avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 877 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract

Buna ziua,
Cum se poate rezilia un contract, facut de mama mea (pensionar), cu o firma care vinde niste produse cu mult mai scumpe decat exista pretul pietei. Au imbrobodit-o, cum ca ei sunt cei mai buni, ca produsul lor este extraordinar si doar de aici se poate lua si daca comanzi acum, chiar si in rate pretul este de 3000, iar daca nu comanzi acum si vii peste cateva zile creste la 4200. Are si montajul gratuit si facut de ei, etc...
Ea a semnat un contract, incheiat intre ambele parti si ne-am trezit acasa cu "bucuria" facuta. A mai platit si un avans de 1500, urmand ca restul sa-l plateasca in rate in termenul stipulat in contract.
Acestia sunt niste excroci, au pacalit-o, acel produs se gaseste si la suma de 600 ron, cu tot cu montaj. Cum sunt produse mai noi si ei nu prea stiu ce apare pe piata, cred tot ce misca. Nu stiu daca exista o lege si pentru astfel de situatii. Stiu ca la un copil nu ai voie sa faci un contract cu el daca nu are cel putin 18 ani impliniti, dar pentru un pensionar.... nu exista nimic care sa-i apere, mai ales ca multi din ei nu au acces la calculator si automat nici la internet... si chiar daca aveau, nu stiu ei sa caute... :(
Mai scria in contract, ca daca reziliezi contractul, trebuie sa platesti 30% din valuarea produsului. Nu inteleg cum se poate sa se lase pe piata asa ceva, firme din acestea care jecmanesc oamenii?!
Mentionez, ca produsul nu a fost inca adus si instalat.
Acum mama mea, are probleme cu sora mea, acasa, ele convituind inpreuna si sunt certuri foarte mari pe tema asta. Mama nu vrea sa rezilieze contractul, doar pentru simplu fapt ca-i e rusine de cei care au pacalit-o si ca nu exista o lege clara care sa o ajute in astfel de situatii.

Ma puteti ajuta cumva, sa-mi spuneti daca existo o cale de reziliere, fara a da banii si as recupera acei bani, pe care i-a dat pana acum?! Macar sa stiu cum sa pun problema cand o sa ma duc la ei, sa discut pentru o eventuala intelegere amiabila.

Va multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: scufitaverde , utilizator 15:01, 19 Mai 2015
Va pot trimite partea de pe verso a contractului, unde sunt stipulate toate clauzele. Am facut o poza a contractului, ca sa le citesc si eu. Scrise marunt, ca sa incapa pe o pagina si normal... ca sa nu stea nimeni sa-l citeasca temeinic.
Doar sa-mi spuneti cum pot trimite. Presupun ca aici nu se poate atasa si mai ales ca scrie si numele firmei in cauza.
il scanati si incarcati fisierul aici

[ link extern ] /

si apoi postati (copy-paste) aici linkul
Ultima modificare: Marți, 31 Martie 2015
cyan, moderator
Presupun ca am facut bine:

[ link extern ]

Sper sa se vada cum trebuie, pentru ca este o poza facuta la contract. Cu "zoom" merge.

Multumesc mult!
Se pare ca este o firma "recunoscuta" in practicarea comertului prin inselarea clientilor

[ link extern ]

Lege nr. 193/2000-Legea privind clauzele abuzive din contractele încheiate între
profesionişti şi consumatori

[ link extern ]
Art. 4. - (1) O clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor.

Intre drepturile si obligatiile vanzatorului si cumparatorului exista un dezechilibru semnificativ prin obligarea clientului sa achite 30% din valoarea totala in cazul denuntarii contractului, vanzatorul neavand ncio obligatie in cazul denuntarii de catre el a contractului.

LISTA cuprinzând clauzele considerate ca fiind abuzive
(1) Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care:
j) restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în
care:
- profesionistul a modificat unilateral clauzele prevăzute la lit. e);
- profesionistul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale;
- profesionistul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale; - vezi impunerea platii 30%

Incercati incetarea contractului conform art. 30 "prin acordul ambelor parti" pe motivul clauzei abuzive si apoi depuneti o reclamatie la ANPC (cereti avansul si daca nu accepta incepeti cu amenintari cu ANPC-ul si instanta de judecata).

Pe portalul instantelor de judecata exista 4 actiuni deschise de ANPC impotriva firmei respective.

[ link extern ]


Alta clauza abuziva art. 29 unde se mentioneaza despre adresa sediului vanzatorului.
Art. 107-NCPC
(1) Cererea de chemare în judecată se introduce la instanţa în a cărei circumscripţie domiciliază sau îşi are sediul pârâtul, dacă legea nu prevede altfel.

In contract nu se face nicio referire la perioada de garantie si conditiile de acordare a garantiei.


Ultima modificare: Marți, 31 Martie 2015
cyan, moderator
Am fost si am stat de vorba cu ei. Adica cu domna care a facut contractul mamei si care mi-a raspuns ieri la telefon, cand am sunat si care mi-a spus ca trebuie sa vorbesc cu "dl. Director". Ieri cand am sunat, am crezut ca am vb cu un domn (dupa voce), dar de fapt este o doamna, trecuta bine de 60 ani, cel putin asa pare, cu o voce foarte, foarte groasa... :)
"Dl. Director" stand la 1 m de biroul ei. Bine-nteles ca "dl Director" nu a vrut sa vorbeasca cu noi (nici cu mama nici cu mine), ne-a spus ca trebuie sa vorbim mai intai cu "domana F.", cu care s-a incheiat contractul si dupa aia cu el. Discutand cu "domana F." normal ca auzea totul fiind la 1 m de noi si o liniste "de mormant", cu toate ca mai erau cam 5 persoane (angajati de-ai lor) pe la birouri. Singura chestie pe care a spus-o "dl. Director", pana sa vina doamna F. in birou, a rugat pe o fata din acel office, sa inchida usa. Eu imediat m-am gandit ca vor sa o inchida sa nu se auda ceva din discutiile noastre, daca or sa inceapa sa mai vina "consumatori", de la asa zisul training pe care-l tin ei, undeva prin zona.
Asa... a venit doamna F. si a inceput dictutia:
- eu: "Buna ziua, dupa cum stiti deja, am venit pentru a intreba cum poate mama sa rezilieze contractul facut cu dvs., in conditii amiabile?"
- ea: "Dar dumnevoastra ati vazut rezultatul analizelor doamnei? I-ati aratat doamna rezultatele? Stiti ce bolnava este mama dvs?"
Ma uitam la ea, la dl. Director, care se facea ca scrie ceva si nu-mi venea sa cred ce vad, ma si gandeam cum scoate un pachet de cari si incepe "sa-mi dea in ele"... :))) Fantastic...
- eu: "Stiu ce probleme medicale are, stiu ce trebuie sa faca pentru aceste probleme si nu vad ce legatura are dispozituivul cu filtrele si apa... cu aceste probleme?!"
- ea: "Pai dvs nu stiti ca beti de la robinet"
- eu: "Eu nu beau apa de la robinet"
- ea: "Dar nu stiti ce beti si din sticlele de apa din comert!"
- eu: "Stiu ce beau, pentru ca scrie pe eticheta de pe sticla"
- ea: "Pa credeti ca se spune tot ce exista in apa aia?"
- eu: "Si de ce sa cred ce face aparatul acesta al dvs?!"
- ea: "Sa stiti ca sunt doar 3 variante pentru a rezilia contractul in conditii amiabile:
1) Sa va ofer o oferta putin mai ieftina decat aceasta de pe contract (3000 ron) si dupa aia sa o aprobe dl. Director;
2) Sa ia doamna o saltea de masaj, in locul aparatului de purificare a apei, pe care o lasam la un pret de 1500, atat cat a platit doamna pana acum sau o lampa (nu stiu de care), care stie sa vindece (nu stiu ce, ca nu eram atat de atent);
3) Sau sa platiti, conform punctului (cred ca 21) din contract, adica sa ne plateasca 30% din valoarea totala a produsului.
Si mai este o varianta... decesul..., dar asta nu este cazul..."
eu: "Domnule director, chiar nu exista nicio posibilitate amiabila, sa returnati mamei mele, banii dati pana acum si sa reziliem contractul amiabil?"
el: "Nu, nu este, este asa cum spune dna F."
eu: "Ce fel de documentatie stiintifica aveti, scrisa si semnata si parafata, cum ca acest produs vindeca ce are mama mea?"
ea: "Pai am spus caa dupa 3 luni trebuie sa vina sa faca iar analize si sa-i demonstram cat de bune sunt analizele fata de cum erau..."
eu: "Adica eu cumpar acum aparatul si dvs imi demonstrati peste 3 luni ca incepe sa ma vindece si eu trebuie sa va cred pe cuvant? Nu-mi aratati nicaieri scris, nu aveti diplome, avize, chastii din astea care sa ateste totate spusele dvs?"
ea si el: "Pai de ce nu veniti la prezentare?"
eu: "Pentru ca nu vreau sa vad poze, pentru ca vreau sa vad ceva legal, original"
el: "Avem, va putem arata"
eu: "Pai vreau sa le vad"
el: "Doamna F., spune-i domnului ce avem"
eu: "Poate nu ati inteles..., eu vreau sa le vad"
ea: catre mama "Doamna, eu cu dvs. vorbesc, pentru ca eu cu dvs am facut contractul, nu vreti sa luati o saltea, la un pret asa bun? Eu nu am facut cu dansul contract, nu trebuie sa vorbeasca dansul" etc...
mama: nimic... :)) "Nu multumesc"
eu: "Deci... daca nu se poate, o sa anunt ANPR si vedem ce se poate face"
el: "Chiar va rog, noi avem juristi si am mai avut astfel de cazuri si le-am castigat"
eu: "Pai atunci, asa ramane! Multumesc "pentru timpul acordat". La revedere"
Si am iesit.

Fratilor, nu-mi vine sa cred. Cica nu le-a aratat aparatul pe care trebuia sa-l cumpere, decat sub chiveta lor, in masca de la chiuveta. Nici nu se puteau apleca ca sa-l vada cum trebuie. Cica le-a facut demonstratie la prezentare, cu apa lor, pusa intr-un pahar dintr-o carafa, cica apa de la aparatul ala, dar ei nu au vazut de unde au adus-o... vs. apa adusa de alti batrani de la robinet, ca le-a spus la telefon sa aduca... si au facut o electroliza, in cele doua pahare... :) Normal ca apa lor arata impecabila, dar chiar putin galbuie, dar limpede si apa de la chiveta de acasa a celorlalti, a lasat numai impuritati. Si in rest poze si vorbe... :(

Ce sa mai zic? Suntem inselati peste tot si cu tot ce se poate... :(

O sa incerc maine sa scriu la ANPR si sper sa-mi raspunda cineva si sper sa si inteleaga pacalelile astea si sa le faca ceva pana la urma, ca e plin de batrani care merg acolo si e plin de tineri, cica studenti, care cresc invatand cum sa pacaleasca pe parintii/bunicii nostri, care si asa se chinuie cu pensiile astea mici, dupa o viata de munca... :((

Multumesc mult de lamuriri, mi-ati fost de mare, mare ajutor si pentru documentatie, dar si pentru moral!!! ;)

Alte discuții în legătură

Reziliere contract zepter Ioana1111111 Ioana1111111 Buna ziua, As dori sa stiu cum pot rezilia un contract de achizitie produs Zepter,semnat de mama mea in urma cu 2 zile.A platit 10% avans din valoarea ... (vezi toată discuția)
Anpc, retur produs, recuperare daune Gigi0 Gigi0 Buna ziua! Am cumparat in 5 nov o statie de dedurizare si un filtru osmoza. Ulterior la 1-2 si 3 saptamani am testat apa. Testele au fost dezastruoase ... (vezi toată discuția)
Vodafone-reziliere Daniel1900 Daniel1900 Buna ziua am si eu o intrebare! As dori sa imi reziliez contractul cu Compania Vodafone! Numai sunt multumit de servicile lor! Dar ei imi cer o taxa de 200 de ... (vezi toată discuția)