Gabriela Pintea a scris:
Ajungand la esenta problemei, arat ca autorii de drept administrativ inteleg prin organ al administratiei publice "un colectiv organizat de oameni investiti prin lege cu o anumita competenta in realizarea puterii de stat" (A. Iorgovan, "Tratat de drept administrativ", vol. II, Editura Nemira, Bucuresti, 1996, p. 354).
Din aceasta definitie partea esentiala nu este "colectivul" (asa cum a aratat Nicoleta, colectiv organizat este orice persoana juridica, daca detine si un patrimoniu propriu), ci "puterea de stat". Doar cea din urma deosebeste o persoana juridica de drept comun de una "de autoritate publica", iar nu ideea de "colectiv" sau de "organizare".
Conform prevederilor art. 1 din Legea nr. 514/2003 precum si potrivit art. 2, alin. (3), lit. a)-c), f) si g) din Legea nr. 188/1999, din acest colectiv fac parte si consilierii juridici.
Consilierul juridic este subordonat unitatii (de orice fel) care il angajeaza, el este integrat total in structura in care activeaza, asa incat clasificarea unitatii in sine nu depinde de existenta sau inexistenta consilierului juridic. In plus, nu consilierul determina caracterul de putere publica pe care unitatea angajatoare il poate avea sau nu
prin lege.
Parerea mea este ca nu au a face ideea de autoritate publica cu protejarea unitatii respective de catre un consilier sau un avocat. Nimic din toate prevederile citate nu ingradeste dreptul avocatului de a reprezenta orice persoana juridica (as spune chiar orice colectiv organizat :) ) si deci inclusiv o autoritate publica.
Cat priveste ultimul tau mesaj, recunosc ca nu inteleg logica urmarita. De ce sa fie desuet sau abrogat implicit? In fond interpretarea legii (doctrinara sau jurisprudentiala) se poate schimba pe acelasi act normativ, dar asta nu inseamna ca actul in sine e desuet sau si mai rau, abrogat implicit.