avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 863 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator bloc

Buna seara ,
Va rog sa-mi spune-ți daca un contabil cu studii de specialitate poate sa ocupe funcția de administrator bloc
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 09:28, 8 Septembrie 2013
Pentru ca tot am intrat in discutie, pot sa va spun ca da, comitetul executiv joaca un rol foarte important in toata aceasta problema cu angajarea de contracte de orice fel, insa cred ca stiti la fel de bine ca noi ca angajarea de personal sau incheierea de contracte de prestari de servicii se face avand in fata o oferta si o cerere, practic se negociaza.
Pentru angajatrea cu CIM, dvs. trebuie sa aveti o oferta si o fisa a postului. Le aveti stabilite pe baze reale, nu o sa va mai plangeti ca persoanele angajate se capatuesc. Omul isi vinde munca in conditiile negociate cu cine l-a angajat. Daca nu respecta intelegerea, nu-si face treaba, mai intai il atentionati dupa care, PA. E simplu, apoi angajati pe cineva - asa cum am discutat, in baza unei fise a postului. daca vrea, il angajati, daca nu, NU!
In general pentru munca de administrare, puteti avea ca referinta parametrul lei/mp sup. utila . La noi in asociatie aceasta valoare este de 0,17 lei/mp (administrator, presedinte si cenzor), ceea ce inseamna ca unui proprietar care detine un apartament de 50 mp, i se repartizeaza suma de 8,50 lei si nu pentru 4 ore, ci pentru 8 ore (administratorul). Inca un amanunt, asociatia noastra are 504 apartamente! La asociatii mai mici, acest parametru poate sa creasca pana la 0,2-0,3 lei/mp, gandindu-ma la persoane fizice. La aceasta valoare, la noi se mai adauga cam 0,13-0,15 lei/mp cheltuielile de salarizare a femeilor de serviciu.
Daca discutam de firme specializate care au o schema de personal foarte incarcata, valoarea despre care discutam poate ajunge si la 1 leu/mp sup. utila si drept sa va spun aceasta cheltuiala (50 lei/apartament) nu se observa de nici-o culoare in cresterea calitatii serviciilor prestate. Pe bune...
Succes!
Buna ziua
Aveți perfecta dreptate in ceea ce spune-ți, dar, vedeți Dvs ca ei (adm.) nu vor cu 8 ore sau 4 ore pe zi,cu CIM, ci 4 ore pe săptămâna, vor conventie civilă, pentru ca darile la stat sunt mai mici si deci ii rămâne net mai mult. Cf. Legii administratorul presteaza munca permanenta cel puțin 2-4 ore pe zi
Da, calculul se face pe suprafața cf. legii, dar venitul este mai ușor de negociat pe ap.
Sa va mai spun ca in cartier se deține monopol-ul de o singura firma in service lift, subsol ( de fapt sunt 3 firme cu aceeasi actionari, cu acelasi sediu) si cred ca si "un grup de administratori"
Numai bine
Acum o sa iau partea administratorului.
El nu lucreaza numai 4 ore / saptamana cat vedeti dv., probabil la programul de incasari. Mai are si de tinut o evidenta, mai are si de facut listele, de platit facturile, plus ca exista responsabilitatea manevrarii unor sume considerabile de bani.
Si nu as lasa pe ultimul loc, desi il scriu la urma, stressul pe care il acumuleaza un om pe o asemenea functie in discutiile vesnice cu locatarii sau cu conducerea.
In unele asociatii acest stress este ingrozitor si aduce cel putin imbolnavirea stomacului, a ficatului, dureri de cap cat se poate de concrete, tulburarea somnului....si multe altele. Chestiunea nu este de neglijat atunci cand judeci salariul unui om.
Pretul mi se pare corect, nu mare.
Acum, deh, depinde si de ce face concret si nemasurat cu adevarat pentru acesti bani si, mai important decat toate, este sa nu va aduca prejudicii de acesti bani.
Deci expresia "s-a invatat la bani" mi se pare degradanta. Nu ma intrebati pentru cine....

Plus ca acei bani pe care ii platiti pentru salariul administratorului inseamna in buna masura si o parte platita statului sub forma de impozite si contributii. Deci ar fi o obligatie a asociatiei, indiferent daca omul este capabil sau nu si pe care ati plati-o pentru orice angajat.

Verificarea apometrelor trebuie sa intre in fisa postului, daca vreti ca aceasta activitate sa fie indeplinita. Si nici nu este recomandabil s-o faca de unul singur, pentru ca in raporturile frecvente cu locatarii se creaza simpatii si antipatii, ceea ce ar avea o influenta considerabila asupra corectitudinii verificarii.
Aceasta operatiune trebuie facuta corect de o comisie numita de comitet, in care comisie sa intre cel putin 2 oameni si care nu sunt prieteni, amici, buni vecini cu cei verificati.

Am sa va dau un exemplu personal: am o vecina cu care ma aflu in relatii foarte bune, femeia m-a ajutat in situatii foarte dificile pentru mine. Lunar eu ii citesc apometrele si la un moment dat am constatat ca nu ii mai mergea unul din ele. I-am pus un consum pe care il inregistra in mod normal pe acel robinet, dar femeia nici mai deunezi, dupa 3 luni, nu si l-a schimbat. Credeti ca eu daca as controla apometrele, as da-o in vileag? Categoric nu. Am rugat-o sa-si schimbe apometrul pentru ca se vor face verificari. Numai asa am reusit sa o determin sa cheme instalatorul degraba si si-a montat apometru nou. Ar fi trebuit sa aleg intre a fi corecta fata de restul locatarilor si a o pedepsi pe ea sau a trece cu vederea. Ce credeti ca as fi ales?

El nu lucreaza numai 4 ore / saptamana cat vedeti dv., probabil la programul de incasari. Mai are si de tinut o evidenta, mai are si de facut listele, de platit facturile, plus ca exista responsabilitatea manevrarii unor sume considerabile de bani.
Si nu as lasa pe ultimul loc, desi il scriu la urma, stressul pe care il acumuleaza un om pe o asemenea functie in discutiile vesnice cu locatarii sau cu conducerea.
In unele asociatii acest stress este ingrozitor si aduce cel putin imbolnavirea stomacului, a ficatului, dureri de cap cat se poate de concrete, tulburarea somnului....si multe altele. Chestiunea nu este de neglijat atunci cand judeci salariul unui om.


Imi pare bine ca ai punctat acest lucru. Marea majoritate a proprietarilor, cred ca il platesc pe administrator, doar pentru cele 2 sau 4 ore pe sapatamana cat sta la incasari. Degeaba le explici ca in spatele acelui program, care este vizibil, sunt alte multe ore de stat in fata calculatorului pentru a face toate documentele, plimbatul prin tot orasul pentru a plati facturi si daca ai nesansa sa ai avarii trebuie sa stai cu meseriasii in subsol, basca ca trebuie sa citesti apometrele.
Nu mai spun si de proprietarii care nu inteleg (degeaba le explici) modul de calcul al facturilor si care tot timpul au ceva de comentat: daca e bine, de ce e bine, daca e rau, de ce e rau si orice ai face nu ii scoti din ale lor, ba te mai pomenesti si ca esti reclamat la primarie ca nu stiu ce naiba ai mai facut. Daca raspunsul primariei este in favoarea ta (daca esti un administrator corect si iti pasa de finantele asociatiei, asa si trebuie sa fie), inseamna ca esti mana in mana cu "aia de la primarie"
Concluzie: Consider ca salariul trebuie sa fie pe masura muncii si a stresului si nici un administrator, ingrijitor, etc. nu trebuie sa lucreze fara CIM, asa cum de altfel prevede si legea, iar nici o asociatie de proprietari sa nu accepte angajarea lor prin conventii civile care sunt pentru diverse prestatii ocazionale.
martady a scris:
Aveți perfecta dreptate in ceea ce spune-ți, dar, vedeți Dvs ca ei (adm.) nu vor cu 8 ore sau 4 ore pe zi,cu CIM, ci 4 ore pe săptămâna, vor conventie civilă, pentru ca darile la stat sunt mai mici si deci ii rămâne net mai mult.

Conteaza in primul rand ce vreti dumneavoastra, asociatia, angajatorul si nu ce vrea unul sau altul. Dumneavoastra stabiliti sarcinile si programul iar candidatul trebuie sa le accepte pentru a fi angajat. El poate sa negocieze salariul si nu sarcinile.
Dar e bine sa aveti in vedere ca si daca stabilit o ora pe saptamana, un administrator trebuie sa raspunda, sa fie in stare sa intervina 24 din 24 de ore 7 zile din 7 pe saptamana si de la 1 ianuarie la 31 decembrie
Cf. Legii administratorul presteaza munca permanenta cel puțin 2-4 ore pe zi

Nu am auzit de o asemenea lege in care sa se spuna ca administratorul trebuie sa munceasca cel putin 2 sau 4 ore pe zi. Sunteti in eroare. Administratorul munceste ata cat este nevoie.
Da, calculul se face pe suprafața cf. legii, dar venitul este mai ușor de negociat pe ap.

Care venit se negociaza mai usor pe apartament? Salariul administratorului?
Presedintele asociatiei negociaza salariul cu orice angajat dupa sarcini, dupa fisa postului si nu dupa numarul apartamentelor.
Un administrator poate indeplini sarcini de administrare tehnica, de contabilitate si de casierie. Dar nu estre obligatoriu sa le faca pe toate aceeasi persoana.
Asa ca avand un istoric, o experienta a cheltuielilor de administrare in asociatie, atunci cand se gaseste un administrator care sa le faca pe toate sigur ca se poate avea in vedere in negocierea salariului cumularea celor trei activitati. Dar sunt cazuri cand contabilitatea o tine altcineva sau casieria o tine altcineva si atunci se negociaza alt salariu.
Iar modul de repartizare pe lista de plata nu are legatura cu negocierea sumei, ci se face conform legislatiei pe metru patrat de suprafata utila (cota parte de proprietate).
Pentru ca, mai sus, s-a spus concret despre aceste cheltuieli sa va spun si eu.
Noi avem cheltuieli cu personalul de aproximativ 0,45 lei/metru patrat ceea ce inseamna pentru un apartament de 50 m.p. suma de 22,50 le/luna.
In aceasta suma se plateste presedintele, adminstratorul, casierul, contabilul, cenzorul, un membru al comitetului, instalatorul si femeile de serviciu. Fiecare are contracte conform legii (contract de mandat, de prestari servicii, CIM...), si se platesc sau nu impozite si contributii exact asa cum prevede legislatia.


Alte discuții în legătură

Angajare administrator asociatie de proprietari Pop_Marcel Pop_Marcel Buna ziua, Sunt presedintele unei asociatii de proprietari si in urma cu cateva zile administratorul si-a dat demisia. Am gasit o persoana care am dori ... (vezi toată discuția)
Contabil sau administrator la o asociatie de proprietari? Amalya29 Amalya29 Buna ziua, pentru o asociatie de proprietari cu 30 de apartamente, avem un presedinte al asociatiei de proprietari, un cenzor si un expert contabil (printr-un ... (vezi toată discuția)
Raport de munca intr-o asociatie de locatari Cornel  Vasile Cornel Vasile Problema care s-a pus in ultima vreme institutiile abilitate este daca [b]o asociatie de locatari [/b]poate incheia sau nu contracte individuale de munca ... (vezi toată discuția)