Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua,
Am o o problema in ce priveste faptul ca angajatorul nu vrea sa-mi acorde somaj.
M-am casatorit de curand shi , va trebui sa ma mut din localitatea ONESTI, Judetul Bacau, in Cernavoda, judetul Constanta.
pentru a fi impreuna cu familia mea.
Daca pe adresa mea de buletin va apare adresa de Cernavoda , angajatorul va mai avea voie sa ma oblige sa vin la servici fiind dat ca legea spune ca nu poti obliga o persoana sa presteze la un loc de munca aflat la o distanta mai mare de 50Km.(art.42 -(1))din Legea somajului.
Dar problema mea este ca dupa mai bine de 6 ani de munca in aceasta la aceasta firma, macar atat am shi eu dreptul:de a benefica de somaj. Problema e ca nu vreau sa plec la demisie , pentru a nu pierde dreptul de somaj.
Cum pot rezolva problema , avand in vedere ca am schimbat adresa, cum il pot determina sa ma concedieze?
Cu stima shi respect, Lefter Marinela
Am si eu o intrebare. Indemnizatia de realocare. Vreau sa stiu daca imi fac dosarul si o sa iau acea indemnizatie daca am dreptul sa fac masterul fara sa dau acei bani inapoi.(cele 7 salarii minime pe economie). Trebuie neaparat sa aflu un raspuns cat mai repede. Va multumesc mult.
2. ,,,,,,l, in plus este o adeverinta tip care se ridica de la somaj ( formularul respectiv )si se completeaza de catre societate in care se inscrie pe fiecare luna cat este contributia de somaj si prin ce ordin de plata a fost virata
si daca nu mai poate fi facuta aceasta adeverinta pentru ca in 2 ani (am fost in cic) s-au ratacit toate actele contabile ale firmei si mai este doar administratorul firmei , nici un alt angajat ?
1. Pentru somaj, in adeverinta se trec 12 luni inainte de CCC.
2. Daca s-au ratacit actele exista dubluri la alte institutii.
3. Luati adeverinta tip de la AJOFM si, pentru completare, mergeti intai la ITM unde exista o copie dupa statele de plata, apoi la AJOFM unde au declaratiile lunare facute de angajator, apoi la banca prin care s-au virat contributiile (pentru a trece ordinul de plata).
4. E cam complicat dar rugati pe cineva care se pricepe sa va ajute.
1. Daca aveti carnet de munca il dati unei alte persoane sa se duca pe unde v-am spus.
2. Daca nu aveti carnet de munca ii dat contractele de munca si deciziile de incetare a acestora sau ii dati, pe o hartie, locurile de munca unde ati lucrat inainte de CCC si perioadele in care ati lucrat, pentru a va gasi mai repede.
Ar fi bine daca ati da si CUI (codul fiscal) al unitatilor in care ati lucrat.