avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2001 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... PFA
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

PFA

buna ziua!
am si eu o problema...la inceputul lui 2008 mi-a venit geniala idee sa imi scot un PFA...
dupa zile de umblat si asteptat dupa functionarii statului.. am reusit in sfarsit sa imi scot Autoriazatia si codul de inregistrare... dar pana acum a ramas in stadiu acela... din lispa de timp si alte motive...
am mers la finante pentru mai multe detalii... si un domn mi-a spus "nu ma intereseaza" , o alta doamna m-a amenintat cu nuj ce amenda ca intarziasem sa fac o delcaratie ca nu e functionabila...

acum in ultim moment am aflat ca pana la 1 aprilie trebuie sa imi "reinoiesc autorizatia"...

m-am saturat deja de sistemul romanesc, care se vede a fi pus impotriva celor care doresc sa faca ceva....

ce demersuri trebuie sa fac sa renunt la tot?
ce taxe trebuie sa mai achit?
ce anume este aceea reinoire a autorizatiei?


va rog sa imi dati si mie cateva raspunsuri... intrebari sunt multe.. raspusuri deloc...


va multumesc


Buna ziua!

am o intrebare de baraj si anume banii pe care ii incasam prin PFA putem sa-i folosim in scopuri personale fara sa mai dam explicatii prin documente justificative sau procedura de cheltuiala trebuie facuta ca la societati fiecare banut trebuie sa aiba acoperire de factura ori bon fiscal.

Personal, ca PFA, am inteles ca procedura este mult mai simplificata si nu trebuie sa justificam banii cheltuitti in scop personal. Trebuie doar sa punem pe lista deducerilor doar chitante si facturi pentru produse, obiecte sau servicii care au de-a face numai cu obiectul de activitate, in general consumabile, carti sau dictionare si aparatura necesara desfasurarii activitatii.
Sunt curioasa ce va spune un expert in domeniu si voi urmari raspunsul cu interes.
Numai bine.
:rolleyes:
nicoletafrasineanu a scris:


Buna ziua!

am o intrebare de baraj si anume banii pe care ii incasam prin PFA putem sa-i folosim in scopuri personale fara sa mai dam explicatii prin documente justificative sau procedura de cheltuiala trebuie facuta ca la societati fiecare banut trebuie sa aiba acoperire de factura ori bon fiscal.






Dupa plata impozitului (care se calculeaza prin aplicarea cotei de impozitare la diferenta dintre venituri si cheltuieli din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile nedeductibile), precum si dupa plata celorlalte contributii obligatorii, banii pot fi folositi in interes personal.
Multumesc,

acum m-am mai linistit.
Vroiam sa mai stiu daca contabilitatea in partida simpla poate fi tinuta de mine nu neaparat de un contabil si daca DA as avea o problema sa deosebesc cheltuielile deductibile de cele nedeductibile.Si inca ceva - am nevoie si de registru de casa?
Avand in vedere ce ati spus mai sus, sfatul meu este sa apelati totusi la un profesionist. Sunt anumite particularitati de care trebuie sa tineti cont.

Registre obligatorii P.F.A.:
1. Registru inventar
2. Registru de incasari si plati
3. Registru Unic de Control

Alte discuții în legătură

Plata contributiei de sanatate se calculeaza din venitul brut sau din venitul net? bogdanblue bogdanblue Buna, As avea nevoie de un raspuns clar in legatura cu plata contributiei la sanatate. Am gasit diferite raspunsuri pe acest site si nu stiu care e ... (vezi toată discuția)
Decizie de impunere, persoana fizica cu venituri din activitati independente (asigurari) dannutzz dannutzz Am primit zilele trecute de la Casa de Asigurari de Sanatate Mures, o decizie de impunere pentru venituri din activitati independente, perioada 2008-2010 (1461 ... (vezi toată discuția)
Asigurari de sanatate pfa kblucian kblucian Am deschis PFA in anul 2003. Am fost instiintat de mai multe de ori de catre Casa de Asigurari de Sanatate, cum ca as avea o suma de plata la asiguraride ... (vezi toată discuția)