avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 788 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... serviciu extern securitatea muncii
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

serviciu extern securitatea muncii

In legea 319/2006 exista contraventii legate de aceasta lege:ART 39(5) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.500 lei la 7.000 lei incalcarea dispozitiilor art. 7
alin. (4)-(6), art. 8, art. 11 alin. (1) si (3), art. 13 lit. q) si s) si ale art. 27 alin. (1) lit. a) si b).

La art 8 avem asa:
Art. 8. -(1) Fara a aduce atingere obligatiilor prevazute la art. 6 si 7, angajatorul desemneaza unul sau mai multi lucratori
pentru a se ocupa de activitatile de protectie si de activitatile de prevenire a riscurilor profesionale din intreprindere si/sau
unitate, denumiti in continuare lucratori desemnati.
(2) Lucratorii desemnati nu trebuie sa fie prejudiciati ca urmare a activitatii lor de protectie si a celei de prevenire a
riscurilor profesionale.
(3) Lucratorii desemnati trebuie sa dispuna de timpul necesar pentru a-si putea indeplini obligatiile ce le revin prin
prezenta lege.
(4) Daca in intreprindere si/sau unitate nu se pot organiza activitatile de prevenire si cele de protectie din lipsa
personalului competent, angajatorul trebuie sa recurga la servicii externe.
(5) In cazul in care angajatorul apeleaza la serviciile externe prevazute la alin. (4), acestea trebuie sa fie informate
de catre angajator asupra factorilor cunoscuti ca au efecte sau sunt susceptibili de a avea efecte asupra securitatii si
sanatatii lucratorilor si trebuie sa aiba acces la informatiile prevazute la art. 16 alin. (2).
(6) Lucratorii desemnati trebuie sa aiba, in principal, atributii privind securitatea si sanatatea in munca si, cel mult,
atributii complementare.

Ma intereseaza punctul (4) din acest articol situatia fiind urmatoarea:firma are un numar de 150 de angajati si avem un serviciu extern de prevenire DAR in normele metodologice de aplicare a acestei legi (HG1425/2006) exista urmatoarea obligativitate :Art 19(1)In cazul intreprinderilor si/sau unitatilor care au peste 150 de lucratori,angajatorul trebuie sa organizeze serviciu intern de prevenire si protectie

Serviciul intern trebuie sa aiba anumite persoane cu anumite studii cerute de aceasta lege.

Intrebarea este in acest caz trebuie si serviciu intern de prevenire si protectie sau este suficient un serviciu extern?
Inspectorii de la ITM au cerut in procesul verbal organizarea serviciului intern desi avem un serviciu extern.
Cum se interpreteaza aceasta lege?

Va multumesc pentru raspuns
Multumesc tuturor care au raspuns acestui subiect si fiecare in parte a clarificat cate un pic din parerile care le aveam.
Consider raspunsurile la acest subiect extrem de clare.

Va multumesc inca odata si userului Octavia59 si userului Pakos pentru raspunsurile si intersul acordat!
Ultima modificare: Vineri, 17 Aprilie 2009
ContSters78406, utilizator
Am urmărit discuţia dvs. şi îmi pare rău că s-a trecut treptat de la argumente la invective.

Despre ce vorbim, până la urmă?
Despre o lege (319/2006) care, pe scurt, obligă angajatorul să ia măsuri pentru asigurarea sănătăţii şi securităţii în muncă. Legea dă două posibilităţi: fie sunt utilizaţi "lucrători desemnaţi" (salariaţi proprii), fie sunt utilizate "servicii externe" (articolul 8). [Enumerarea e inutilă pentru că, oricum, acestea sunt opţiunile fireşti în aproape toate activităţile unui angajator.]

Pentru punerea în executare a legii, guvernul a emis norme metodologice (HG 1425/2006) care aduc o reglementare contrară opţiunilor date de lege. Acolo unde legea prevedea posibilitatea angajatorului de a opta între servicii interne şi servicii externe de protecţie a muncii, fără a menţiona nicio condiţie în care această posibilitate să fie limitată (i.e. legea nu face distincţie), normele ei metodologice obligă angajatorii cu peste 150 de salariaţi să organizeze un serviciu intern de protecţie a muncii (articolul 19), limitând în mod efectiv opţiunile date de un act normativ superior ca forţă juridică.

Hotărârea de guvern menţionată creează obligaţii în plus faţă de legea căreia i se subordonează (ultra vires), încălcând principiul ierarhiei normelor juridice şi permiţând autorităţii executive să creeze norme generale şi obligatorii în afara posibilităţilor conferite de Constituţie (ordonanţe şi ordonanţe de urgenţă).

Hotărârea de guvern, ca act administrativ, este atacabilă prin invocarea excepţiei de nelegalitate conform legii contenciosului administrativ (554/2004). În cazul unei soluţii în sensul celor menţionate mai sus, nici eventuala sancţiune primită în baza unui act nelegal nu este legală.

Referinţe:
1. Legea 319/2006 securităţii şi sănătăţii în muncă - [ link extern ]
2. HG 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006 - [ link extern ]
3. Legea 554/2004 a contenciosului administrativ - [ link extern ]

----------------------------

Un Paşte fericit!
De circa 3 zile incerc prin limbajul meu sa pun in discutie ceva ce mie mi se pare interpretabil.

Acum utilizatorul a_k a spus exact legile si felul cum pot sa privesc aceste legi.

Mai am de cerut parerea Ministerului a Inspectiei Muncii a ITM Constanta si apoi daca mai este necesar sa ma adresez Instantei.

Ma bucur ca exista o separatie a puterilor in stat si ma bucur ca exista Justitie!
Hristos a Inviat ! Sunt noua pe forum, si ma bucur ca am gasit un subiect oarecum asemanator cu problema mea. Nu chiar a mea personala, ci a angajatorului meu, pe care daca primesc o sugestie buna , sper sa-l ajut si eu.
Pe scurt, la un control de protectia muncii si resurse umane ( au venit doi inspectori) s-au constatat unele nereguli numai pe linie de PM. Au facut un proces verbal cu masuri, si au plecat. Noi avem pe cineva care vine o data pe an si ne pune sa semnam, fise. Dupa aprox. doua luni a venit o amenda de la ITM de 5000 ron, pe care angajatorul nu a vrut sa o plateasca, cel cu PM l-a sfatuit. Cam la o luna , alta amenda cu 8000 ron., si avertizment ca ne intrerupe activitatea. Va dati seama , putem ajunge someri, acum cu criza asta. Angajatorul, i-a cerut socoteala celui cu PM, care l-a asigurat ca nu se va intampla nimic, se ocupa el, rezolva. De atunci a mai trecut o luna, si asteptam sa vedem ce se-ntampla, dar zvonurile care circula neoficial, nu sunt bune. Se zvoneste ca inspectoratul vrea sa mai faca un control si sa suspende firma. E posibil? Ce ar putea face patronul nostru?
Va multumesc!
Pai ma gandesc ca nea ala cu PM din firma este un pensionar de la ITM(fost inspector) care a zis ca "se rezolva".
Asta e minunat in privinta celor ce rezolva pb cu "se rezolva":odata inceputa aceasta metoda nu se mai termina.
Sa ia legatura cu un serviciu extern si sa vina aceia in firma si sa vada ce se poate face.
Apoi este posibil sa fie nevoit sa plateasca acele amenzi si sa ia masurile din PV.
Nu prea este de joaca ptr ca din ce spuneti inspectorii veniti in control vad ca au actionat ca la carte.
Exista profesionisti in ITM insa actioneaza profesionist doar cand vor.

Deci asta e sugestia mea:luati legatura cu servicii externe unul sau mai multe si vin ei si va spun ce si cum.
Legea in domeniul asta are acoperis frumos dar nivelele 1 si 2 nu exista si daca apucati pe un drum gresit e mai greu.

Pe vremea lui Ceausescu cine nu se pricepea la altceva era pus sa faca PM,acum unii vor ca SSM (nu mai exista PM din 2006) sa fie o struto-camila generatoare de averi incomensurabile.
Oricum astia de la SSM nu prea stiu sa rada ptr ca am observat ca inteleg cu greu glumele asa ca fiti atent(poate e de vina si varsta).
Ultima modificare: Marți, 21 Aprilie 2009
ContSters78406, utilizator

Alte discuții în legătură

Serviciu intern prevenire si protectie prodiana prodiana Buna ziua. O societate cu mai putin de 50 de angajati care activeaza in domeniul constructiilor poate externaliza intreaga activitate SSM sau este obligatoriu ... (vezi toată discuția)
Lucrator desemnat cornel1969 cornel1969 Firma are 80 de angajati. Un punct de lucru se afla la CNE Cernavoda, altul la Otopeni, sediul central la Bucuresti. Avem numit un lucrator desemnat dar care ... (vezi toată discuția)
Serviciu intern cu un singur angajat sadrian sadrian Buna ziua. Daca in cadrul firmei exista Serviciul intern de prevenire si protectie si in cadrul acestui serviciu este angajata o singura persoana, aceasta nu ... (vezi toată discuția)