Desi poate unii or sa spuna ca este prea devreme,eu cred ca timpul ramas pana la admiterea din 2015 este suficient sa punem impreuna bazele unui examen reusit si sa reusim sa fim admisi...nu cred in vorba "a doua oara va fi cu noroc",vreau si pot sa reusesc din prima desi stiu ca va fi un drum lung!!!
Sunt studenta in anul 3,i-mi doresc enorm o cariera in magistratura,daca mai sunt persoane care vor sa dea admiterea la inm in 2015 le invit aici sa dezbatem impreuna,sa ne ajutam reciproc si sa invatam!!!
Orice informatie venita din partea voastra va ajuta enorm!!!
Haideti sa punem burta pe carte!!!
Multumesc pt raspunsuri.Am boroi parte generala, birsan drepturi reale principale, pop Liviu + 2 obligații, stanculescu succesiuni, boroi+ stanculescu instituții, + băiaș ncc comentat printat si îndosariat pe " cărți", după recomandarea unui judecator, mai puțin băiaș.Am parcurs articolele din cod si ma gândeam sa scot rezumate sau " fișe" după fiecare carte si sa fac o culegere pe care sa o rumeg împănata cu recapitulate din cod.Si tot așa si la cppc.Ce ziceți ?
Ideea lui nofacenoname e interesanta dar pate riscanta când nu ai prea mult timp.
Sigur nu ma pot pregăti suficient dar as merge pt experiență anul acesta.
Ncc al lui băiaș mi se pare prea tehnic si nu te ajuta sa îți fixezi notiunile.
Multumesc pt raspunsuri.Am boroi parte generala, birsan drepturi reale principale, pop Liviu + 2 obligații, stanculescu succesiuni, boroi+ stanculescu instituții, + băiaș ncc comentat printat si îndosariat pe " cărți", după recomandarea unui judecator, mai puțin băiaș.Am parcurs articolele din cod si ma gândeam sa scot rezumate sau " fișe" după fiecare carte si sa fac o culegere pe care sa o rumeg împănata cu recapitulate din cod.Si tot așa si la cppc.Ce ziceți ?
Ideea lui nofacenoname e interesanta dar pate riscanta când nu ai prea mult timp.
Sigur nu ma pot pregăti suficient dar as merge pt experiență anul acesta.
Ncc al lui băiaș mi se pare prea tehnic si nu te ajuta sa îți fixezi notiunile.
Codul lui Baias pe mine m a lamurit unde teoria nu reusea...e un plus...materia trebuie inteleasa, legata si mai ales repetata la infinit...e minunat cu fise dar ia fff mult timp...eu cand repetam scriam...nu scriam citet, nu puteam pricepe ce am scris la recitire...dar la mine asa s a fixat materia si am facut saltul necesar....acu ideea e ca eu am avut inclinatie spre civil....la penal a fost forumu si codurile stiute dumnezeieste....munca fff multa, incredere si un strop de noroc...spor tuturor....e ffff greu dar e o meserie ffff frumoasa...cea de judecator.
c_m a scris:
...eu cand repetam scriam...nu scriam citet, nu puteam pricepe ce am scris la recitire...dar la mine asa s a fixat materia si am facut saltul necesar....
Cam tot un fel de fise ai facut si tu.Cel putin asa inteleg eu. Se fixeaza bine informatia fisata, dar trebuie enorm de mult timp pentru asta.
Citeva nelamuriri:
1. infractiunile cu rezultat ireversibil nu pot fi comise in forma continuata. de ce? exemple, in afara de omor sau avort?
2. violul, luarea si dare de mita - pot fi comise in forma continuata? mita luata in transe, in baza aceleiasi intelegeri, rezolutii; viol comis in mod repetat, dar e greu de dovedit ca autorul a avut o reprezentare macar globala a actelor succesive, si nu doar ca a avut de gind sa o violeze de citeva ori va putea. de exemplu o femeie sechestrata si violata la diferite intervale de timp in acelasi loc. dar daca o violeaza sa zicem 5 ore, fara intreruperi mari de timp, cu omogenitate materiala si contextualitate, va fi nu infractiune continuata, ci unitate naturala colectiva?
3. nedenuntarea 266 ncp, infractiune omisiva proprie sau e posibila si in forma comisiva sau omisiva improprie sau comisiva prin omisiune? udroiu (fise drept penal. p. speciala, p. 265) spune "fapta epuizata-poate fi comisa in forma continuata, epuizindu-se dupa efectuarea ultimului act de executare-unitate legala". dar exista doar un singur act, sau mai precis o inactiune, si nu e susceptibila de forma continuata, ci continua pina la epuizare (cind se afla autorul sau nedenuntatorul denunta, epuizind infractiunea care deja se consumase, fiindca legea cere incunostiintarea "de indata" a organelor), deci unitate naturala (antoniu, explicatii preliminare, vol. 1, p. 353)
4. ultrajul-susceptibil de forma continuata?
5. cind se intrerupe continuitatea infr. continuate? cind e descoperita fapta, cind se incepe urmarirea penala, cind se pronunta o hotarire judecatoreasca? sunt acestea ipoteze de intrerupere juridica a continuitatii? afecteaza asemenea situatii unitatea de rezolutie infractionala? e nevoie de o intrerupere obiectiva, faptica, a infr. continuate, dupa care reluarea activitatii infractionale sa nu mai poata fi privita ca unitate, deci concurs? cind si cum se autonomizeaza activitatea infractionala continuata, adica segmente in afara carora si dupa care orice acte vor constitui o alta infractiune, nemaiputind fi integrate infractiunea continuata autonomizata, delimitata? sau este asta treaba judecatorului, de a aprecia daca s-a mentinut rezolutia infractionala? daca da-unitate legala, daca nu-concurs?
6. infractiunea continuata se epuizeaza la data savirsirii ultimului act component. deci amnistie sau gratierea vor putea opera doar daca intervin dupa epuizare? daca legea de clementa intervine si actiunea continuata nu e inca epuizata, mai savirsindu-se fapte ce intra in acea unitate legala, autorul nu beneficiaza de clementa?
1. mitior lex nu se aplica la infrac. continuate, nu? se aplica legea din momentul epuizarii, chiar daca mai grea? la fel si la cele continue si de obicei. exceptie e la progresive, cind se aplica legea din momentul savirsirii actiunii sau inactiunii, nu cea de la producerea rezultatului mai grav-decit daca e mai favorabila-deci la astea se aplica mitior lex
2. infr. continuata nu se poate savirsi decit cu intentie, nu si culpa. de ce nu insa si cu preterintentie?
3. infr. progresiva-se aplica pedeapsa pentru rezultatul initial, autoritate de lucru judecat. se produce urmarea mai grava dupa un timp. pe ce baza se aplica sanctiunea mai grea, daca exista autoritate de lucru judecat? sau se recalculeaza pedepsele, de rejudeca cauza?
Admitere inm 2016
Deacon
Va salut. Asa cum s-a obisnuit si in anii anteriori, consider ca este necesara deschiderea acestui topic pentru a veni in intampinarea tuturor celor care se ... (vezi toată discuția)
Admitere barou 2014
manuelle
Buna ziua. Pentru admiterea in barou 2014 la Penal trebuie invatat de pe noul cod? Acesta intra in vigoare in februarie 2014. Lucrarile de specialitate dupa ... (vezi toată discuția)