Ziceti ca am mutat discutia cu un pas inainte. Pai da, pentru ca daca dvs. nu recunoasteti ca as. prop. poate avea venituri proprii, din citatul respectiv banuiesc ca ati inteles ca DA,
as. prop. poate avea venituri proprii pe care poate sa le cheltuie in anumite conditii pe care tot acel articol de lege zice cum. Acum vedeti logica?
In alta ordine de idei, cum ati fi vrut sa va combat legal (citatand din lege)? Eu tocmai asta am facut, am citat un articol din L 230/2007, ce ati fi vrut mai mult? Poate ca daca mai aprofundez, mai gasec cate ceva, dar ma opresc aici - oricum topicul era altul...
cvasile a scris:
Daca nu s-a hotarat nimic, anul in curs, ce facem?
Raspuns: Depinde de situatie si va dau un singur argument dintr-o suta de posibilitati, asa ca sa intelegeti:
Asociatia dvs. are strans din diverse venituri suma de 2.500,45 lei. Aveti de gand sa faceti o reparatie la lift (sau nu aveti lift?), care nu-i chiar urgenta, dar necesara, cu o valoare aproximativa a devizului in valoare de 10.250,00 lei. Cum procedati cand in ultima sau penultima AG a proprietarilor s-a discutat si hotarat ca costurile cu reparatia liftului sa fie diminuate cu valoarea fondului special, a carui sold are valoare aratata mai sus in momentul inceperii lucrarilor?
Deci, nu trebuie toata ziua sau la fiecare AG sa hotaram ceva care poate fi valabil pe o perioada mai mare de timp. Sigur, nu este o solutie chiar asa cusher, insa poate fi o situatie reala. Apoi, dvs. ce faceti acolo, nu-i intrebati pe stimabili de sanatate? Nu discutati si aprobati BVC-ul anual in AG? Si nu mai este nimeni dintre proprietari care sa va sprijine si sa-i puneti la punct pe stimabili? Poate-i bate "Vantul schimbarii" ca tot au fost Scorpions in concert la Bucuresti... Succes!
..................................................
Cum spuneam topicul era altul si iata ca autorul acestuia mai pune o data intrebarea initiala.
Stimate domn, noi v-am raspuns cum ne-am priceput.
Iata temeiul legal, Legea 230/2007:
ART. 49
(1) Asociaţia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanţă, afişată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile care depăşeşte termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.
(2) Termenul de plată a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, afişate pe lista lunară de plată, este de maximum 20 de zile calendaristice.
(3) Sumele rezultate din aplicarea penalităţilor de întârziere vor face obiectul fondului de penalităţi al asociaţiei de proprietari şi se vor utiliza numai pentru plata penalizărilor impuse asociaţiei de proprietari de către terţi şi pentru cheltuieli cu reparaţiile asupra proprietăţii comune sau alte cheltuieli de natură administrativă.
Acum cand L230/2007 sune ca : asociatia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizari.... nu va inchipuiti altceva decat ca in AG a proprietarilor discutati si hotarati o valoare a procentului de penalizare, dar nu mai mare de 0,2%. Puteti sa hotarati o valoare mai mica, dar nu mai mare.
Ei, odata ce ati stabilit aceasta chestiune in AG a proprietarilor, HG nr. 1588/2007 (Normele de aplicare a L230/2007), cu privire la comitetul executiv:
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
a) duce la îndeplinire hotărârile adunării generale şi urmăreşte respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere ale asociaţiei de proprietari;
b) emite, dacă este cazul, decizii scrise privind regulile pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adunărilor generale şi pentru respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere, precum şi alte decizii ce privesc activitatea asociaţiei de proprietari;
c) întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi pregăteşte desfăşurarea adunărilor generale;
d) reglementează folosirea, întreţinerea, repararea, înlocuirea şi modificarea părţilor proprietăţii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietăţii comune, în conformitate cu actele normative în vigoare;
e) întocmeşte sau propune planuri de măsuri şi activităţi, conform cu responsabilităţile ce le revin, şi urmăreşte realizarea lor;
f) supraveghează desfăşurarea tuturor activităţilor din cadrul asociaţiei de proprietari, în mod special situaţia încasărilor şi a plăţilor lunare;
g) pentru realizarea scopului şi a activităţilor asociaţiei de proprietari, angajează şi demite personalul necesar, încheie şi reziliază contracte cu persoane fizice/juridice;
h) îşi asumă obligaţii, în numele asociaţiei de proprietari sau în numele proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari, privind interesele legate de clădire;
i) iniţiază sau apără în procese, în numele asociaţiei de proprietari sau în numele proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari, interesele legate de clădire;
j) stabileşte sistemul propriu de penalizări al asociaţiei de proprietari pentru restanţele afişate pe lista de plată ce privesc cheltuielile asociaţiei de proprietari, conform prevederilor legale;
k) avizează documentele asociaţiei de proprietari;
l) asigură completarea la zi a cărţii tehnice a construcţiei;
m) asigură urmărirea comportării în timp a construcţiei, pe toată durata de existenţă a acesteia;
n) gestionează situaţiile excepţionale şi de criză;
o) exercită alte atribuţii care i-au fost conferite prin hotărârile adunării generale;
p) aprobă lunar lista cu cotele de contribuţie la plata cheltuielilor asociaţiei de proprietari, conform hotărârii adunării generale;
r) stabileşte cotele de participare pe persoană la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul în clădire şi pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe lună; stabileşte perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriaşii, pot solicita în scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoană şi care trebuie să fie de cel puţin 15 zile pe lună, conform hotărârii adunării generale;
s) analizează problemele ridicate de membrii asociaţiei de proprietari şi ia măsuri pentru rezolvarea acestora, conform hotărârii adunării generale;
ş) ia toate măsurile pentru aducerea la starea dinaintea producerii evenimentului a zonei în care se efectuează reparaţii la părţile comune, urmând ca sumele aferente reparaţiilor respective să fie suportate de toţi proprietarii, proporţional cu cota indiviză.
(2) ªedinţele comitetului executiv se desfăşoară lunar şi sunt legal întrunite dacă jumătate plus unu din numărul membrilor săi sunt prezenţi. ªedinţele comitetului executiv pot fi convocate de preşedintele asociaţiei de proprietari sau de jumătate plus unu din numărul membrilor săi.
(3) Deciziile comitetului executiv se consemnează în registrul de decizii al comitetului executiv şi se afişează la avizier.
(4) După aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, comitetul executiv va urmări derularea acestuia în condiţiile legii.
(5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin şi adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizaţiilor, remuneraţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă sau în baza unei convenţii civile de prestări de servicii, în limita bugetului aprobat de adunarea generală.
(6) Comitetul executiv angajează sau demite personalul, încheie sau reziliază contracte în ceea ce priveşte activitatea de administrare şi întreţinere a clădirii, a părţilor comune de construcţii/a instalaţiilor, precum şi pentru alte activităţi conforme cu scopul asociaţiei de proprietari: administrare, contabilitate, casierie, îngrijire, mecanică, instalaţii etc. Angajarea personalului necesar asociaţiei de proprietari se face de către comitetul executiv, reprezentat de preşedinte, în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice în vigoare.
(7) Comitetul executiv decide asupra acordării unor drepturi băneşti membrilor asociaţiei de proprietari care desfăşoară activităţi lucrative folositoare acesteia, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală a proprietarilor, potrivit art. 35 alin. (5) din Legea nr. 230/2007.
Ei, acum ati inteles ce si cum?