Buna ziua! As dori sa va prezint pe scurt urmatoarea problema. Sunt profesor titular si fac o naveta de 30km pana la scoala fara a primi decontarea navetei. In localitatea de domiciliu exista un post cel putin jumatate de norma pe care as putea sa ma transfer conform metodologiei combinand cu ore in alata scoala. Directorul scolii din localitatea in care domiciliez nu scoate aceste ore vacante la concurs desi are aceasta obligatie conform legii. Mai mult pe postul respectiv alcatuit din orele vacante si cele rezervate director se afla un suplinitor care nu are drept de continuitate obtinand nota in alt judet si neocupand postul in sedinta publica. Mentionez ca postul ocupat de acest suplinitor nu a aparut ca vacant si nu a trecut, cum era normal , prin toate etapele prevazute in metodologie/calendarul ocupari posturilor (completare, restrangere, pretransfer). Mai mult conducerea scolii doreste titularizarea acestui suplinitor pe baza art 253 fara ca acesta sa indeplineasca conditiile avand nota 7 obtinuta in 2013 in alt judet , viabilitatea postului pe care ar fi titularizat fiind in perspectiva ca in localitatea in care are restul orelor urmeaza sa se pensioneze un profesor peste doi ani. Ma intereseaza sa aflu daca pot face un demers juridic impotriva acestei institutii de invatamant . Si daca este posibil care ar fi acela?
M-am informat (pe internet) si, daca am inteles corect, pot ataca hotarare CA in cazul unui refuz printr/o plangere prealabila pentru contestarea refuzului acordului pentru pretransfer. Am inteles ca aceasta plangere se adreseaza in ordine unitatii de invatamant si apoi ISJ-ului. V rog sa imi confirmati daca aceasta este procedura intr-o asemenea situatie si sa ma ajutati cu un model al unei astfel de plangeri, daca se poate. pentru a fi pregatit in orice eventualitate. Multumesc!
Sesizati MEN.