avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 887 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... proces pe rol
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

proces pe rol

Buna ziua,

Anul trecut am fost data in judecata de administratia de proprietari iar procesul este inca in derulare. Administratorul s-a schimbat intre timp iar noul administrator mi-a trecut la cheltuieli de intretinere numai mie c/v cheltuielilor cu avocatul care reprezinta administratia. Dupa parerea mea nu este legal acest lucru pentru ca procesul nu s-a terminat deci nu exista o hotarire judecatoreasca dar asi dori si parerea unei persoane calificate.Multumesc anticipat.
seceleanugina a scris:
Asociatia a cerut si cheltuieli de judecata dar nu cred ca este corect sa platesc aceste cheltuieli inainte de o hotarire judecatoreasca.

Asociatia cere tot ce afiseaza pe lista dar asta nu inseamna ca dumneavoastra, aflandu-va acum in proces cu asociatie, o sa mergeti la asociatie cu toata suma in mana sa achitati totul. Acest lucru puteati sa-l faceti si inainte de a ajunge in instanta si inainte ca asociatia sa plateasca onorariul avocatului. Ca nu ati facut-o poate ati avut motive intemeiate ce tin de posibiliatile dumneavoastra financiare sau de contestarea sumelor repartizate si afisate pe lista de plata.
In primul caz (dificultati financiare) poate ca o sa va reveniti, o sa platiti chiar si acum in timpul procesului, o sa va luati un angajament si solicitati suspendarea judecatii o perioada..
In al doilea caz (nerecunosterea sumelor repartizate de asociatie) solicitati instantei o expertiza in urma careia sa rezulte suma corecta de plata catre asociatie. Instanta va hotari, in acest caz, cat va trebui sa achitati asociatiei. Prin hotararea instantei o sa aflati si daca va trebui sau nu sa achitati cheltuieli de judecat si in ce cuantum.
Faptul ca acum aceste cheltuieli sunt trecute pe lista de plata, luati-o cu titlu de inventar, ca o inregistrare contabila in curs de lamurire si nu ca o obligatie certa si imediata.
Am solicitat si sa aprobat expertiza contabila care nu poate fi inceputa intrucit fostul administrator nu a predat actele . Noua administratie a solicitat in scris predarea documentelor dar au trecut trei saptamini si problema nu a fost rezolvata.
'' Faptul ca acum aceste cheltuieli sunt trecute pe lista de plata, luati-o cu titlu de inventar, ca o inregistrare contabila in curs de lamurire si nu ca o obligatie certa si imediata.'' spuneti d-voastra. Ei bine, nu pot sa fac acest lucru deoarece se calculeaza penalizari la suma totala de intretinere fapt care ar duce in final la un debit nejustificat .

Expertul va stabili suma de pe fiecare categorie: intretinere, reparatii, fonduri, penalizari... asa cum prevede sistemul de penalizari al asociatiei sau, in absenta acestuia, asa cum prevede legea 230/2007 si HG 1588/2007. Acesta este scopul expertizei. Orice ar trece administratorul pe lista de plata, expertul va solicita dovada acestor cheltuieli si va stabili in sarcina dumneavoastra numai cheltuielile legale.
Cred ca nu am fost suficient de explicita .Procesul in cauza este pentru perioada 2010-2012 Septembrie , perioada in care asociatia a avut un alt administrator.Din Septembrie 2012 si pina in prezent exista un alt administrator .Expertiza se face numai pentru perioada respectiva deci daca exista in lista de plata dupa aceasta perioada suma nu este inclusa in expertiza dar genereaza penalizari pina la o hotarire judecatoreasca.
Procesul se desfasoara in perioada actuala iar asociatia face aceasta cheltuiala cu ocazia acestui proces chiar daca va judecati pentru sume din perioada 2010-2012. Asa ca suma cheltuita de asociatia de proprietari in martie 2013 reprezentand cheltuieli de judecata trebuie inregistrata in documentele asociatiei (registrul de casa, fise, liste de plata) in luna martie 2013.
Penalizari se calculeaza sau nu la asemenea cheltuieli, in functie de sistemul propriu al fiecarei asociatii de proprietari. In asociatia noastra nu calculam penalizari pentru onorariul avocatului achitat de asociatie. Acest onorariu apare pe lista de plata in sarcina restantierului actionat in judecata si sta pe lista de plata intreaga perioada cat dureaza procesul (1, 2, 3 ani). Aceste sume se vor recupera de la restantier numai daca instanta le pune in sarcina acestuia. Daca instanta, la cererea asociatiei, nu acorda cheltuieli de judecata, comitetul executiv va decide cum se vor deconta aceste cheltuieli si dupa obtinerea hotararii judecatoresti aceste cheltuieli dispar de pe lista si din sarcina proprietarului respectiv.

Alte discuții în legătură

Taxa expertiza nicu_is nicu_is buna ziua, am o intrebare, cat poate ajunge taxa pt o expertiza ? si cine trebuie sa plateasca ? pe scut, sunt in proces cu asociatia de locatari pt o anumita ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli de executare pe listele asociatiei de proprietari ContSters362803 ContSters362803 Buna seara! Administratorul a trecut suma ce reprezinta Cheltuielile de Executare Silita in totalul lunar al cheltuielilor de intretinere cu titlul de ... (vezi toată discuția)
Recuperare bani in cazul in care s-au demarat actiunile de judecata AlainCostea AlainCostea Buna ziua, In cazul urmator: - un proprietar nu si-a platit inretinerea timp de 6 luni - au fost demarate actiunile de judecata - a venit si a platit ... (vezi toată discuția)