avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Am cumparat o casa cu un sediu social firma. Cum ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Am cumparat o casa cu un sediu social firma. Cum procedez ?

Buna ziua,

In primul rand sa va expun succint problematica mea. Am cumparat in noiembrie 2007 un imobil (casa batraneasca) + teren de 285 mp. in Popesti Leordeni de la o persoana juridica care , normal, are si sediul social pe respectiva adresa. La momentul respectiv familia care detine firma mi-a spus ca nu stie cum va proceda pentru ca in anul 2002 cand au mutat sediul din Bucuresti in Popesti Leordeni i-au costat o caruta de bani , ca sa nu mai vorbim de efortul birocratic ...
Ei s-au mutat in Costinesti unde si-au achizitionat casa deci ar avea posibiliatea sa mute sediul la noua adresa. In urma unei discutii de acum cateva zile cu capul familiei (care este asociat unic) am aflat ca vor sa suspende temporar pt. 3 ani activitatea si ulterior s-o lase "in parasire" ca sa ma exprim mai plastic.
Intrebarea este cum pot eu sa-i determin sa-si mute sediul legal de pe casa mea ? Exista un termen legal in care persoana juridica trebuie sa anunte ca si-a vandut sediul ? (care era trecut si in patrimoniul firmei - ei trebuind sa-mi dea si o factura fiscala pentru suma pe care le-am platit-o si care nu am vazut-o nici in ziua de astazi)
Cert este ca firma este inca activa - ei venind in fiecare luna in Bucuresti la contabila pt. a semna dosarul si pt a-l depune la Adm. Fin. a Sect. Ilfov, constat ca le este destul de frica sa nu incalce legea si ar trebui sa profit de acest lucru.
Cineva mi-a zis ca daca merg cu hartia notariala din care rezulta ca respectiva persoana juridica si-a instrainat sediul legal cei de la Registrul Comertului ii vor radia firma de la adresa mea ! Imi vine greu sa cred ca este asa de simplu sa stergi o firma de pe fata pamantului , in acest fel evaziunea fiscala ar exploda !
Functionarii de la Registru Comertului pot sa-l notifice pe administrator in acest sens ? Mai ales ca eu am toate datele necesare : copii dupa certificatul de inregistare, copie dupa statutul firmei, adresa din Costinesti la care s-au mutat, numere de telefon , copie dupa un certificat constatator / 18.05.2007 din care rezulta ca nu are alte sucursale sau sedii secundare. Singura chestiune care e subliniata ca nu-i in regula ar fi faptul ca firma nu are administratori declarati.
Astept cu interes un raspuns cat de cat edificator.

Cu stima ,

Vasile Stefanescu
Cel mai recent răspuns: orca , utilizator 07:16, 4 Aprilie 2008
inca rezist eroic tentatiei de a apela la un avocat ;)
nu-mi permit luxul sa tin o casa doar pt. a face gratare vara acolo asa ca incep sa cochetez cu ideea de a inchiria imobilul respectiv
sa vad ce cerere exista pe piata in localitatea respectiva si ce fel de clienti pot aparea: persoane fizice sau persoane juridice , de asemenea trebuie sa vad ce diferente de chirie exista intre cele 2 categorii (daca cea de-a 2 a categ. are oferta mai avantajoasa poate merita sa fortez nota cu fostii proprietari)
am impresia ca nici macar pct de lucru nu poate fi declarat pe adresa respectiva din moment ce am sediul acela anterior, deocamdata sa vad ce apare in urma anuntului de inchiriere ...
Clark a scris:

inca rezist eroic tentatiei de a apela la un avocat ;)
nu-mi permit luxul sa tin o casa doar pt. a face gratare vara acolo ...


Si eu reziat inca tentatiei de va da aici toate elementele necesare
Nici eu nu-mi permit luxul sa tin un birou de avocatura... ca hobby, chiar daca imi face placere sa-mi beau cafeaua cu ochiu' pe avocatnet.
Ultima modificare: Sâmbătă, 1 Martie 2008
romascanu, moderator
Poate va ajuta
ANAF vaneaza firmele fantoma
Au fost depistate peste 1.200 firme care nu functioneaza la sediul declarat. Directorul Registrului Comertului sustine ca numarul real al acestora este mult mai mare
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a identificat 1.226 de firme care nu functioneaza la sediul declarat, institutia avertizand totodata ca tranzactiile realizate de aceste companii, intre ele sau cu alte societati, nu vor fi recunoscute de Ministerul Finatelor. Specialistii apreciaza ca firmele descoperite de Agentie nu sunt si singurii contribuabili inactivi. "In mod sigur, numarul societatilor care nu functioneaza la sediul declarat este mult mai mare", -a spus Eugen Ghiulea, directorul general al Oficiului National al Registrului Comertului. Acesta a adaugat ca firmele inactive "sunt pasibile de dizolvare".

Societatile inactive fraudeaza statul

"Conform analizelor efectuate la nivelul central al ANAF s-a constatat ca exista persoane juridice inregistrate in scop comercial care nu functioneaza la sediile declarate. Acest gen de societati comerciale sunt utilizate cu scopul fraudarii bugetului general consolidat al statului, prin solicitarea ilegala de rambusare a TVA", se arata intr-un comunicat al ANAF. Cat despre procedura de depistare a contribuabililor inactivi, Dorin Tiganas a spus ca "in principal au fost analizate firme care s-au sustras de la declaratiile domiciliului fiscal sau care au depus declaratii eronate. De asemenea, acestea au fost identificate si dupa ce au achizitionat facturi si nu au depus declaratii fiscale".
Neidentificarea companiilor la sediile declarate duce la imposibilitatea efectuarii inspectiei fiscale pentru determinarea corectitudinii respectarii reglementarilor fiscale si stabilirea realitatii TVA solicitata la rambursare. Codul Fiscal mentioneaza ca la stabilirea sumei unui impozit sau a unei taxe autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unei tranzactii pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei.

ANAF poate sa nu ia in considerare operatiunile realizate de un contribuabil declarat inactiv sau tranzactiile efectuate cu o companie de acest gen. Fiscul a realizat o lista care include acest gen de companii, aceasta urmand sa fie actualizata periodic, prin emiterea unor noi ordine ale presedintelui ANAF.



Si mie mi se intampla sa-mi intre in birou si sa-mi spuna ca vor sa faca o cerere de chemare in judecata, sau un contract, sau ceva... dar nu prin avocat. :) Le spun: dar eu sunt avocat! Inseamna ca aveti nevoie de mine, daca cautati un avocat... Adevaru-i ca eu, daca vreau sa ma tund, ma duc la coafor, daca-mi trebuie reparata o teava ma duc la instalator... fiecare are rolul lui in societate...

Si in Maramures cunosc un consilier juridic care se ocupa de infiintare de firme si la el acasa, pe adresa, are trecute vreo 10 firme. Pe de alta parte, este riscul lui daca, de exemplu, firma ajunge in insolventa si se ajunge la evaluarea bunurilor formei pt. executare silita...
Ce mi se pare interesant e ca nu se specifica nimic de mentiunea facuta/ sau lipsa ei in contractul de vinzare cumparare, ce trebuia incheiat in fata unui notar, despre existenta sediului firmei la adresa imobilului. Normal la notar trebuiau prezentate actele firmei, pentru ca nu cred ca vinzarea cumparare a fost incheiata intre persoane fizice. Iar notarul trebuia sa mentioneze ca imobilul este sediul firmei x, care are termen pina la data de... sa procedeze la modificarile determinate de respectivul contract de vinzare cumparare.
Situatia ar trebui rezolvata de REg Comertului.
Daca imobilul era si aport la cap soc e problematic si se poate ajunge la radierea firmei, daca se dovedeste ca acel capital e sub minimul legal.

Pt av. Todinca poate cons juridic e asociat in firmele respective

Alte discuții în legătură

Sediu social icapopa2011@yahoo.com icapopa2011@yahoo.com Buna dimineata, Va rog sa ma sfatuiti, cum poate fi obligata o firma care a avut un sediu social la o adresa inchiriata, sa scoata acel sediu social de la ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract si sediu social mikyangel mikyangel Am un spatiu pe care l-am inchiriat unei firme ,care in baza contractului de inchiriere si-au stabilit sediu social in spatiu meu. Contractul a fost reziliat ... (vezi toată discuția)
Sediu social expirat mihaela495 mihaela495 In calitate de proprietar am inchiriat unei firme un spatiu pentru stabilirea sediului social. Acel contract de inchiriere a expirat, la ORC firma apare ca ... (vezi toată discuția)