Dupa constituirea asociatiei de proprietari la nivelul scarii,judecatoria acordand personalitate juridica asociatiei,care este procedura corecta de desprindere din vechea asociatie? Am inteles ca trebuie sa preluam debitele scarii...dar aceste debite trebuie sa rezulte din...? facturi aferente scarii?Aceste debite trebuie achitate vechii asociatii inainte de desprindere ? Cu ce acte trebuie sa justifice vechea asociatie existenta acestor debite?
Mentionez ca scara noastra are apometru pt apa rece si contor pt energia electrica a iuminatului scarii,acestea fiind singurele utilitati care sunt la comun,toate ap.fiind dotate cu centrale termice.
Va multumesc pt ajutor!
Multumesc pentru raspuns din care am inteles ca proprietarii membrii ai unei asociatii nu pot fi obligati sa plateasca valoarea unei fraude facuta de fostul administrator al asociatiei. Si atunci noua conducere a asociatiei ce temei legal are sa ne pretinda ca noi,la desprinderea din asociatie ,sa preluam o parte din valoarea fraudei? Ce putem face in cazul in care refuza semnarea protocolului de desprindere in care sa fie trecute doar contributiile conform listei lunare?
Omeneste,ai dreptate,cand spui ca problema se pune la plata facturilor catre furnizorii de utilitati,ca daca nu platesti nu ai utilitati,dar daca de anul trecut,de cand s-a descoperit lipsa banilor, nu s-a plans nimeni ca nu ar avea utilitati,inseamna ca facturile au fost platite,nu?
Draga Elga,la intrebarile mele de mai sus,mi-ai raspuns tot cu o intrebare,dar eu ca si simplu membru al asociatiei ,trebuie sa ma intreb din ce bani va plati asociatia facturile?Nu cred ca este problema mea sau a oricarui alt simplu membru, ci a persoanelor din conducerile asociatiilor (comitet ,presedinte,cenzori) care au atributii bine definite iar pentru neindeplinirea acestor atributii ,ce le revin,raspund personal sau in solitar in fata legii si a proprietarilor pentru daunele si prejudiciile cauzate in mod deliberat,conform art.32(2) din Lg 230/2007. Este ca si cum m-ai pune sa ma gandesc, eu un simplu cetatean corect care mi-am platit taxele si impozitele datorate statului , din ce bani plateste guvernul gazul de la rusi sau alte produse , iar acum cand as vrea sa plec in alta tara nu imi elibereaza pasaportul motivand ca trebuie sa imi asum o parte din pagubele lasate de vechea conducere a tarii.Este corecta paralela raportat la macro?
Nu mi se pare corect ca odata infiintata o asociatie sa nu poata functiona,sa nu poata sa isi faca contractele cu furnizorii,pentru ca vechea asociatie doreste sa ne asumam si sa platim un prejudiciu care nu ne apartine si mentionez ca din cate stiu eu,in acest moment,vechea asociatie are platite la zi facturile la furnizorul de apa si la electrica,singurii furnizori cu care trebuie sa facem noi contracte,avand restanta la cet,furnizor la care scara noastra nu are consumatori dinainte de 2008 pt ca toate ap.au centrale .Deci ca sa inteleg din atitudinea lor, invocand motive nelegale,care nu ne pot fi imputate,ca este rea vointa?
Poate au mai fost asemena cazuri si in alta parte,poate a mai intampinat cineva asemenea piedici,va rog,spuneti-mi cum le-ati depasit! Multumesc!
Asemenea situatii se pot depasi prin intelegere.
Conducerile celor doua asociatii, in frunte cu cenzori care sunt cei mai calificati sa realizeze acest lucru, vor incheia o intelegere prin care se stabilesc daoriile uneia fata de alta, termenele si modalitatea de stingere a acestora.
Asa ca dumneavoastra aveti dreptate, adica nu trebuie sa va faceti probleme ca "simplu membru al asociatiei". Ati ales un presedinte, membrii comitetului, cenzori... si-acestia vor rezolva problema.
Totusi spuneti ca asociatia nou infiintata nu ar trebui sa fie afectata de "sumele fraudate", si-ar fi corect ce spuneti daca noua asociatie nu ar fi luat parte la aceasta frauda. Ori proprietarii noiia sociatii, au fost membri in comitetul vechii asociatii...
Dar eu cred ca infiintarea unei asociatii prin desprinderea de alta, a dus la desprinderea unei asociatii mai mari in doua asociatii mai mici. Astfel ca ambele asociatii rezultate sunt asociatii noi.
Daca cei care au ramas acum in asociatia veche s-ar fi desprins inaintea dumneavoastra din asociatie, ati fi preluat aceste "sume fraudate" fara sa repartizati si celor ce se desprind o parte din aceste sume!?
Revin la ceea ce am spus initial: cand se despart asociatiile se formeaza o comisie care stabileste clar, in cifere si termene, a activului si pasivului ceea ce inseamna impartirea sumelor existente, a fondurilor, a datoriilor catre furnizori, a creantelor, debitelor....
Mare dreptate aveti cand spuneti ca asemenea situatii se depasesc prin intelegere,dar....cand o situatie este vazuta din punte de vedere diferite (cel al conducerii vechii asociatii si cel al conducerii noii asociatii) atunci fiecare are dreptatea lui si intelegerea.... trebuie sa fie conform legii.
Pentru acea suma fraudata este in curs un proces penal care va stabili cine sunt responsabilii iar apoi vechea asociatie va trebui sa deschida o alta actiune civila care sa stabileasca raspunderea materiala a celor vinovati de la care va trebui recuperata paguba.In aceste conditii ,cand inca nu este o sentinta ,de ce trebuie ca aceasta suma sa fie repartizata ,in cazul nostru, proprietarilor care s-au constituit ulterior intr-o noua asociatie?Acum,in acest moment,celor care raman le repartizeaza cineva ceva din acele sume?
Intradevar,cand a fost facuta frauda,noi,ca proprietari,fiecare in parte,apartineam de vechea asociatie si nimeni nu poate nega aces lucru. Ipotetic vorbind,daca o instanta va stabili ca sumele fraudate sa fie platite de membrii asociatiei (lucru care nu cred ca se poate intampla, dar punem raul in fata ,ca doar traim in Romania care este tara tuturor posibilitatilor absurde) pe noi cei care ne-am desprins ulterior nimic nu ne exonereaza de aceeasi raspundere ca si a celor care raman in vechea asociatie pt ca la acel moment eram membrii,corect?
Si atunci revin la intrebarea de ce noua asociatie,ca personalitate juridica, trebuie sa isi insuseasca o parte din sumele fraudate?Mai concret,membrii noii asociatii sa isi asume plata unor sume care nu le apartin,doar pt simplul fapt ca vor sa fie intr-o alta asociatie,iar ceilalti membrii care raman sa nu isi asume nimic...
Credeti ca daca nu gasim acea intelegere,nu avem alta modalitate de a rezolva situatia decat in instanta? Cum poti face pe cineva sa inteleaga ca legal nu poate impuna asumarea unor sume care revin altcuiva, ca nu are voie sa conditioneze plecarea din asociatie? Pana la gasirea unei rezolvarii,noi membrii noii asociatii de ce trebuie sa platim vechii asociatii cheltuielile repartizate pe cota indiviza atata timp cat teoretic apartinem de alta asociatie? Ar fi legal sa platim doar consumurile,respectiv apa( pt care compania de apa are apometru doar pt scara noastra) si curentul pe casa scarii( pt care este contor ) iar curatenia pe scara ne-o facem singuri?