avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 815 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Declaratie Unica 112 si certificatul de semnatura ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Declaratie Unica 112 si certificatul de semnatura electronica - de la 01.09.2011 aceasta declaratie se va depune numai online!

Are cineva idee cum se completeaza declaratiia 112 pentru o asociatie de proprietari care are numai conventii civile si calculeaza si plateste urmatoarele impozite datorate pentru acestea? Ce pozitii in declaratie se completeaza?
Totalul taxelor pe care sunt colectate din salarii, ce plateste angajatul si ce plateste angajatorul este de aproximativ 85% nu 40% daca era doar atat era bine de nu e.
Deci, pana la urma, nimeni nu stie nimic concret ! Bravo ! E finala, fratilor ! Suntem in ceata complet !
Observ astazi ca s-a finalizat lucrul pe Decl.112 si e gata de folosit.
Super!!!!!
Ma refer la cei care au in asociatiile lor conventii civile.

Deci intrati pe
[ link extern ]

Avem de completat 3 feluri de anexe in urmatorul flux de completare:

Anexa 1 - angajator

- luna si anul pentru care facem declaratia.
- Cod de identificare fiscală - completam manual
- Denumire si Adresa domiciliu fiscal completam manual cu datele de identificare ale asociatiei de proprietari
- cod CAEN - alegem 6832
- apare un Tarif de risc - ignoram
- Datoreaza contributii....... - alegem N (si Tarif de risc devine 0)

Apasam pe bara galbena care ne duce la completarea cu datele angajatilor

Anexa 1.2 - angajat

Aici completam
- CNP-ul persoanei
- nume
- prenume
- Dată angajare - selectati 01.01.2011
- Casa de asigurări de sanatate a asiguratului - selectati judetul sau municipiul Bucuresti, dupa cum aveti dv. cazul.
- Asigurat / neasigurat pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate - selectati orice ca tot nu are importanta!
- Asigurat în sistemul de asigurari pentru şomaj - selectati 2 pentru pensionari sau angajati in alta parte si 1 pentru persoane care nu sunt nici pensionari, nici angajati.
Sub tabelul cu Co-asigurati
Alegem Sectiunea C
- 1. Tip asigurat alte entităţi asimilate - alegeti 18
- 6. Venit brut realizat - completati venitul brut
Apare CAS-ul si somajul (daca e cazul) completate automat. Acestea nu se modifica (nici nu pot fi modificate!)
Apasam pe butonul "+" pentru a adauga un alt angajat. Se face verificarea celui completat pana acum, apare un pop-up in care scrie "angajat validat" sau vi se pun erorile pe care le indreptati si reveniti la butonul "+".
La urmatorul angajat se procedeaza similar.....si procedati astfel pana terminati toate persoanele angajate.
La sfarsitul ultimului angajat se apasa pe "Verificare" in loc de "+" si apoi apasati bara care va duce in

Anexa 1.1 - angajator (e gresit scris Anexa 1.2)

Completati numai
- Casă de asigurări de sănătate angajator - alegeti judetul care va este specific.
Parcurgand aceasta anexa veti observa ca in anexa D este completat numarul de asigurati somaj (daca este cazul) si Totalul venitului brut luat in calcul pentru CAS - angajat
In aceasta anexa nu se mai completeaza nimic (in afara de casa de asigurare din topul anexei, despre care am vorbit deja.

Revenim sus la
Anexa 1

Apasam pe bara Adauga/actualizeaza creante
va aparea automat si insumat pentru toata asociatia
- creanta pentru CAS - cod 419 linia 25
- creanta pentru somaj (daca e cazul)

Pe creanta libera alegem linia 29 - cod 616 si completam manual in campul Datorata, impozitul calculat de noi pe total asociatie.
Se calculeaza automat si apare totalul de plata cu toate contributiile si impozitul aferent pentru ANAF.

Sub bara pe care scrie Validare mai completam
- nume, prenume si functia celui care a completat si raspunde pentru veridicitatea datelor.
Apasam bara Validare
Apare un pop-up cu mesajele de erori sau "Documentul este valid......"
Apare un buton "Generare XML" - apasam
Apare un pop-up "Fisierul XML a fost creat si atasat

La sfarsitul acestui formular, in partea lui de jos gasiti niste butoane de "populare", alegeti criteriul care va convine cel mai mult.

Salvati si listati prima pagina pe care o semnati si stampilati, in dublu exemplar - unul va ramane la dv.!
Salvarea se face in computerul dv. in My Documents sau in alt folder unde sa-l puteti gasi usor pentru luna viitoare.
Fisierul astfel creat se mai salveaza si pe un CD.
Cu CD-ul, prima foaie a Decl.112 listata (dublu exemplar), semnata si stampilata si cu banii mergeti la ANAF, depuneti si platiti.

Din iulie incolo, am inteles ca se va depune online, fapt pentru care ar trebui sa cumparam certificatul de semnatura electronica. In acel moment se va putea folosi semnatura electronica indicata prin sagetuta maro din campul "Semnatura".

Acest document salvat va foloseste in lunile urmatoare pentru declaratiile la ANAF, modificand doar luna de declarare (si anul cand e cazul) si daca se schimba ceva in structura angajatilor de la asociatie (unii se sterg, altii se adauga, altora li se modifica venitul brut). Ajungeti direct la aceste modificari, fie parcurgand documentul, fie din partea de jos unde ati optat pentru un criteriu de de "populare", pentru angajatul cu pricina.

Ultima modificare: Vineri, 28 Ianuarie 2011
elga50, moderator
Eu va multumesc mult pentru rabdarea cu care ati scris acest mesaj !=D>

Acum raman intrebarile:
1. conventii civile sau contracte de munca pentru administrator si ingrijitor ?
Pana la urma ce platim pentru ei daca sunt angajati in alta perte cu contract de munca ? #-o
2. Daca in anexa "Asigurati" completam toate personele care incaseaza indemnizatii intr-o administratie, de ce programul nu calculeaza si impozitul pe venit in mod automat. De ce trebuie sa-l introducem manual ?
3) In asociatia noastra, in luna ianuarie, s-a efectuat o reparatie ocazionala, pentru care am platit o indemnizatie. "Mesterul" este pensionar si a desfasurat o activitate ocazionala.
Deci pentru el ar trebui sa platim numai impozit pe venit.
Nu pot sa il trec in anexa de asigurat pentru ca programul imi calculeaza automat CAS (si nu este cazul !).
Trebuie sa ii calculeaz insa, impozitul pe venit in fereastra creantei respective.

Deci apare o neconcordanta.....in legatura cu care nu am primit nici un raspuns de la ANAF. X-(
Sunt in totala in ceata cu sa procedez....
1. Daca le faceti conventii civile se abordeaza Sectiunea C, asa cum am stabilit si asa cum e corect. Daca sunt cu contracte de munca se abordeaza Sectiunea A.
Asa cum in sectiunea C apar la sfarsit creantele calculate, tot asa apar si in cazul sectiunii A.
O asociatie poate avea angajati si in Sectiunea A si in Sectiunea C suplimentate cu Sectiunile B si D daca e cazul.
Eu am studiat numai Sectiunea C pentru ca personal numai pe aceea o voi folosi. Pentru restul, acolo unde este cazul, cine doreste ..... poate studia problema. Dar tineti cont de un lucru: nu va complicati mai mult decat e cazul, decl.112 e facuta atat pentru o asociatie de proprietari cu o scara, cat si pentru o firma cu 999 de angajati, deci ea trebuie sa cuprinda toate cazurile si toate categoriile acoperite de legislatia in vigoare.

2 si 3 sunt impreuna. Pai nu se calculeaza impozitul tocmai pentru ca mai sunt si aspecte de genul celor pe care le descrieti la punctul 3. Daca ati observat, campurile care apar completate automat sunt blocate, deci un raspuns simplist ar fi ca daca iti calculeaza impozitul automat, iti blocheaza campul si nu-l mai poti modifica prin adaugarea de alte impozite de la activitatile ocazionale. Un raspuns care sa nu fie simplist....n-am :) Si care e problema ca trebuie calculat impozitul inainte de a-l pune manual in creanta?

Alte discuții în legătură

Despre angajari de pensionari in functii in ap oret20 oret20 Revin cu intrebarea mea, pe acesta tema deoarece informatiile pe care le am sunt contradictorii. Ce obligatii financiare are Asociatia de Proprietari pentru ... (vezi toată discuția)
Contributii pentru venituri din contracte civile doina62 doina62 contractele de conventie civila(femeie servici,administrator,cenzor,presedinte) creaza obligativitatea de a plati doar impozitul de 16%?.Si ce declaratie se ... (vezi toată discuția)
Contributie angajator ceapraga ceapraga Administratora noastra a fost angajata cu conventie civila. In momentul de fata are contract de munca. Cenzora are contract de mandat. As dori sa stiu care ... (vezi toată discuția)