De fapt pe cine reprezentati dvs. de tot ziceti, ”pot sa angajez” , ”de ce sa am adiministrator?”
Daca sunteti presedintele unei as. prop., consider ca sunt indeajuns informatiile cuprinse in legislatia specifica, numai sa vi le insusiti!
Da, puteti.
Daca o persoana specializata poate face mai bine contabilitatea (si casieria) decat una nespecializata, desi ar avea atestat, asociatia poate opta pentru solutii flexibile de angajare.
Unii utilizatori si nu numai pun mare accent pe atestatul pe care trebuie sa-l aiba un administrator si ca legea zice si ca legea obliga....
Da, legea zice si obliga, dar aceeasi lege zice si de garantia materiala pe care ar trebui sa o depuna administratorul (contabilul, casierul sau cenzorul). Cate asociatii procedeaza asa?
Sa fim seriosi, cu atestat sau fara atestat, cu garantii sau fara garantii, daca e pus pe marsavii le va face si cu si fara.
Important este ca activitatea lui sa fie atent monitorizata si sa stie macar cenzorul si presedintele, daca nu intregul comitet, daca nu intreaga comunitate ce se intampla cu banii lor in fiecare zi.
Important este sa stie sa intocmeasca listele, registrele necesare, o balanta, un buget, iar atestatul ofera putine garantii ca posesorul le stie face, nu mai vorbesc de calcule mai complicate.
Sigur, nu poti angaja un om care nu a avut in viata lui de-a face cu administratia, n-a citit in viata lui legile dupa care se conduc asociatiile de proprietari, nu a facut macar cateva zile de instruire la un curs amarat de administratori, dar nici nu poti spune ca daca are in mana atestatul e si omul priceput bun de pus pe gramada de bani a asociatiei.
@elga50, eu daca as fi presedintele unei as. prop. nu as proceda asa cum ziceti mai sus, desi aveti oarece dreptate. Treaba ”merge” bine pana la un punct cand cineva face o reclamatie sau chiar se intampla ceva, o bagatela. Vine inspectorul de la biroul primariei, constata ca admin-ul nu are nici ”scoala” si nici blestematul acesta de atesta si te-ai invartit de vreo 500 de lei.
La urma-urmei ce-i atat de greu sa faci un curs si-un examen final pentru atestat? Aceste probleme le-am mai discutat. Un absolvent de facultate economica este mai calificat de 100 de ori fata de-un nene care a facut si el vreo 50 de ore de ”pregatire specializata” privind administrarea imobilelor, da? Mai da nenea un examen la cons. local si taras-grapis se-nvarte si de atestat... Este uns administrator si gata, este pe raspunderea lui daca are curaj sa faca munca aceasta.
Deci dom' presedinte, daca tot vrei sa angajezi, angajeaza o persoana care are toate documentele in regula. Daca vreti sa fie si pregatit in materie, lansati un concurs, dar sa fie pe bune - este interesul dvs.
Va mulțumit tuturor pentru informațiile cu care ne ajutati. Noi, comitetul si chiar toată asociația , ne-am cam saturat de persoane puse numai pe "capatuit" . Am ajuns ca sa credem ca funcția asta de administrator este o sursa de venit lejer. S-au învățat la bani ( 15-18 lei pe apartament) pentru 4 ore pe săptămâna. Nu vi se pare cam mult? Cu munca nu se omoare, nu citesc apometrele nici măcar la 3-4 luni, nu intra la subsol, avem contract cu o firma, la fel si la lift, iar daca avem o problema sunam la cei care ne fac service-ul. Deci..........
Asta este motivul pentru care căutăm variante legale.