1. Dvs. faceţi o distincție pe care legea nu o face în privinţa felului suspendării. Suspendarea, indiferent de motiv, înseamnă tot o întrerupere a contractului (v. OMM 136/1976) şi produce aceleaşi două efecte principale: întreruperea muncii şi întreruperea plăţii drepturilor salariale (alte drepturi şi obligaţii subzistă).
2. Până elucidaţi enigma zvonului pe care-l menţionaţi, actele normative pe care le-am citat rămân în vigoare. Vreţi să discutăm despre nu ştiu ce ordonanţă neidentificată de prin 1990 dintr-un zvon sau despre lucruri ceva mai clare de atât?
3. Referitor la actele de formare profesională "depinde" ce?
Codul muncii prevede în câteva ocazii că salariaţii au dreptul la formare profesională, iar angajatorul are obligaţia de a-i trimite periodic la asemenea cursuri? Citiţi un pic la capitolul "Executarea contractului individual de muncă" (începe cu articolul 37) din Codul muncii şi spuneţi-mi ce găsiţi la articolul 39 (1) g). Coroboraţi acest articol cu articolul 195 care prevede stabilirea condiţiilor formării profesionale prin act adiţional.
Ce fel de act este acest act adiţional privind formarea profesională? El depinde, ca act accesoriu, de contractul de muncă (act principal); nu este un act de modificare a contractului (v. ce înseamnă modificarea la articolul 41), nu este cu necesitate un act de suspendare a contractului (deşi, poate fi în cazul formării profesionale cu scoatere completă din activitate), fără îndoială, nu este nici act de încetare a contractului. Ce a mai rămas? Cumva, act de executare?
"daca acestea doar consolideaza cunostintele, nu vor fi inregistrate la ITM dar daca schimba incadrarea...poate"
Asta e o afirmaţie serioasă? Evident că formarea profesională, cel puţin teoretic, are ca unic scop consolidarea cunoştinţelor. Pentru schimbarea încadrării se întâmplă să fie nevoie de o manifestare explicită de voinţă a părţilor.
Faptul că "ITMB nu acceptă aceste acte adiţionale la vizat" este exact unul dintre lucrurile de care mă tot vaiet pe forumul ăsta: funcţionarii ar trebui să respecte legea, nu să o facă; iar cetăţenii care au contact cu aceşti funcţionari ar trebui să ceară temeiul legal al oricărei măsuri pe care sunt ţinuţi să o respecte şi nu să perpetueze zvonul despre ceea ce practică şi ceea ce nu practică infailibilul ITM Bucureşti (sau din orice alt oraş).
Cred ca s-a produs o neintelegere undeva.
1. Intr-adevar suspendarea de orice natura produce efecte asupra muncii si a drepturilor salariale dar suspendarile datorate concediilor medicale, absentelor, CFS-urilor sau concediilor fara plata nu se inscriu in carnet. ( suspendarea datorita CM se va regasi in stat, adeverinta de vechime, adeverinta de somaj, nota de lichidare, dupa caz) iar ultimele dou ( pe langa atestarea lor de catre state de plata, vor fi trecute ca si numar total pe perioada lucrata in unitate, in momentul in care se inchide CIM, pe ultimul rand, facandu-se diferenta intre CFS si Absenta).
Imaginati-va ce ar insemna ...sau in baza a ce temei...sa treci in carnetul de munca fiecare absenta a angajatului.
2.Pana se elucideaza misterul, orice act aditional, decizie, etc ce modifica CIM trebuie vizat in termen de 5 zile de la data intocmirii lui.
3. Actul aditional care nu produce modificari la CIM ( ex. act aditional cu clauza de formare profesionala) nu se cere inregistrat la ITM dar se face dovada semnarii lui la incetare CIM.
M-am referit pur si simplu la un curs, de ex, pe o tema tangenta cu postul ocupat de catre angajat. In aceste conditii, angajatorul nu este obligat sa-i modifice salariul, incadrarea; in conditiile in care, in urma unui curs de calificare, de ucenicie, de adaptare profesionala...in aceste situatii, producandu-se modificari asupra CIM, se impune inregistrarea lor la ITM.
revin la discutiascuze ca ma abat de acum de la prb initiala
dar .... in baza noilor modificari ale normelor legii somajului si ma refer la hg 449/2009 : art 18 alin 2 " adeverinta prevazuta la alin 1 ( cea eliberata de angajator pentru somaj) va contine si date u rpivire la perioadele in care s-a prestat activ , per. in care rap. de munca sau de serviciu au fost suspendate , precum si data si motivul incetarii acestora , date care se verifica si se certifica de agentiile pt ocuparea fortei de munca pe baza inscrisurilor efectuate in carnetul de munca
si aici sunt unii care interpreteaza ca de acum trebuiesc inscrise in CM si Concediile medicale
in legea 76/2002 se specifica:Art. 27.
[{*}] (1) Angajatorii au obligaþia de a reþine ºi de a vira lunar contribuþia individualã la bugetul asigurãrilor pentru ºomaj, a cãrei cotã se aplicã asupra bazei lunare de calcul, reprezentatã de venitul brut realizat lunar, în situaþia persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, prevãzute la art. 19. (alineat modificat prin art. III pct. 2 din O.U.G. nr. 91/2007 (publicatã la 1 octombrie 2007), în vigoare de la 1 ianuarie 2008)
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplicã pe perioada în care raporturile de muncã sau de serviciu ale persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, prevãzute la art. 19, sunt suspendate potrivit legii, cu excepþia perioadei de incapacitate temporarã de muncã, dacã aceasta nu depãºeºte 30 de zile. (alineat introdus prin art. I pct. 11 din Legea nr. 107/2004 (publicatã la 19 aprilie 2004) în vigoare de la 18 iunie 2004)
coroborat cu articolul mentionat de ENGFULL se intelege canu trebuie specificat in adeverinta pentru somaj perioadele de concediu medical mai mici de 30 de zile.
Acum sper ca te-ai convins :D
3. Actul aditional care nu produce modificari la CIM ( ex. act aditional cu clauza de formare profesionala) nu se cere inregistrat la ITM dar se face dovada semnarii lui la incetare CIM.
M-am referit pur si simplu la un curs, de ex, pe o tema tangenta cu postul ocupat de catre angajat. In aceste conditii, angajatorul nu este obligat sa-i modifice salariul, incadrarea; in conditiile in care, in urma unui curs de calificare, de ucenicie, de adaptare profesionala...in aceste situatii, producandu-se modificari asupra CIM, se impune inregistrarea lor la ITM.