avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 613 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator bloc

Buna seara ,
Va rog sa-mi spune-ți daca un contabil cu studii de specialitate poate sa ocupe funcția de administrator bloc
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 09:28, 8 Septembrie 2013
Da. Bineanteles , comentarii pot fi multe , pro si contra, am sa încerc ,daca pot sa sintetizez puțin ceea ce dorim si ceea ce ne nemultumeste:
Timpul de lucru clar nu poate fi de 4ore pe săptămâna, cel puțin 2 ore pe zi .
Cand am afirmat "cf legii" poate m-am exprimat greșit. Am vrut sa spun ca la un program de 2-4 ore pe zi se încheie CIM, nu conventie.
Si ca sa dau exemplu de adm : după ora 21 nu mai răspunde la telefon, in weekend nu vrea sa fie deranjat, nici măcar sa ne dea o cheie.
Cineva spunea de drumurile pentru plăti. Pai 5 furnizori pe luna: energie termică, apa, electrică, salubrizarea, liftul vine furnizorul sa-si ia bani, iar restul avem la parterul blocului si banca si posta.
Fisa postului? A refuzat spunând ca nu lucrează la SRL. Si ar mai fi multe de spus, credeți ca noi nu am citit legea, daca lucrurile ar fi clare pentru si ușor de rezolvat nu am fi scris pe acest forum. Am vrut sa știm cum se practica. Uneori legea prevede una practica este alta.
De ex. Dvs. credeți ca noi nu știm ca legea prevede ca pentru orice prestare de serviciu pe care o face un furnizor are obligația sa emită factura la data receptiei si chitante la data plătiții? Si totuși in practica nu primim factura decât la data plătiți după poate 30 zile. Răspuns:"așa se practica in tot cartierul"
Oricum va multumesc tuturor si nu ma supărat niciun raspuns
martady a scris:
Am vrut sa știm cum se practica.

Daca vreti sa stiti cum se practica la noi va spunem.
Un administrator care nu prea-si facea treaba, in urma discutiei in comitetul executiv, a fost invitat sa ne lase si sa-si caute de lucru in lata parte.
Am facut o fisa a postului, am dat anunt ca angajam administrator si s-au prezentat vreo 15 persoane. Dupa discutia cu fiecare, presedintele le-a spus ca o sa-i contacteze...
Din acesta vreo 3-4 erau potriviti, pareau priceputi... S-a mai cautat ceva informatii despre ei si in final, dupa vreo 2 luni, ne-am hotarat asupra unuia. L-am sunat, a venit, am negociati salariul si-a lucrat foarte bine la asociatie cativa ani. A plecat de la asociatie ca s-a hotarat sa plece din Roamania, ca altfel lucram cu el in continuare.
Am anunta iar ca avem nevoie de administrator si cautam in continuare. Nu am gasit inca si de aceea sarcinile administratorului au fost preluate de membrii comitetului. Mergem inainte si ne gospodarim cat putem de eficient.
Spuneti ca:
Timpul de lucru clar nu poate fi de 4ore pe săptămâna, cel puțin 2 ore pe zi .
Insistati pe aceste ore dar asa cum am mai spus, nu exista nici o lege care sa oblige pe cineva sa lucreze sau sa fie angajat cu 2 ore pe zi.
Am vrut sa spun ca la un program de 2-4 ore pe zi se încheie CIM, nu conventie.

Eroare. Administratorul unei asociatii de proprietari, conform legii, se angajeaza numai pe baza de contract individual de munca si nu pe baza de conventie civila. Acum este la parlament o initiativa legislativa care daca va deveni lege o sa permita asociatiilor de proprietari sa lucreze cu administratorul pe baza de conventie civila.
adm : după ora 21 nu mai răspunde la telefon, in weekend nu vrea sa fie deranjat, nici măcar sa ne dea o cheie.

Administratorul trebuie sa respecte fisa postului pe care ati intocit-o atunci cand l-ati angajat. Daca nu respecta fisa postului schimbati-l. Dar poate ca la angajare asa ati discutat cu administratorul ca nu are nici o responsabilitate dupa ora 21. Revedeti fisa postului, discutati, negociati...
Fisa postului? A refuzat spunând ca nu lucrează la SRL

Pai eu invit pe oricine sa mearga sa se angajeze la institutiile statului, la SRL, la ONG, la SA, la armata ori la circ, adica oriunde in lumea asta si o sa vada ca nu poate sa fie angajat decat daca accepta fisa postului.
Dvs. credeți ca noi nu știm ca legea prevede ca pentru orice prestare de serviciu pe care o face un furnizor are obligația sa emită factura la data receptiei...

Poate ca dumneavoastra stiti dar iata ca eu nu stiu sa existe vrei lege in care sa se spuna ca prestatorul trebuie sa emita factura la data receptiei. NU. La data receptiei, se intocmeste procesul verbal de receptie. Factura se emite asa cum prevede contractul incheiat cu prestatorul si poate fi factura partiala, factura finala...
Dar concret, dati un exemplu de prestator care factureaza in ziua cand achitati ca sa intelegem la ce va referiti.

Buna ziua, suntem in pom si pomul in aer, cauza fiind neglijenta cu care am tratat problema. Problema: administrator/contabil in functie de 2 ani, cu contract prestari servicii (contract care nu a fost semnat niciodata, practic nu exista). Afisare avizier lunar fara semnatura Presedinte, cenzor. Reparatii la pompele de apa, burlane, apometre facute de firma tatalui administratorului, firma care ca domeniu de activitate principal si secundar are "Comert cu amanuntul". Facturi lipsa si avizier schimbat dupa ce au iesit la iveala neregulile. Dorim sa continuam ca asociatie dar fara administrator, doar cu presedinte si cenzor onorific. Exista o persoana in bloc care vrea sa se ocupe de strangerea/plata facturilor/banilor. Va rugam sa ne ajutati(noi membrii asociatiei). Ce ne sfatuitti?
dinualina78 a scris:
Dorim sa continuam ca asociatie dar fara administrator, doar cu presedinte si cenzor onorific. Exista o persoana in bloc care vrea sa se ocupe de strangerea/plata facturilor/banilor.

Fara administrator se poate dar nu numai cu presedinte si
cenzor onorific
. Nu exista cenzor onorific in legislatie.
Aveti presedinte acum si probabil ca aveti si un comitert executiv. Presedintele sa discute cu membrii comitetului si acestia (1-2) sa preia sarcinile administratorului. Cenzor va alegeti in adunarea generala dintre proprietari sau va angajati unul din afara asociatiei.
Chiar daca o persoana din bloc vrea sa se ocupe de strangerea banilor, aceasta e vointa ei si poate ca nu este si a presedintelui sau a comitetului. Pentru a strange banii ma ofer si eu dar nu cred ca este o solutie daca nu sunt angajatul asociatiei, daca nu prezint garantie...
Asa ca daca cineva din bloc vi se pare persoana de incredere, alegeti-l in comitet si dati-i o parte din sarcinile administratorului, de exemplu casieria.
Va multumesc frumos. In momentul acesta Presedintele si Cenzorul din trecut raman, membrii asociatiei considera ca au mers pe incredere si ca au fost pacaliti la fel ca noi de catre Administrator. Aveti idee ce i putem face acestui Administrator, tot ce a fost emis si incasat este semnat de Administrator dar noi am omis sa i semnam contractul acum 2 ani, practic el si a luat 2 ani banii dar fara nicio baza. Va multumesc

Alte discuții în legătură

Angajare administrator asociatie de proprietari Pop_Marcel Pop_Marcel Buna ziua, Sunt presedintele unei asociatii de proprietari si in urma cu cateva zile administratorul si-a dat demisia. Am gasit o persoana care am dori ... (vezi toată discuția)
Contabil sau administrator la o asociatie de proprietari? Amalya29 Amalya29 Buna ziua, pentru o asociatie de proprietari cu 30 de apartamente, avem un presedinte al asociatiei de proprietari, un cenzor si un expert contabil (printr-un ... (vezi toată discuția)
Raport de munca intr-o asociatie de locatari Cornel  Vasile Cornel Vasile Problema care s-a pus in ultima vreme institutiile abilitate este daca [b]o asociatie de locatari [/b]poate incheia sau nu contracte individuale de munca ... (vezi toată discuția)