Aratati-l sa-l vedem si noi!
Este vorba mai exact de o hotarare de guvern, HG 1588/2007
Art. 44. — (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire Ia proprietatea comuna, cu privire Ia: fondul sau fondurile pentru Iucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare Ia partile de constructii si instaIatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electnica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; intenfonul —partea de instaIatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisuI si altele asemenea, conform prevedenilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari or persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poIite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.
@ValGabriel, ati lecturat tot topic-ul sau nu faceti diferenta intre proprietarii cu locuinte in imobil care au in dotare un lift si proprietarii de spatii comerciale care, desi sunt la parter, nu au nimic in comun cu liftul proprietarilor, nu folosesc liftul si serviciile acestora de nicio culoare? Ati observat polemica discutiei care este una destul de interesanta? Daca doriti, puteti sa discutam pe aceasta tema si pentru ca totusi discutia a ajuns cam departe, ar trebui sa putem avea acces la cateva documente de proprietate ale unor asemenea proprietari de spatii comerciale - special proiectate in acest sens, nu apartamente carora li s-a schimbat destinatia si care au acte de proprietate, exact ca fiecare proprietari din imobil.
Aceasta diferenta o faceti dvs, dar hotararea respectiva de guvern nu. Daca liftul este ''al proprietarilor'' ca sa va citez atunci printre ei se numara si proprietarii de spatii comerciale. Ca detin locuinte sau spatii cu alta destinatie in imobil sunt obligati sa participe la tot ceea ce inseamna cheltuieli pe parti comune iar reparatia liftului este una din ele, chiar daca cei de la parter nu il folosesc.
Guvernul,asa cum spuneti nu face diferenta,dar inteleg ca Asociatiile de proprietari,pot scuti,la cerere, pe proprietarii apartamentelor de la parter si etaj 1,conform aceleasi Hotarari.Asta cum se numeste?De ce nu se poate si reciproca?