martady a scris:
Aveți perfecta dreptate in ceea ce spune-ți, dar, vedeți Dvs ca ei (adm.) nu vor cu 8 ore sau 4 ore pe zi,cu CIM, ci 4 ore pe săptămâna, vor conventie civilă, pentru ca darile la stat sunt mai mici si deci ii rămâne net mai mult.
Conteaza in primul rand ce vreti dumneavoastra, asociatia, angajatorul si nu ce vrea unul sau altul. Dumneavoastra stabiliti sarcinile si programul iar candidatul trebuie sa le accepte pentru a fi angajat. El poate sa negocieze salariul si nu sarcinile.
Dar e bine sa aveti in vedere ca si daca stabilit o ora pe saptamana, un administrator trebuie sa raspunda, sa fie in stare sa intervina 24 din 24 de ore 7 zile din 7 pe saptamana si de la 1 ianuarie la 31 decembrie
Cf. Legii administratorul presteaza munca permanenta cel puțin 2-4 ore pe zi
Nu am auzit de o asemenea lege in care sa se spuna ca administratorul trebuie sa munceasca cel putin 2 sau 4 ore pe zi. Sunteti in eroare. Administratorul munceste ata cat este nevoie.
Da, calculul se face pe suprafața cf. legii, dar venitul este mai ușor de negociat pe ap.
Care venit se negociaza mai usor pe apartament? Salariul administratorului?
Presedintele asociatiei negociaza salariul cu orice angajat dupa sarcini, dupa fisa postului si nu dupa numarul apartamentelor.
Un administrator poate indeplini sarcini de administrare tehnica, de contabilitate si de casierie. Dar nu estre obligatoriu sa le faca pe toate aceeasi persoana.
Asa ca avand un istoric, o experienta a cheltuielilor de administrare in asociatie, atunci cand se gaseste un administrator care sa le faca pe toate sigur ca se poate avea in vedere in negocierea salariului cumularea celor trei activitati. Dar sunt cazuri cand contabilitatea o tine altcineva sau casieria o tine altcineva si atunci se negociaza alt salariu.
Iar modul de repartizare pe lista de plata nu are legatura cu negocierea sumei, ci se face conform legislatiei pe metru patrat de suprafata utila (cota parte de proprietate).
Pentru ca, mai sus, s-a spus concret despre aceste cheltuieli sa va spun si eu.
Noi avem cheltuieli cu personalul de aproximativ 0,45 lei/metru patrat ceea ce inseamna pentru un apartament de 50 m.p. suma de 22,50 le/luna.
In aceasta suma se plateste presedintele, adminstratorul, casierul, contabilul, cenzorul, un membru al comitetului, instalatorul si femeile de serviciu. Fiecare are contracte conform legii (contract de mandat, de prestari servicii, CIM...), si se platesc sau nu impozite si contributii exact asa cum prevede legislatia.