Buna seara ,asi dori si eu o opinie,tatal meu a fost accidentat mortal de catre un conducator auto ce conducea un renault simbol pe dn67,din expertiza efectuata rezulta ca soferul avea o viteza de 40 km.ora viteza cu care nu am fost de acord si o sa va dau detalii,urmele de franare ale autovehiculului au fost de 5,05 pana la impactul cu tatal meu ,,pieton,,,4.40metri parcusi cu victima pe sub masina si 12,80 metrii pana la oprirea definitiva a masinii,specific ca tatal meu era culcat pe carosabil ,din cauze nestiute inca urmand sa ne anunte cei de la medicina legala,viteza maxima permisa in zona impactului fiind localitate ,este de 50 km.h,drumul era perfet curat si fara obstacole ,perfect intins,,iar acostamentul masurand cca 5.5 m.unde de obicei parcheaza nenumarate tiruri noaptea deoarece peste drum se afla un hotel cu restaurant .in seara cu pricina nu se afla nici o masina parcata fapt care ma face sa gandesc ca accidentul se putea evita daca soferul vira putin dreapta .va rog sa/mi spuneti opiniile dumneavoastra in legatura cu acest caz si daca accidentul putea fi evitat .st=5,5+4,40+12,80=22,25m aplicand relatiile 10.68, 10,69, 10.71 din biliografie .Este cazul sa cerem o contaexpertiza ? va multumesc si astept raspunsul dumneavoastra ,si intrebari despre caz daca e cazul .
Puteti solicita procurorului un experiment judiciar, in faza de cercetare la parchet, daca procesul verbal al politiei nu are suficiente elemente care sa lamureasca producerea evenimentului (calcule tehnice, inregistrari cu aparate verificate metrologic, etc.) sau daca dvs. puteti prezenta documente oficiale care sa conteste mentiunile din PV incheiat de politie. Procurorul poate decide daca este util sau nu un experiment judiciar. Fiind vorba de un dosar intors la procurorul de caz pentru completare cercetare, este posibil sa vi se accepte si un experiment judiciar, tocmai pentru a nu-l invoca dvs. ulterior, in instanta. Experimentul judiciar va fi facut tot de catre un expert/ specialist tehnic judiciar care va intocmi un raport.
Tot nu inteleg, de ce nu asteptati sa vedeti noul raport de expertiza tehnica si cautati noi cai de atac, costisitoare si de durata.
Am o intrebare:Cand raman urme de franare (urme de pneuri),pe carosabil?Specific ,masina este dotata cu sistem ABS,daca masina are viteza mare sau daca are viteza mica ?
POPA GHEORGHE
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
In functie de mai multi factori (zi-noapte,temperatura si presiune atmosferica, tip masina, tip cauciucuri, viteza, sistem de franare, etc.), existenti la data producerii accidentului, la locul accidentului, comparand cu date din literatura de specialitate, numai expertul/ specialistul tehnic judiciar caruia i s-a incredintat expertiza poate analiza si trage concluzii.
Sfaturi corecte referitoare la datele mentionate in raportul de expertiza tehnica intocmit, nu puteti primi decat daca se studiaza intregul dosar (inclusiv raportul politiei, raportul de expertiza, buletinele meteo, buletinele de incercari, raportul tehnic privind starea tehnica a autovehiculului, etc.).
Periodic, veniti cu noi si noi intrebari (nu stiu cine vi le sugereaza, dar este posibil sa nu aiba legatura cu cazul dvs.), fara a aminti nimic din cele ce se intampla in prezent, respectiv pasii facuti.
Sper ca nu doar vreti sa ne testati, daca stim a raspunde la intrebarile dvs., fara a avea dosarul complet in fata.
Corect ar fi sa recititi toate mentiunile mele anterioare, precum si pe cele facute in timp de colegii de forum si sa hotarati ce cale doriti sa urmati. Pana acuma nu ati spus nimic despre cum ati urmat sfaturile noastre si ce rezultate au avut.
Personal nu va voi mai raspunde decat daca respectati cele mentionate mai sus.
Ma scuzati daca am lasat sa se inteleaga altceva ,va povestesc:vineri seara la ora 21 a avut loc o noua expertiza tehnica la locul accidentului.Sa desemnat un expert din partea poitiei iar eu am desemnat un expert parte din alt judet,soferul nu a dorit sa desemneze nici un expert ,sau facut masuratorile conform P.V. ,iar expertul desemnat de noi a facut reconstituirea si cu masina implicata in accident pt a constata daca victima era vizibila si daca se putea evita accidentul .A facut mai multe incercari ,prin franare brusca ,prin evitare pe partea dreapta ,prin evitare pe partea stanga ,cu viteza si fara viteza .In masina respectiva am fost invitate partile implicate ,adica eu si soferul.Expertul desemnat de politie, la insistentele noastre a acceptat si dumnealui sa faca acelasi lucru ,am fost invitati in masina ,eu soferul,si experiii ,dar a renuntat dupa o prima incercare ,unde clar cu 51 km/h masina sa oprit prin franare brusca, inainte de obstacolul pe care dumnealor l-au asezat in drum in locul unde a fost cazuta victima .A zis ca el nu mai are ce sa constate si ca el nu face asa ceva .expertiza a durat in jur de 2 ore .Eu personal ma intreb de ce nu au ramas urme ce franare in seara respectiva dupa atatea incercari cu masina,poate pt ca nu sa incercat si o viteza mai mare de 55km/h?de aici intrebarea: cand raman urme de franare ,la o viteza mai mare (franare brusca )sau la o viteza mai mica?curios ,acceiasi masina ,aceleasi conditii meteo ,carosabil uscat ,cer senin ,drum iluminat .Masina este dotata cu sistem ABS,iar starea tehnica este buna .Era o curiozitate de a mea.eu am cerut ca dosarul sa fie trimis la INEC pt expertiza deoarece mi-a fost frica de influenta pe care o are soferul in judet ,detinand o functie f. importanta si nu m-am inselat deoarece atat pe primul expert desemnat de mine la expertiza anterioara cat si pe acesta au incercat sa-i influenteze .dumnealor mi-au spus :aveti grija ca e influenta mare si nu va laati ca aveti dreptate ,sunt conrupti.Va multumesc pt raspunsuri si astept raportul de expertiza pt a va oferi detalii.
POPA GHEORGHE
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Ati luat o decizie inteleapta - sa asteptati raportul de expertiza tehnica judiciara.
Urmariti totusi, ca raportul sa raspunda documentat (cu referire la documente existente, literatura de specialitate, buletine meteo, buletine de determinari, etc.) la toate intrebarile dvs. puse in in cadrul acestei discutii.
Sper ca s-a consemnat intr-un proces verbal, ce s-a observat in timpul experimentului judiciar (inteleg ca de fapt expertiza, acest lucru l-a facut, reproducand datele de la producerea evenimentului). Ati mentionat ca la 51 Km/ ora, la franare brusca, masina s-a oprit. F important.
O sa vedem la ce concluzie ajung expertii de aceasta data .Mai am o intrebare,,comisarul de caz are obligatia legala sa puna la dispozitie expertilor copie dupa dosarul in cauza ,,La telefon expertului desemnat de mine i sa promis ca i se va face copie dupa dosar pt. ca dumnealui sa dispuna de toate informatiile necesare .In ziua respectiva ,expertului desemnat de mine, nu i sa dat un astfel de dosar ,punand la dispozitie doar un singur exemplar pt .amandoi expertii.Normal ca dupa efectuarea expertizei ,expertul desemnat de politie a ramas cu dosarul iar expertul desemnat de mine a plecat fara dosar ,dumnealui trebuie sa mai faca un drum pt a intra in posesia acestui dosar deoarece nu poate face lucrarea fara a avea datele exacte cu privire la accident.este normal acest lucru?Si daca nu, ce a incalcat comisarul de caz?Cum pot eu sa fac plangere?Precizez ca expertiza sa terminat la orele 23 cand comisarul de caz nu mai era la sediul politiei pt ai cere explicatii de ce expertul nostru a ramas fara dosar.
VA MULTUMESC PENTRU RASPUNSURI!!
Expertiza tehnica
elena.popa
ce mai putem face pentru a se face lumina intr-un dosar penal?In urma cu 11 luni baiatul in varsta de 20 de ani a murit intr-un accident de circulatie ,nu din ... (vezi toată discuția)
Expertiza accident auto
Bisca
Buna. In conditiile unui accident auto consumat pe un drum public dintre un autoturism si un pieton la raspunsul expertului reiese faptul ca soferul conducea ... (vezi toată discuția)