avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 479 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Neplata facturii de telefonie mobila
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Neplata facturii de telefonie mobila

Contractul de telefonie mobila a expirat in ianuarie 2010 si apoi s-a prelungit pe cale tacita.
In luna Mai 2010, am contactat telefonic operatorul de telefonie mobila pentru a-i comunica decizia mea de a nu mai continua contractul, deoarece nu mai am bani sa platesc facturile.
Operatoarea mi-a spus ca trebuie sa treaca 30 de zile ca incetarea sa devina valabila, asadar i-am spus ca voi plati si factura din luna urmatoare, respectiv iunie 2010, ca sa se implineasca termenul de 30 de zile.
Am primit factura din luna iunie, am platit-o in termen si am considerat ca totul este in regula, deoarece dupa acea data, nu am mai primit nicio factura acasa.

Credeam ca totul s-a terminat....insa tare m-am inselat!

In februarie 2011 primesc notificare ca am de plata si facturile pentru lunile iulie si august 2010, care sunt neachitate.
Iar de atunci ma hartuiesc cei de la firma lor de recuperare creante ca sa le platesc facturile plus penalizari.
Degeaba le-am explicat care a fost situatia reala ...acum vor sa ma execute silit pentru neplata datoriilor.

Consider ca cei de la compania de telefonie, in mod abuziv au eliberat facturile , pe care nici nu mi le-au comunicat, pentru ca mai apoi sa aiba ce vinde catre firmele de recuperari creante.

Aveau obligatia de a-mi trimite factura?
Cum pot dovedi ca le-am adus la cunostinta, telefonic, dorinta mea de a incheia contractul?
Cum pot sa le dovedesc faptul ca eu din luna mai 2010 , de cand le-am comunicat incetarea contractului, nu am mai folosit abonamentul lor si nu am inregistrat niciun fel de convorbiri telefonice pe acel numar de telefon?

Multumesc!


Cel mai recent răspuns: este , utilizator 22:03, 11 Iulie 2014
Din luna mai 2010 cand i-am anuntat de incetarea contractului , am scos cartela din telefon si am introdus o alta cartela, de la o alta companie, asadar nu stiu daca mai functiona sau nu.
Prelungirea contractului opereaza de drept in situatia in care nici una dintre parti nu solicita incetarea efectelor contractului incheiat.
Ultima modificare: Vineri, 11 Iulie 2014
IMR BUSINESS CONSULTING, Consilier juridic
cu siguranta , cererea dumneavoastra a fost procesata mai tarziu cu 2 luni...astfel incat , numarul a mai ramas in retea .

puteti cere de la compania de telefonie un desfasurator in care sa fie actualizate datele despre numarul acela , in perioada cat ati fost "taxata" , sa zicem pe nedrept , dar in mod normal , trebuia sa mergeti la o agentie a operatorului respectiv si sa semnati incetarea valabilitatii numarului .
chiar daca ati fi inregistrat convorbirea , nu va ajuta cu nimic .

nu prea vad cale de iesire din situatia asta...
Cei de la compania de recuperare creante carora le-au vandut creanta, spun ca nu aveau nicio obligatie sa-mi comunice facturile cu confirmare de primire.

Poate ca e adevarat si asta, insa eu cred ca ar trebui totusi ca ei sa detina o dovada, un inscris de la posta, ca au trimis in lunile respective facturile catre mine.

Altfel cum ar sti cei de la posta sa ne aduca lunar facturile, fiecaruia dintre abonati , daca nu ar exista niciun asemenea inscris intre compania de telefonie si posta?
KOS9 a scris:

Prelungirea contractului opereaza de drept in situatia in care nici una dintre parti nu solicita incetarea efectelor contractului incheiat.


inainte cu 30 de zile de incheierea contractului , orice operator , suna si intreaba clientul daca se mai doreste prelungirea , in sensul de a nu pierde clientul si ii ofera diferite facilitati ....deci , doamna in cauza , stia de situatia asta , si putea sa puna "stop" in momentul in care a fost sunata , astfel nu ar mai fi continuat contractul , dar probabil a fost incantata de vreo oferta...

Alte discuții în legătură

Contract abonament telefonie mobile incomplet / greseli in sistemul informatic al furnizorului de telefonie mobila V_herghelegiu V_herghelegiu Buna ziua, Ma adresez azi toturor ce vor sa ma ajute cu un sfat eventual ceva propuneri pentru a rezolva o problema cu unul din furnizorii de telefonie mobila ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract zapp emill emill Buna.Stiu ca s-a mai discutat subiectul,dar nu m-am lamurit inca.Sunt abonat zapp de aproape 3 ani.Pe durata primului contract de 2 ani am fost sunat de la ... (vezi toată discuția)
Creanta cesionata de o firma de telefonie mobila catre societate recuperari creante lia19 lia19 Situatia sta in felul urmator 1.Titularul unui contract de telefonie mobila decedeaza.Factura de 73,27 lei ramane neachitata.Dupa mai bine de doi ani si ... (vezi toată discuția)