avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 919 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Magistraţi şi Admitere în ... INM 2015...ADMITERE!!!
Discuție deschisă în Magistraţi şi Admitere în magistratură

INM 2015...ADMITERE!!!

Desi poate unii or sa spuna ca este prea devreme,eu cred ca timpul ramas pana la admiterea din 2015 este suficient sa punem impreuna bazele unui examen reusit si sa reusim sa fim admisi...nu cred in vorba "a doua oara va fi cu noroc",vreau si pot sa reusesc din prima desi stiu ca va fi un drum lung!!!
Sunt studenta in anul 3,i-mi doresc enorm o cariera in magistratura,daca mai sunt persoane care vor sa dea admiterea la inm in 2015 le invit aici sa dezbatem impreuna,sa ne ajutam reciproc si sa invatam!!!
Orice informatie venita din partea voastra va ajuta enorm!!!
Haideti sa punem burta pe carte!!!
Ultima modificare: Duminică, 9 Februarie 2014
madalinaflo, utilizator
danielovici a scris:

Concurs.

argumente? avind in vedere ceea ce am scris deja
dagt05 a scris:

danielovici a scris:

Pff ai multe intrebari. Daca întrebi de ce o infr. ca omorul sau avortul nu poate fi comisa in forma continuata eu cred ca nu trebuie multa teorie sa te lămurești.Pur si simplu datorita rezultatului si modului de comitere care presupune o singura actiune. La viol e clar ca poate fi continuat mai ales când victima e sechestrata si ținută o perioada mai lunga decât câteva ore timp in care se comit mai multe agresiuni sexuale. Alt exemplu de infr. ce nu poate fi continuata : pruncuciderea. Deasemenea nu cred ca ultrajul poate fi infr. continuata.
dagt05 a scris:

Citeva nelamuriri:
1. infractiunile cu rezultat ireversibil nu pot fi comise in forma continuata. de ce? exemple, in afara de omor sau avort?
2. violul, luarea si dare de mita - pot fi comise in forma continuata? mita luata in transe, in baza aceleiasi intelegeri, rezolutii; viol comis in mod repetat, dar e greu de dovedit ca autorul a avut o reprezentare macar globala a actelor succesive, si nu doar ca a avut de gind sa o violeze de citeva ori va putea. de exemplu o femeie sechestrata si violata la diferite intervale de timp in acelasi loc. dar daca o violeaza sa zicem 5 ore, fara intreruperi mari de timp, cu omogenitate materiala si contextualitate, va fi nu infractiune continuata, ci unitate naturala colectiva?
3. nedenuntarea 266 ncp, infractiune omisiva proprie sau e posibila si in forma comisiva sau omisiva improprie sau comisiva prin omisiune? udroiu (fise drept penal. p. speciala, p. 265) spune \"fapta epuizata-poate fi comisa in forma continuata, epuizindu-se dupa efectuarea ultimului act de executare-unitate legala\". dar exista doar un singur act, sau mai precis o inactiune, si nu e susceptibila de forma continuata, ci continua pina la epuizare (cind se afla autorul sau nedenuntatorul denunta, epuizind infractiunea care deja se consumase, fiindca legea cere incunostiintarea \"de indata\" a organelor), deci unitate naturala (antoniu, explicatii preliminare, vol. 1, p. 353)
4. ultrajul-susceptibil de forma continuata?
5. cind se intrerupe continuitatea infr. continuate? cind e descoperita fapta, cind se incepe urmarirea penala, cind se pronunta o hotarire judecatoreasca? sunt acestea ipoteze de intrerupere juridica a continuitatii? afecteaza asemenea situatii unitatea de rezolutie infractionala? e nevoie de o intrerupere obiectiva, faptica, a infr. continuate, dupa care reluarea activitatii infractionale sa nu mai poata fi privita ca unitate, deci concurs? cind si cum se autonomizeaza activitatea infractionala continuata, adica segmente in afara carora si dupa care orice acte vor constitui o alta infractiune, nemaiputind fi integrate infractiunea continuata autonomizata, delimitata? sau este asta treaba judecatorului, de a aprecia daca s-a mentinut rezolutia infractionala? daca da-unitate legala, daca nu-concurs?
6. infractiunea continuata se epuizeaza la data savirsirii ultimului act component. deci amnistie sau gratierea vor putea opera doar daca intervin dupa epuizare? daca legea de clementa intervine si actiunea continuata nu e inca epuizata, mai savirsindu-se fapte ce intra in acea unitate legala, autorul nu beneficiaza de clementa?

1. infractiunile cu rezultat ireversibil nu pot fi comise in forma continuata. e simplu. pt forma continuata ai nevoie de mai multe actiuni care fiecare in parte constituie o infrac, doar ca legiuitorul le pune pe toate la un loc si face o singura infractiune, in forma continuata. ori tu daca ii dai omului cu toporul in cap, exclus sa mai ai cui sa ii dai maine sau peste 5 ore cu toporul in cap, chiar daca ai avea aceasi rezolutie infeactionala, un plan determinat etc. in schimb daca te apuci acum si il schingiuesti si ii dai un ciocan, ii mai dai un ciocan, aici nu ai forma continuata. toate actiunile tale anterioare sunt absorbite.
ps.incearca mereu sa iti dai exemple

2. violul, darea luarea de mita pot fi comise in forma continuta
sa o violez de cate ori voi putea- nu e un plan detereminat general. nu pot retine continuata
daca imi fac un plan asa in minte- o rapesc si o violez la fiecare 2 ore, intre actele sexuale vreau sa manac, sa ma odihnesc, sa ma uit la film stiu eu si o iau iar de la capat- acolo ai putea avea o continuata( bineinteles ai restul cond indeplinite)
la violul timp de 5 ore nu stiu ce sa zic. eu vad asa unitatea astea colectiva: arunc 7 borcane de la balcon in cap oamenilor, clar ca am niste intreruperi firesti ca nu le pot atunca toate odata, aplic mai multe lovituri, clar exista niste intreruperi firesti, dar la viol timp de 5 ore eu as merge pe continuata. tb sa ai grija la intreruperile acestea pt ca daca sunt f mici e unitate, daca sunt normale sa zic asa ai continuata daca nu risti sa mergi pe un concurs cand se intind pe durata mare. ori la un viol timp de 5 ore eu zic ca mai degraba ai continuata. ma gandesc la om si fiziologic si ma gandesc ca oboseste la un moment dat. nu intram in detalii :D dar o sa ma mai gandesc aici, desi tb sa ne raportam strict la cond fiecarei spete in parte

3. nedenuntarea-omisiva propie
4. ultrajul poate fi sav in forma continuata. ultrajul e complexa. te uiti din ce e compusa si te ajuta sa iti rasp la intrebare
5. pfuu. ai intrebat 100 de mii de chesti. iati si aici un exemplu.
rezolutia asta infractionala tine strict de infractorul nostru. cand il ai in fata ca jud il intrebi, ioane draga cum te-ai gandit sa furi sacii. sa-i duci pe toti in 2 serii, asa te-ai gandit de la bun inceput? sau ai mers acasa si te-ai gandit ca nu iti strica sacul ramas si te-ai dus dupa el. spune ce ai facut.
rezolutia asta infractionala nu tine de vreo expertiza.
uite exemplu. sti ca vecinul tau are 10 zaci in sura. si zici asa, ma duc 3 nopti la rand si aduc cate 3, 4 saci pana ii mut pe toti. daca pe tine te prinde in noapte 2, s-a dus naibii planul tau determinat. clar vei cauta altceva. te mai gandesti daca ramai in libertate daca mergi si dupa restul sacilor. rezolutia asta nu tine strict de un mom anume al cauzei. eu pot sa imi fac un plan, sa ma razgandesc si sa caut alt plan. clar am schimbat si rezolutia
6. nu am citit amnistie si gratiere din august, de fapt nu am mai citit penal din august, dar sa ne gandim logic. amnistia asta parca era aplicabila pt faptele comise pana in mom in care legea intra in vigoare. ori tie iti iarta anumite acte din continuata, dar daca ea nu s-a epuizat mai raman acte nepedepsite pt care vei raspunde.
la gratiere mai ai si cond, neconditionata. ti-o revoca.

daca vrei un sfat pritenesc incearca sa intelegi f bine institutiile. nu lua de bun si baga mecanic tot la cap. puneti intrebari, dati exemple, despica firul in patru dar cu limita daca pot sa zic asa, altfel o sa cazi in propria capcana
dagt05 a scris:

Infractiunea deviata-unitate naturala de infractiune-o singura actiune sau inactiune (deviata, simultana cu executarea, sau eroare anterioara cu privire la identitatea obiectului sau persoanei-aberratio ictus, respectiv error in rem/error in personam)
Chestiunea e controversata, unii autori argumentind pentru o pluralitate de infractiuni cu privire (cel putin) la aberratio ictus-tentativa perfecta pedepsibila cu privire la persoana din reprezentarea autorului si, respectiv, infractiune consumata din culpa cu privire la victima efectiva. Insa se pare ca e bagata la unitate naturala de infractiune, deci autorul raspunde doar pentru infractiunea intentionata consumata.

udroiu vede o singura infractiune, streteanu pe vechiul cod vedea doua. cred ca streteanu a ramas la aceasi parere. astept una oficiala in aprilie , mai cand apare cartea
dagt05 a scris:

mai multe tilharii comise in baza aceleiasi rezolutii, la diferite intervale de timp, impotriva aceluiasi proprietar, dar cu actiunea absorbita, sa zicem loviri, comisa impotriva mai multor persoane, sa zicem paznici diferiti. infractiune continuata sau concurs real omogen? de ce?

as zice o singura infractiune, unitate legala, tilharie in forma continuata. argumente:

1. -"va exista o singura infractiune de tilharie daca violentele sau amenintarile sunt exercitate fata de o pluralitate de persoane si se comite un singur furt" - udroiu
2. L. 187/2012, art. 238 lit. b: "(in considerarea cerintei {de la art. 35 alin. (1)} subiectului pasiv unic in ipoteza infr. continuate, cerinta e indeplinita si cind) infractiunea a adus atingere unor subiecti pasivi secundari diferiti, dar sub. pasiv principal este unic"
3. definitia sub. pasivi: pasiv principal - persoană ale cărei interese sunt ocrotite, în principal, prin norma incriminatorie. ~pasiv secundar - persoană ale cărei interese sunt ocrotite în mod subsidiar, adiacent, prin norma incriminatorie.

Din 1 rezulta ca lovirile mai multor persoane nu afecteaza unitatea de subiect pasiv. 2, coroborat cu 3, confirma asta, spunind ca exista 2 tipuri de subiecti pasivi, in functie de actiunea principala/absorbanta si, respectiv, actiunea secundara/absorbita. La tilharie, obiect juridic principal-patrimoniul, deci subiect pasiv principal e proprietarul, care e unic in ipoteza de mai sus. obiect juridic secundar, integritate fizica, libertatea etc.-subiect pasiv secundar mulitplu, ca in ipoteza paznicilor batuti, dar asta nu conteaza, conform 2, 1 si 3.

si eu sunt pe dupa ureche, dar tu esti si mai si. ma pierd printre cuvinte si randuri.
retii talharie in f continuata. are udroiu 2 exceptii ca sa le zic asa de la sub pasiv.
1. coproprietatea
2. pasiv principal si pasiv secundar.
ori in exemplul tau ma intereseaza asa. care e sub pasib principal? daca toate bunurile apartin aceleasi pers sau pot fi chiar si in coprop( poti combina 1 cu 2) atunci retin cantinuata daca am restul cond bineinteles indeplinite. nu ma intereseaza ca am in fiecare alt paznic care primeste cate o lopata.
off topic inm, dar tot juridic:
daca ai votat pt concordat preventiv, stiti cumva vreo posibilitate de a retrage votul anterior celor 18 luni?
stiu ca urmaresc forumul multi practicieni. ma poate ajuta cineva si pe mine?

Alte discuții în legătură

Admitere inm 2016 Deacon Deacon Va salut. Asa cum s-a obisnuit si in anii anteriori, consider ca este necesara deschiderea acestui topic pentru a veni in intampinarea tuturor celor care se ... (vezi toată discuția)
Admitere barou 2014 manuelle manuelle Buna ziua. Pentru admiterea in barou 2014 la Penal trebuie invatat de pe noul cod? Acesta intra in vigoare in februarie 2014. Lucrarile de specialitate dupa ... (vezi toată discuția)
Admitere barou 2013: data examenului, bibliografie, spete, experiente Iulian81 Iulian81 Buna ziua! Imi poate spune cineva daca pentru 2013 se va da examen de admitere in Barou din noul Cod Civil? Si daca da au aparut deja carti de civil? La drept ... (vezi toată discuția)