Asociatie probelma?
1. Lipsa contract pt spatiul in care functioneaza Asociatia (balconul administratorei, care mai administreaza si alte asociatii in acelasi spatiu). Pe listele de plata exista chirie spatiu, platita de locatari pe nr persoane, desi contract nu exista.
2. Lipsa cenzor, listele de plata nu sunt verificate si semnate de acesta.
3. Adunarea generala nu s-a tinut de pe vremea asociatiei de locatari. A existat o tentative de a se tine in oct 2008, din cauza organizarii nu s-a putut tine nici dupa reconvocare, lipsa de cvorum (la prima intrunire simbata ora 17 au fost prezenti 34 din 120, iar la a doua convocare, peste doua saptamani, duminica ora 16 au fost prezenti 17 din 120 proprietari. La sedinta am aflat ca se voia alegerea Comitetului executiv; ordinea de zi nu a fost afisata pentru nici una din cele doua “tentative”
4.Administrator neatestat de Primarie; repartizarea cheltuielilor nu se face conform normelor legale, lucru constatat de Primarie si pus in vedere adm; listele de plata nu respecta norma legala; pentru aceasta adm a primit “indrumare metodologica” de la serviciul specializat al Primariei
5. Lipsa cont bancar pt Asociatia de proprietari
6. Semnarea contractelor in numele asociatiei (de competenta presedintelui asociatiei); detinerea stampilei, ce ar trebui sa fie la presedinte. Ex. semnarea contractului pentru instalare interfon, fara a exista o selectie de oferte si o analiza a oportunitatii instalarii acestuia, in conditiile in care exista restantieri cu sume mari, restante si penalitati. Oare cum vor plati acestia?
7. Penalitati la funizori pt Asociatie ce depasesc valoarea facturii: ex. fact centralei de termoficare Iasi (apa calda si canalizare) pt iulie 2008: 166 ron, penalitati 376 ron
Urmati sfatul lui rekul si in plus pot sa va spun ca daca va implicati personal ca cenzor va trebui sa aveti rabdare si sa nu cedati presiunilor din partea presedintelui si a administratorei. Cenzorul intr-o asociatie trebuie sa taie si sa spanzure in aplicarea legii si in stabilirea prioritatilor, adica felul in care se cheltuiesc banii. Pe forum doar va puteti plange disperarea, trebuie sa va implicati personal si oficial (daca puteti) in asociatia Dv.
In asociatia mea cenzorul are un rol foarte important. Locatarii nu vin sa plateasca daca listele nu sunt semnate de cenzor. Si cenzorul semneaza dupa ce a controlat fiecare suma de bani din dosar. Nu dureaza facutul dosarului lunar, cat dureaza verificarea cenzorului.
Banii pentru deratizare trebuie pusi pe liste si nu mai intrebati oamenii daca vor sau nu. In marea majoritate a cazurilor, atunci cand ii intrebi pe oameni despre o cheltuiala de facut, ei nu vor fi de acord. Si deratizarea e obligatoriu de facut.
Pt. rekul05, am comentat mai sus problema depunerilor in CEC/BANCA intretinerea lunara, deoarece am sesizat un pic de superioritate din partea celoc care nu vor sa stea la rand impreuna cu ,,plebea" la plata intretineri, si poate am fost un pic rea ,im cer scuze.D-voastra aveti dreptate ca se pot plati anumite reparatii din incasari, dar nu expuneam aceasta situatie ci cea prin care foarte multe persoane platesc intretinerea prin banca. Asa cum a spus cineva mai sus sunt salarii foarte mici si pensii de asemenea la unele persoane , de ce trebuie sa plateasca acele persoane comisionul de la banca pentru plata unor facturi? Sunt de acord cu plata intretineri prin banca a catorva persoane care intradeva nu au posibilitatea si timpul necesar pentru a ajunge la timp sa plateasca intretinerea, dar ocazional si sa aduca dovada la timp nu dupa doua luni sau chiar mai mult cand isi aduc d-lor aminte.O sa se spuna ca adm. este obligat sa controleze contul in banca, este adevarat dar nu in fiecare zi sa vada daca cineva a depus bani in cont sau nu ci la sfarsitul luni cand ridica extrasele de cont. Pana atunci lista de plata este calculata si afisata iar persoana respectiva este trecuta restanta, si din nou scandal si injurii ,si iata din nou tot adm. este de vina ca la trecut restant.
Sa nu ma intelege-ti gresit nu vreau sa jignesc pe nimeni ,si nici administratorii sau presedinti nu vreau sa-i tin in brate .
Vad ca incercati sa complicati lucrurile in privinta contului in banca.
Pentru persoane care doresc sa plateasca direct in contul asociatiei, prin transfer bancar: acestea merg la banca unde au contul lor personal deschis, si transfera banii prin OP in contul asociatiei; cu exemplarul 2 pot veni la asociatie si depune acest exemplar drept chitanta, iar exemplarul 3 si-l pastreaza pentru sine. Pot plati prin internet banking si cu aceasta ocazie, daca au imprimanta acasa pot obtine chitanta de plata in cate exemplare doreste, cu conditia ca un exemplar sa fie depus la administratie ca dovada a platii.
Pentru persoanele care nu doresc sa plateasca comision la banca pentru un asemenea transfer sau pentru persoane carora le este teama de necunoscut, in sensul ca nu umbla cu transferuri bancare exista posibilitatea de a plati cash, clasic, la administratie, stand la coada.
Ideea e ca fiecarui locatar trebuie sa i se ofere posibilitatea sa plateasca asa cum crede el de cuviinta si nu cum vrea administratorul. Acesta din urma trebuie sa stie sa umble cu conturile bancare, sa faca transferuri, sa umble cu OP-uri si extrase de cont. Plus ca la deschiderea contului asociatiei sau chiar si mai tarziu se poate incheia cu banca un protocol pentru plata anumitor utilitati direct din debit, la o data prestabilita si cu conditia sa existe lichiditate in cont, fara grija de a se mai duce administratorul la banca, emite OP etc. Foarte simplu si foarte elegant. Bancile importante au internet banking sau solutii similare prin care un administrator cu acces la internet poate vedea contul asociatiei oricand vrea, poate vedea cine a platit in cont, daca s-au facut platile din direct-debit etc. Si pentru asta nu trebuie decat sa vrei sa inveti, sa ai internet si sa incerci sa vezi dincolo de obiceiurile impamantenite si devenite caduce.
Pentru plata facturilor catre furnizori se pot sau NU percepe comisioane. Dar contul primeste si o dobanda care ar intra in fondul de reparatii al asociatiei. Atunci comisioanele se scad din dobanda si fondul de reparatii va primi o dobanda mai mica...si nimeni nu plateste nimic ca (si) comision bancar pentru plata acestor facturi catre furnizori.
Dna Elga50, ati inteles perfect doleanta mea.
Pina la solicitarea mea, listele de plata erau doar stampilate de administrator si atit, fara macar a avea mentionat numele presed/adm, de cenzor nici vorba.
Cineva pomenea de stat la rind cu "plebea", probabil ca daca si Dvs ati sta cite o ora de fiecare data la rind, afara, in fata unui balcon, in frig sau ploaie, dupa programul administratorei, parerea ar fi alta.
Dragi colegi de conversatie, s-a pus problema plati prin banca a intretineri, sunt de acord asa cum am mai spus, dar pt. pers. care intradevar nu au timp pentru a sta la coada la adm. Nu uita-ti d-na Elga50 ca nu numai persoanele ce au un calculator si stiu ce inseamna sa lucrezi cu banaca sunt adm. sunt si pers. invarsta care nu stiu sa lucreze cu calculatorul . Din punctul meu de vedere s-a incheiat acest subiect cu banca ,deoarece poate oricine sa plateasca intretinerea asa cum doreste.Cu privire la stat la coada la balconu adm. pentru a plati intretinerea nu este vina nimanui decat a locatarilor, deoarece prin ad.gen. se stabileste foarte clar locatia unde se plateste intretinere. Ap. unei persoane din bloc nu este sediul asociatiei ci al unei societati comerciale, pentru loc de incasare se pot folosi alte locatii de exemplu uscatoria sau alt undeva.Draga utilizator dborsanu sa stiti ca eu am am stat in frig, ploaie, joc de lumini ( cand lumina cand intuneric) si nu o ora pe luna ci 2 ore pe saptamana( in aceeasi zi) timp de mai multe luni, dupa aceea s-a indurat un locatar din bloc si mi-a dat o masa de mers la iarba verde si un scaun de pescar si am incasat in scara blocului ( unde era un curent de nedescris) numai pt. a ma vedea locatari sa plateasca intretinerea.
Dupa cum ati observat in exemplul meu nu eram adm. si locuiam in acel bloc ci o persoana care trebuia sa mai ajung si acasa dupa orele 21 pentru ca erau persoane ce ajungeau acasa la acea ora si nu aveau cum sa plateasca intretinerea si nici prin banca nu puteau. O simpla intrebare si am incheiat: ce se intampla cu as. d-voastra daca se schimba administratorul ( ca de n-o fi nemuritor) tot in acel ap. va incasa si viitorul adm.?