Buna ziua! M-am angajat de curand la un magazin de haine.Dupa 4 luni am facut inventarcare se face o data pe an,in februarie) si a iesit lipsa o suma colosala,pe care sefii nostri nu vor sa o discute in fata noastra,sau cu noi.Sefa de magazin nu are o evidenta a gestiunii,habar nu are ce marfa are in magazin sau cata,pentru ca nu are voie.Deja ni s-au luat bani din salariu,bineinteles acei bani care nu sunt trecuti in contract,si nu ne mai da zilele de concediu(ne facem cerere dar venim la lucru)Mie nu mi se pare corect sa platesc in aceeasi masura cu restul persoanelor care au lucrat tot timpul anului,dar nu am cu cine discuta ca nu ma asculta nimeni.As vrea sa ma ajute cineva,sa-mi spuna ce ar trebui sa fac,mai ales ca am observat ca nu se elibereaza bon fiscal la toata marfa vanduta.
Tocmai am aflat ca trebuie sa semnez un alt contract,foarte urgent, la locul de munca..unde am mai semnat unul cand m-am angajat.Cand m-am uitat pe contactul meu vechi am observat ca nu are pe el nici o stampila de la ITM sau vreun nr de inregistrare.Cum pot afla daca am lucrat cu in conditii legale?
Ma gandesc ca ar trebui sa merg la ITM cu CI si sa vorbesc cu ei.
Este cumva normal sa semnez 2 contracte avand in vedere ca nu s-a schimbat nimic?
Daca ati inceput activitatea dupa 01.01.2011 , atunci va spun ca dupa aceasta data nu se mai inregistreaza c.i.m. la ITM ..ele se transmis prin intermediul programului REVISAL.
In acest sens, potrivit art.8 alin.3 lit.b din HG nr.500/2011, angajatorul este obligat la solicitarea scrisa a salariatului sa-i elibereze copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
In cazul in care, din motive obiective, angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera documentele prevazute mai sus, salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca din raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte elementele continute in registru, astfel cum a fost intocmit si transmis de catre angajator.
Posibil ca primul c.i.m. sa fi incetat .. insa potruvit art.35 alin.1 C.mun., o persoana poate avea mai multe c.i.m. la angajatori diferiti sau la acelasi angajator.
Nu era vorba de contract,trebuia sa semnez o instiintare,si preavizul.M-au bagat in preaviz 20 de zile,motivul fiind restructurarile si situatia financiara a firmei.
Eu in cazul acesta pot lua somaj?Am vazut la actele necesare pentru somaj ca imi trebuie stagiul de cotizare de la AJOFM de care apartine unitatea, pentru somerii care au lucrat
la o unitate situată în alt judet.Eu lucrez in alt judet,dar si firmele la care am lucrat pana acum sunt din alt judet.In ultimele 24 de luni am lucrat la 3 firme care au punct de lucru unde am lucrat eu ,dar sediul firmei era in alt judet.