe certificat sediu in strada... nr... (atat) si chiar daca la acea adresa erau 2 corpuri de cladire cu 15 camere fiecare si chiar daca sediul acestuia era expirat n-au vrut sa mai inregistreze nimic la acea adresa (pe care o percepeau ca fiind toata ocupata) pana nu am reglementat situatia (eram oricum sub imperiul vechii reglementari din art.17). Pentru ca una e sa fie expirat si alta e sa fie radiat.
Nu stiu ce sa mai zic... e inca un exemplu ca o lege se interpreteaza si se aplica diferit functie de judet, de functionarii peste care dai, etc. Eu am mai multe firme cu sediul pe strada x, nr. 35, fara etaj/camera (imobilul nu a fost compartimentat de la inceput) si nu intampin niciun fel de greutati la Reg Com Iasi cand mai inregistrez acolo cate o societate/punct de lucru. Mi se cere doar schita cadastrala a spatiului/imobilului, sa-si poata da seama ca intr-adevar acolo pot functiona mai multe societati. De altfel cred ca ai citit raspunsurile pe care le-am primit telefonic de la Reg Com Iasi, respectiv Ilfov (fiecare cu bucataria proprie).

Alte discuții în legătură

Sediu social icapopa2011@yahoo.com icapopa2011@yahoo.com Buna dimineata, Va rog sa ma sfatuiti, cum poate fi obligata o firma care a avut un sediu social la o adresa inchiriata, sa scoata acel sediu social de la ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract si sediu social mikyangel mikyangel Am un spatiu pe care l-am inchiriat unei firme ,care in baza contractului de inchiriere si-au stabilit sediu social in spatiu meu. Contractul a fost reziliat ... (vezi toată discuția)
Sediu social expirat mihaela495 mihaela495 In calitate de proprietar am inchiriat unei firme un spatiu pentru stabilirea sediului social. Acel contract de inchiriere a expirat, la ORC firma apare ca ... (vezi toată discuția)