Pe un proiect pe fonduri europene am un contract de munca cu timp partial in care, la capitolul salarizare, nu este trecut tariful orar.
Pana acum salariul pe acest contract s-a calculat functie de salariul la functia de baza. Functia de baza este asistent universitar iar contractul pe fonduri este pe functia de coordonator de proiect.
E okay sa se lucreze asa?
De curand, prin acord cu conducerea Universitatii, am incheiat un act aditional prin care am stabilit pe proiect o valoare tarifara orara de 45 lei/ora (toate contributiile incluse).
La controlul pe proiect mi se cere si o decizie a conducerii Universitatii in acest sens, un gen de decizie de marire de salariu. Intrucat pe contractul original nu e trecuta nicio valoare tarifara putem vorbi de o marire?
Tocmai aici e problema. Incepand cu prima luna in care am fost platit, salariul a fost calculat la nivelul functiei de asistent si nu la a celei de coordonator.
Prima luna in care am fost platit a fost iunie. S-a luat salariul de asistent pe iunie, s-a impartit la numarul de ore lucrate ca asistent si a rezultat o valoare orara. Aceasta s-a inmultit cu numarul de ore lucrate ca si coordonator si a rezultat salariul pe functia de coordonator pe luna iunie.
Exista vreo baza legala in acest sens? Un articol din Codul Muncii? Salariile pe functia de coordonator s-au platit din fonduri europene si tot la 6 luni s-au facut controale. Ceea ce e interesant, este ca nici acei experti care m-au verificat nu s-au sesizat in legatura cu problema asta si nu au venit cu masuri corective.
Practic, daca vom recalcula salariile, inseamna ca va trebui ca in baza unui articol (sau mai multe) de lege sa putem corecta statele si implicit rapoartele trimise catre UE. Cam complicat :)
In concluzie aveti vreun sfat? :)
Sa propun controlorilor corectarea statelor de plata astfel incat sa fim in litera legii?
Ideea e ca cei ce la ITM nu mi-au oferit nicio solutie.