avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1099 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... serviciu extern securitatea muncii
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

serviciu extern securitatea muncii

In legea 319/2006 exista contraventii legate de aceasta lege:ART 39(5) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.500 lei la 7.000 lei incalcarea dispozitiilor art. 7
alin. (4)-(6), art. 8, art. 11 alin. (1) si (3), art. 13 lit. q) si s) si ale art. 27 alin. (1) lit. a) si b).

La art 8 avem asa:
Art. 8. -(1) Fara a aduce atingere obligatiilor prevazute la art. 6 si 7, angajatorul desemneaza unul sau mai multi lucratori
pentru a se ocupa de activitatile de protectie si de activitatile de prevenire a riscurilor profesionale din intreprindere si/sau
unitate, denumiti in continuare lucratori desemnati.
(2) Lucratorii desemnati nu trebuie sa fie prejudiciati ca urmare a activitatii lor de protectie si a celei de prevenire a
riscurilor profesionale.
(3) Lucratorii desemnati trebuie sa dispuna de timpul necesar pentru a-si putea indeplini obligatiile ce le revin prin
prezenta lege.
(4) Daca in intreprindere si/sau unitate nu se pot organiza activitatile de prevenire si cele de protectie din lipsa
personalului competent, angajatorul trebuie sa recurga la servicii externe.
(5) In cazul in care angajatorul apeleaza la serviciile externe prevazute la alin. (4), acestea trebuie sa fie informate
de catre angajator asupra factorilor cunoscuti ca au efecte sau sunt susceptibili de a avea efecte asupra securitatii si
sanatatii lucratorilor si trebuie sa aiba acces la informatiile prevazute la art. 16 alin. (2).
(6) Lucratorii desemnati trebuie sa aiba, in principal, atributii privind securitatea si sanatatea in munca si, cel mult,
atributii complementare.

Ma intereseaza punctul (4) din acest articol situatia fiind urmatoarea:firma are un numar de 150 de angajati si avem un serviciu extern de prevenire DAR in normele metodologice de aplicare a acestei legi (HG1425/2006) exista urmatoarea obligativitate :Art 19(1)In cazul intreprinderilor si/sau unitatilor care au peste 150 de lucratori,angajatorul trebuie sa organizeze serviciu intern de prevenire si protectie

Serviciul intern trebuie sa aiba anumite persoane cu anumite studii cerute de aceasta lege.

Intrebarea este in acest caz trebuie si serviciu intern de prevenire si protectie sau este suficient un serviciu extern?
Inspectorii de la ITM au cerut in procesul verbal organizarea serviciului intern desi avem un serviciu extern.
Cum se interpreteaza aceasta lege?

Va multumesc pentru raspuns
Deci inteleg din ce chiar Dvs invocati ca nu se poate da amenda pentru acest lucru si anume invoc aici Art. 8. - (1) Fără a aduce atingere obligaţiilor prevăzute la art. 6 şi 7, angajatorul desemnează unul sau mai mulţi lucrători, pentru a se ocupa de activităţile de protecţie şi de activităţile de prevenire a riscurilor profesionale din întreprindere şi/sau unitate, denumiţi în continuare lucrători desemnaţi.
(4) Dacă în întreprindere şi/sau unitate nu se pot organiza activităţile de prevenire şi cele de protecţie din lipsa personalului competent, angajatorul trebuie să recurgă la servicii externe.

Deci ce intelegem de aici se poate da un avertisment si nicdecum o amenda corect?
Atata vreme cat legile sunt interpretabile sa nu va mire ca un angajator va plati minimul pentru activitati ca sa fie la limita legii.
Nu comentez aici ca o lege trebuie sa fie fara posibilitate de interpretare.

Cer daca se poate parerea unui avocat(sau un profesionist in interpretarea legilor) pentru ca vad aici niste spirite incinse si bineinteles acceasi atitudine pe care o are si ITM-ul la controale desi parerea mea persoanala ca nu prea mai au vreo functie in societatea actuala..vechi brontozauri ineficienti care se ascund dupa hartii.

Va multumesc pentru parerile care se vad ca sunt subiective!
Ultima modificare: Vineri, 17 Aprilie 2009
ContSters78406, utilizator
As fi avut si eu o parere, insa nu sunt avocat.
:) eu va ascult:)
Am deschis acest subiect pentru ca sunt foarte interesat de cat mai multe pareri.
Stiu deasemenea parerile autoritatilor care se ocupa de acest domeniu si nu ma satisfac de loc iar parerile foarte ferme si vehemente consider ca sunt un pic exagerate.
Nu este nevoie sa cunosc trecutul unui om ca sa imi fac o parere imi ajung exact argumentele din lege.

Va multumesc
Ultima modificare: Vineri, 17 Aprilie 2009
ContSters78406, utilizator
Pornim de la definitia din Norme a serviciului intern de prevenire si protectie:
Art. 2. - În înţelesul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile folosite au următoarea semnificaţie:
2. serviciu intern de prevenire şi protecţie - totalitatea resurselor materiale şi umane alocate pentru efectuarea activităţilor de prevenire şi protecţie în întreprindere şi/sau unitate;

Art. 14. - Organizarea activităţilor de prevenire şi protecţie este realizată de către angajator, în următoarele moduri:
a) prin asumarea de către angajator, în condiţiile art. 9 alin. (4) din lege, a atribuţiilor pentru realizarea măsurilor prevăzute de lege;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie;
c) prin înfiinţarea unui serviciu intern de prevenire şi protecţie;
d) prin apelarea la servicii externe de prevenire şi protecţie.
De aici deducem ca angajatorul organizeaza activitatea de prevenire si protectie in una dintre modalitatile de mai sus, functie de numarul de salariati si activitate.
Conform art. 19 al acelorasi norme, aplicabil dvs.,
Art. 19. - (1) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au peste 150 de lucrători, angajatorul trebuie să organizeze serviciul intern de prevenire şi protecţie.
(2) În cazul în care serviciul intern de prevenire şi protecţie nu are capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la unul sau mai multe servicii externe.
Ca urmare, eu deduc ca obligativitatea de a organiza un serviciu intern de prevenire si protectie in cazul dvs e obligatoriu, iar daca acest serviciu nu are capacitatea sau aptitudinile necesare pentru a efectua TOATE activitatile de prevenire si protectie, atunci angajatorul va apela la un serviciu extern care va completa restul de activitati de prevenire si protectie prevazut de lege.
Ulterior, art. 23-27, detaliaza modul in care se organizeaza acest serviciu intern:

Lucratorii din cadrul serviciului trebuie sa fie format din lucrători care îndeplinesc cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului mediu şi/sau superior, conform prevederilor art. 47-51, şi, după caz, alţi lucrători care pot desfăşura activităţi auxiliare.
Angajatorul va consemna în regulamentul intern sau în regulamentul de organizare şi funcţionare activităţile de prevenire şi protecţie pentru efectuarea cărora serviciul intern de prevenire şi protecţie are capacitate şi mijloace adecvate.

Pentru ce depaseste capacitatile acestora, se incheie contract cu serviciu extern.
In cazul in care firma nu are lucratori cu aceste cursuri sunt nevoiti sa trimita la curs?
In lege de la articolul 8 inteleg eu ca daca nu exista asemenea lucratori se apeleaza la serviciu extern si atat.
Raspunsul este mult mai complet pentru ca este corect interpretat si anume lucratorii din serviciul intern trebuie sa aiba nivelul mediu de pregatire (si aici apar niste conditii) si nu nivelul minim cum a explicat un alt utilizator(care dupa cum a oferit informatiile sunt preluate direct de la ITM..si ei recomanda acelasi lucru desi nu este legal)


Se da amenda pentru asa ceva(lipsa lucratorului sau serviciului intern)?

Din lege reiese ca se impune de catre inspector ca masura in PV si la urmatorul control se poate da amenda dar in nici un caz la primul control.
Ultima modificare: Vineri, 17 Aprilie 2009
ContSters78406, utilizator

Alte discuții în legătură

Serviciu intern prevenire si protectie prodiana prodiana Buna ziua. O societate cu mai putin de 50 de angajati care activeaza in domeniul constructiilor poate externaliza intreaga activitate SSM sau este obligatoriu ... (vezi toată discuția)
Lucrator desemnat cornel1969 cornel1969 Firma are 80 de angajati. Un punct de lucru se afla la CNE Cernavoda, altul la Otopeni, sediul central la Bucuresti. Avem numit un lucrator desemnat dar care ... (vezi toată discuția)
Serviciu intern cu un singur angajat sadrian sadrian Buna ziua. Daca in cadrul firmei exista Serviciul intern de prevenire si protectie si in cadrul acestui serviciu este angajata o singura persoana, aceasta nu ... (vezi toată discuția)