avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 431 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Nu locuiesc in apartament si administratorul vrea sa ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Nu locuiesc in apartament si administratorul vrea sa treaca 1 persoana la intretinere.

Am citit articolele dvs. rugamintea mea este cum sa procedez la intretinere pt ca administratorul vrea sa treaca o persoana la intretinere desi noi numai locuim din februarie in apartament, fiind plecati pt o perioada mai lunga din tara. Din articole reiese ca ai dreptul sa te treci la intretinere doar daca stai 15 zile consecutiv in apart. Alta situatie daca pleci cu familia o luna de zile ii scoti pe toti de la intretinere, de ce nu sunt aceleasi reguli pentru cel care pleaca pt un an din apartament?administratorul vrea sa treaca o persoana la intretinere, implicit la nr de persoane se plateste si gunoiul.Am inteles ca tb platite doar cheltuieli administrative care sunt pe apartament, dar el trecand o persoana la intretinere apar si cheltuieli pe nr de persoana. Normal trebuie sa treaca 0 persoane si lunar sa am decat salariul femeii de serviciu si administrator, nu? In sedintele comitetului de scara niciodata nu s-a votat acest lucru sa fie trecuta la intretinere o persoana care nu locuieste, dar administratorul sustine aceasta minciuna, i-am cerut o copie dupa procesul verbal in care locatarii au fost de acord cu trecerea la intretinere o persoana, dar nu mi-a trimis deoarece nu are asa ceva. Va rog lamuriti-ma cum sa procedez, va multumesc mult pt ajutor!

Cel mai recent răspuns: Nivea , utilizator 00:26, 3 Septembrie 2023
Pentru ca administratorul nu a avut grija sa le comunice ca in apartament nu locuieste nimeni si deci ca aveti caloriferele inchise, asa cum v-a trecut si la intretinere cu 1 persoana, desi nu ati locuit in apartament.

Totul se poate regulariza, numai sa existe bunavointa!
@elga50
Nu ma supar sa citesc si sa fiu informata cit mai bine. Ma supar cind moderatorii de forum nu respecta propriile reguli.
Interesant cum faptele administratorilor cu agende ascunse sint percepute de colegii lor ca: abuzive, reacredinta, nestiinta, etc. Tot ce iese din sfera administratorului este perceput ca inselatorie.

@gmancila
- Legea spune ca nr.persoane trebuie anuntat din motive de calcul intretinere/pers. Daca admin-ul nu primeste cererea si este trecut alt nr. pers.decit cel real si indicat de dv. atunci este o incalcare a legii.
- Daca adminul trece simboluri la nr. pers. in loc de zero, este o incalcare a legii.
- La caldura si electricitate: daca nu e depus pina acum atunci se poate trimite prin email /posta declaratie ca apt. nu este locuit.

Cum platesc eu acum- poate este de folos: nu ma astept la bunavointa si ce am invatat acolo este ca odata banii dati (luati prin orice metoda ilegala: inselatorie, abuz, etc) nu mai vin inapoi. Fac un calcul estimativ cit imi revine la plata intretinerii si atit primesc. Nici 1 leu nejustificat nu mai pleaca din portofel. Pina acum plateam in avans pentru 1 an, plata care nu a aparut niciodata la avizier. Numai restantele sint subliniate in ograda de care vorbesc.

Nu inteleg la ce bun sa stim noi, proprietarii, legile care nu sint aplicate de administratori si conditiile de reclamatie si recuperare a banilor ramin la "bunavointa" unui administrator.

@elga50
Am uitat sa mentionez o nelamurire. Citez din raspunsul dvs. "Totul se poate regulariza, numai sa existe bunavointa!"

Tot dvs. daca nu ma insel si alti administratori de profesie pe acest forum, nu de mult informau ce se intimpla cu "greseli" de calcul si recuperari intretinere. Perioda de reclamatie ptr. intretinere este de 10 zile de la data afisarii. Daca suma este platita si se doreste o recalculare indreptatita dupa o perioada de timp, acest lucru nu este posibil. Asa ati prezentat situatia si bineinteles facind uz de lege.

De ce acum sinteti de alta parere si spuneti ca domnul o sa recupereze banii daca exista bunavointa cind stiti ca legea suna altfel? Intrebare retorica
Ultima modificare: Miercuri, 9 Mai 2012
Adriantot, moderator
@coco2011,
Ati postat o clasificare a repartizarii cheltuielilor care nu este conform legii. De aceea ati fost intrebat respectuos cu formularea:
Nu va suparati, de unde ati scos acest mod de repartizare asa amestecat?

Apoi aruncati vina pe moderatorii acestui site pentru greselile unui administrator de asociatie amestecand din nou lucrurile.
Incercam sa dialogam si sa ne lamurim impreuna atat pe baza legislatiei cat si a experientelor personale.
S-a precizat, nu o data, in acest forum ca atat timp cat proprietarul a anuntat in scris asociatia ca in apartament nu locuieste nimeni, pe lista de plata trebuie sa apara "zero" persoane si nu una, asa cum eronat s-a procedat in cazul prezentat.
Daca a fost o greseala, aceasta se poate corecta in perioada urmatoare, fara a ne duce neaparat la interpretarea ca cineva a incalcat legea.
Daca nu a fost o greseala si s-a procedat asa cu buna stiinta, din necunoasterea legislatiei, trebuie discutat serios daca cel ce a facut-o mai poate fi lasat sa administreze asociatia.
Trecerea unei persoane in plus ca o greseala recunoscuta se mai poate ierta dar aceeasi fapta facuta cu intentie, cu reavointa, nu se mai iarta.
Oricum pentru proprietarul care a fost pus la plata cu o persoana in plus se poate reface calculul, se poate regulariza, compensa de catre actualul administrator sau de urmatorul daca primul este dat afara pentru greselile sale.
@coco2011
N-am inteles exact prima parte, adresata mie, din ultimul dv. mesaj. Dar n-am inteles-o deloc, dar deloc!:-/
Pe cea de-a doua, parca-parca am inteles-o!
Acum incerc sa raspund.
Locatarul nemultumit de ceea ce vede pe lista poate face reclamatie in 10 zile de la afisare. Dupa prevederile legii ar trebui sa primeasca raspuns in urmatoarele 7. Asa scrie la lege.
Insa sunt situatii, si nu putine, in care locatarii (proprietari sau chiriasi) lipsesc din apartamanet luni de zile si nu au posibilitatea sa vada, sa reclame si sa ceara ceva in acele 10 zile prevazute de lege. O fac cu primul prilej in care au aceasta posibilitate, poate dupa luni de zile. Aici intervine bunavointa administratorului, presedintelui de asociatie sa analizeze cele reclamate si sa indrepte, daca este cazul, calculul intretinerii prin regularizare.

Daca este reavointa, atunci nici legal, nici in altfel, acestia nu vor indrepta eroarea, folosindu-se poate de multe ori de propria lor interpretare care le-ar servi marunte interese personale sau uneori nici atat, ci o gratuita meschinarie personala. Nici astea nu sunt chiar putine cazuri, dupa cum am citit de-a lungul timpului pe forum.
Va multumesc din suflet tuturor, voi trimite administratorului un email, m-am lamurit privind plata intretinerii cand nu locuieste nimeni in apart. Rugamintea mea este ca nu mi-ati spus cum sa procedez pt agentul termic pt ca mi-au trecut din oficiul plata lunii februarie cand nu locuia nimeni in apartament, desi sau mai emis facturi dupa aceia, aceasta firma nu a facut regularizarea, am scris mai pe larg despre asta si nu am primit un raspuns de la dvs., va multumesc inca o data.

Alte discuții în legătură

Imobil nelocuit nicki nicki Sunt proprietarul unui apartament in care nu locuiesc, fiind plecat din tara. Din cand in cand, pe acolo, mai trece mama mea pt. a verifica apa, curentul, etc. ... (vezi toată discuția)
Intretinerea la bloc pt un copil irinukiry irinukiry As dori sa stiu daca un bebelus nu are facilitati la intretinere? Trebuie sa plateasca intretinerea cat un adult? Nu mi se pare normal si corect pentru ca el ... (vezi toată discuția)
Asociatia de locatari,obligatii de plata kora27 kora27 sunt obligata sa platesc pt o persoana la asociatia de locatari atat timp cat nu locuieste nimeni in acel imobil,datoriile mele repezentand curatenia pe ... (vezi toată discuția)