avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 633 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie de somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie de somaj

Buna ziua..as avea si eu o nelamurire,.. timp de 1 an am muncit la un magazin si dupa un an s-a restructurat postul meu de lucru..am cotizat la stat 12 luni consecutive dar in acest an in timp ce am muncit am facut si facultate tot platita bineinteles...as vrea sa stiu daca sunt studenta dar am cotizat 12 luni am dreptul la somaj?..Abia am terminat primul an..astept un raspuns..Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:43, 27 Iulie 2011
1. Daca sunteti concediata din motive neimputabile dvs. veti beneficia de indemnizatie de somaj chiar daca sunteti studenta.
2. Legea 76/2002 spune ca nu beneficiaza de indemnizatie de somaj absolventul care la data inregistrarii la Agentia de Somaj urmeaza o forma de invatamant.
3. Problema la dvs. este, insa, alta: daca in timp ce primiti indemnizatie de somaj vi se ofera un loc de munca si il refuzati (pe motivul ca sunteti studenta) nu veti mai primi indemnizatia de somaj.
Art. 42 din Legea nr.76/2002
(1) Nu beneficiaza de indemnizatie de somaj persoanele care, la data solicitarii dreptului, refuza un loc de munca potrivit pregatirii sau nivelului studiilor sau refuza participarea la servicii pentru stimularea ocuparii si de formare profesionala oferite de agentiile pentru ocuparea fortei de munca .

(2) Nu beneficiazã de indemnizaţie de şomaj absolvenţii care, la data solicitãrii dreptului, urmeazã o formã de învãţãmânt.
pruteanu oana a scris:

pai eu nu am nici un venit atata timp cat sunt studenta pt k nu primesc nici bursa si pe deasupra facultatea o platesc...mi-ati putea spune exact unde scrie..care alineat din legea 76/2002?multumesc mult

@freeelis,