Observ astazi ca s-a finalizat lucrul pe Decl.112 si e gata de folosit.
Super!!!!!
Ma refer la cei care au in asociatiile lor
conventii civile.
Deci intrati pe
[ link extern ]
Avem de completat 3 feluri de anexe in urmatorul flux de completare:
Anexa 1 - angajator
-
luna si anul pentru care facem declaratia.
-
Cod de identificare fiscală - completam manual
-
Denumire si
Adresa domiciliu fiscal completam manual cu datele de identificare ale asociatiei de proprietari
-
cod CAEN - alegem
6832
- apare un
Tarif de risc - ignoram
-
Datoreaza contributii....... - alegem
N (si Tarif de risc devine 0)
Apasam pe bara galbena care ne duce la completarea cu
datele angajatilor
Anexa 1.2 - angajat
Aici completam
-
CNP-ul persoanei
-
nume
-
prenume
-
Dată angajare - selectati 01.01.2011
-
Casa de asigurări de sanatate a asiguratului - selectati judetul sau municipiul Bucuresti, dupa cum aveti dv. cazul.
-
Asigurat / neasigurat pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate - selectati orice ca tot nu are importanta!
-
Asigurat în sistemul de asigurari pentru şomaj - selectati 2 pentru pensionari sau angajati in alta parte si 1 pentru persoane care nu sunt nici pensionari, nici angajati.
Sub tabelul cu Co-asigurati
Alegem
Sectiunea C
-
1. Tip asigurat alte entităţi asimilate - alegeti 18
-
6. Venit brut realizat - completati
venitul brut
Apare CAS-ul si somajul (daca e cazul) completate automat. Acestea nu se modifica (nici nu pot fi modificate!)
Apasam pe butonul "+" pentru a adauga un alt angajat. Se face verificarea celui completat pana acum, apare un pop-up in care scrie "angajat validat" sau vi se pun erorile pe care le indreptati si reveniti la butonul "+".
La urmatorul angajat se procedeaza similar.....si procedati astfel pana terminati toate persoanele angajate.
La sfarsitul ultimului angajat se apasa pe "Verificare" in loc de "+" si apoi apasati bara care va duce in
Anexa 1.1 - angajator (e gresit scris Anexa 1.2)
Completati numai
-
Casă de asigurări de sănătate angajator - alegeti judetul care va este specific.
Parcurgand aceasta anexa veti observa ca in anexa D este completat
numarul de asigurati somaj (daca este cazul) si
Totalul venitului brut luat in calcul pentru CAS - angajat
In aceasta anexa nu se mai completeaza nimic (in afara de casa de asigurare din topul anexei, despre care am vorbit deja.
Revenim sus la
Anexa 1
Apasam pe bara
Adauga/actualizeaza creante
va aparea automat si insumat pentru toata asociatia
- creanta pentru CAS - cod 419 linia 25
- creanta pentru somaj (daca e cazul)
Pe creanta libera alegem linia 29 - cod 616 si completam manual in campul
Datorata, impozitul calculat de noi pe total asociatie.
Se calculeaza automat si apare totalul de plata cu toate contributiile si impozitul aferent pentru ANAF.
Sub bara pe care scrie
Validare mai completam
- nume, prenume si functia celui care a completat si raspunde pentru veridicitatea datelor.
Apasam bara Validare
Apare un pop-up cu mesajele de erori sau "Documentul este valid......"
Apare un buton "Generare XML" - apasam
Apare un pop-up "Fisierul XML a fost creat si atasat
La sfarsitul acestui formular, in partea lui de jos gasiti niste butoane de "populare", alegeti criteriul care va convine cel mai mult.
Salvati si listati prima pagina pe care o semnati si stampilati, in dublu exemplar - unul va ramane la dv.!
Salvarea se face in computerul dv. in My Documents sau in alt folder unde sa-l puteti gasi usor pentru luna viitoare.
Fisierul astfel creat se mai salveaza si pe un CD.
Cu CD-ul, prima foaie a Decl.112 listata (dublu exemplar), semnata si stampilata si cu banii mergeti la ANAF, depuneti si platiti.
Din iulie incolo, am inteles ca se va depune online, fapt pentru care ar trebui sa cumparam
certificatul de semnatura electronica. In acel moment se va putea folosi semnatura electronica indicata prin sagetuta maro din campul "Semnatura".
Acest document salvat va foloseste in lunile urmatoare pentru declaratiile la ANAF, modificand doar luna de declarare (si anul cand e cazul) si daca se schimba ceva in structura angajatilor de la asociatie (unii se sterg, altii se adauga, altora li se modifica venitul brut). Ajungeti direct la aceste modificari, fie parcurgand documentul, fie din partea de jos unde ati optat pentru un criteriu de de "populare", pentru angajatul cu pricina.