avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1053 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract

Buna ziua,
Cum se poate rezilia un contract, facut de mama mea (pensionar), cu o firma care vinde niste produse cu mult mai scumpe decat exista pretul pietei. Au imbrobodit-o, cum ca ei sunt cei mai buni, ca produsul lor este extraordinar si doar de aici se poate lua si daca comanzi acum, chiar si in rate pretul este de 3000, iar daca nu comanzi acum si vii peste cateva zile creste la 4200. Are si montajul gratuit si facut de ei, etc...
Ea a semnat un contract, incheiat intre ambele parti si ne-am trezit acasa cu "bucuria" facuta. A mai platit si un avans de 1500, urmand ca restul sa-l plateasca in rate in termenul stipulat in contract.
Acestia sunt niste excroci, au pacalit-o, acel produs se gaseste si la suma de 600 ron, cu tot cu montaj. Cum sunt produse mai noi si ei nu prea stiu ce apare pe piata, cred tot ce misca. Nu stiu daca exista o lege si pentru astfel de situatii. Stiu ca la un copil nu ai voie sa faci un contract cu el daca nu are cel putin 18 ani impliniti, dar pentru un pensionar.... nu exista nimic care sa-i apere, mai ales ca multi din ei nu au acces la calculator si automat nici la internet... si chiar daca aveau, nu stiu ei sa caute... :(
Mai scria in contract, ca daca reziliezi contractul, trebuie sa platesti 30% din valuarea produsului. Nu inteleg cum se poate sa se lase pe piata asa ceva, firme din acestea care jecmanesc oamenii?!
Mentionez, ca produsul nu a fost inca adus si instalat.
Acum mama mea, are probleme cu sora mea, acasa, ele convituind inpreuna si sunt certuri foarte mari pe tema asta. Mama nu vrea sa rezilieze contractul, doar pentru simplu fapt ca-i e rusine de cei care au pacalit-o si ca nu exista o lege clara care sa o ajute in astfel de situatii.

Ma puteti ajuta cumva, sa-mi spuneti daca existo o cale de reziliere, fara a da banii si as recupera acei bani, pe care i-a dat pana acum?! Macar sa stiu cum sa pun problema cand o sa ma duc la ei, sa discut pentru o eventuala intelegere amiabila.

Va multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: scufitaverde , utilizator 15:01, 19 Mai 2015
@cyan: excelent
@scufitaverde: NU scrieti la ANPC, ci MERGETI acolo ca sa expuneti cazul. Daca firma este in vizorul ANPC, multe lucruri se rezolva mai rapid decat o hartie trimisa prin Posta, care nu se stie ce circuit are
Vai , de mult nu m-am amuzat asa , parca revedeam un film cu Dem Radulescu si Jean Constantin . Cata prosteala , ce escroci nenorociti , ma asteptam din clipa in clipa cititnd randurile dvs sa scoata de sub birou si cateva legaturi de patrunjel , doar doar veti cumpara ceva... Mergeti la ANPC si depuneti plangere , nu-i lasati si in functie de raspuns ori va veti primi avansul inapoi ori mergeti in instanta. Sa-mi spuneti daca am acceptul dvs sa public "discutia" pe facebook , e prea tare.
Din pacate, am rugamintea sa nu postati discutia pe Facebook, macar pana se rezolva "cazul". O sa va tin la curent cu ce se mai intampla.

Am scris la ANPC, imediat dupa ce am povestit mai sus ce s-a intamplat. Am intrat pe site-ul ANPC si am completat acolo formularul pentru reclamatie. S-a dat un nr. de inregistrare si cica trebuie sa astept pana la 30 de zile si cica... " În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut cu cel mult 15 zile."
Asa ca mai asteptam :(
Vad din ce in ce mai clar, cum ca treaba cu "Sunt cetatean european si am drepturi!", este facuta pana la urma, pentru cei din afara tarii... Adica pentru cei care comanda produse pe internet. Nu ca romanii nu comanda.... Dar probabil i-a durut pe cei de la UE, cand au tot comandat pe site-urile din Romania, si cand au vrut sa returneze produsele, ai nostri, pentru ca nu aveau lege data, nu le primeau produsele inapoi. Atunci UE s-a sesizat si i-au fortat sa dea o lege. Ai nostri au ales-o doar pe asta cu cei care comanda pe internet sau in alt loc inafara sediului comercial... si doar la astea ai acoperire.
Acum sa fiu sincer, nici nu stiu daca la astia care au pacalit-o pe a mea mama, au sediu comercial acolo, sau e inregistrata firma doar ca punct de lucru. Pentru ca ei practic, nu au produse la vedere, sa le poti "atinge", sa te poti uita atent la ele... E ca si cum le-ai lua de pe internet. Doar ca in contract scrie: "Contractul se incheie numai dupa prezentarea produselor de catre colaborator in fata cumparatorului LA CERERE EXPRESA.", iar mama mea nu a cerut, pentru ca au facut cu ea "Alba - Neagra" si nici nu stia ce sa faca.
Din pacate nu prea avem legi care sa ne ajute, sa ne apere, mai ales pe acesti oameni care au trait cei mai multi ani in regimul din'ainte de '89 si atunci nu prea aveai cu ce sa te pacalesti si nici nu-si permiteau vanzatorii sa pacaleasca in halul asta si... oricum erau la propriu: "MESERIASI". Normal ca acesti oameni in varsta cred tot cand vine vorba de produse, iar aceste firme speculeaza la randul lor acesti oameni (pensionari).
Ce-mi pare ciudat..., am tot citit ce mi-ati dat si voi prin acele link-uri si am mai citit si eu pe alte site-uri, nu inteleg cum naiba nu au inchs pana acum firma asta, la cate pacaleli au fost?! Sunt cele 4 dosare deschise, pe care le-ati sesizat in discutiile noastre anterioare, au mai fost si altele inainte si ei tot continua sa faca aceste lucruri. Asta inseamna ca ori au acoperire legala, in ce fac ei acolo si degeaba ne luptam cu ei.... sau sunt sustinuti politic si... iar ne luptam degeaba cu ei. :( Dupa ce ca te uiti la TV si vezi politicieni inchisi, firme inchise pentru ca fac asa ceva(ca firma in discutie), firme inchise de catre ANAF pentru "un leu" in plus in casele de marcat la inchiderea programului... si pe astia nu-i inchide nimeni...

Si inchei printr-un: OARE DE CE?!
scufitaverde a scris:

... si pe astia nu-i inchide nimeni...

Si inchei printr-un: OARE DE CE?!


Pentru că nu i se poate nimănui îngrădi dreptul de a încheia contracte.
În primul rând trebuie să deschizi bine ochii atunci când semnezi ceva, iar în al doilea rând dacă acel contract conține clauze abuzive, acesta va putea fi desființat de către o instanță de judecată, dar asta nu înseamnă că acea firmă trebuie închisă prin măsuri administrative.

Se va închide ea singură dacă nu ar mai găsi clienți cu care să încheie contracte.
Asa este, sunt de acord... Asta am spus si eu mai sus, poate ca "au acoperire legala" si aici ma refeream la contract. Eu nu ma pricep si spuneam ca poate in acel contract, este stipulat ceva care sa-i acopere in astfel de situatii... Cu totoate ca nu vad nimic scris in avantajul "Consumatorului", este scris numai in avantajul "Vanzatorului".. sau asa inteleg eu...
Intradevar, este si vina mamei ca nu cunoaste legea si ca trebuia sa citasca tot ce scrie in acel contract si sa vada ca nu are avantaje. Nici la "Alba-Neagra" nu te obliga nimeni sa te bagi... Asta este..., de vina sunt acesti pensionari, ca ei cred tot ce se aude, chiar si reclama cu returnarea produselor urmata de celebra replica "Sunt cetatean european si am drepturi", dar nu spune nimic in reclama, la ce fel de produse se refera si multa lume crede ca este vorba de toate produsele... ;) Acoperiti de lege sau nu, macar moral sa ma lasati sa cred ca sunt vinvati... Cu totate ca sunt sigur ca nu sunt 100% acoperiti legal si aici trebuie sa intervina statul. Chiar daca ai sanse 0,1% sa-i prinzi cu o neregula in contract, e dreptul cetateanului sa fie aparat. Bine-nteles... daca cetateanul "mai conteaza" pentru societate. Atunci ANPC pentru ce mai este, doar pentru "o musca in farfuria cu ciorba de la restaurant" sau pentru "nu mi-au trecut toate produsele pe bonul fiscal"? Doar pentru lucruri atat de simple si evidente rezolva ei cazuri? :)

Cred ca e vorba mai mult moral, la mine... si sunt si putin subiectiv. Dat tot odata imi e si mila de ceilalti pensionari pacaliti... ;) Am dreptul, nu? :)

Multumesc! ;)

Alte discuții în legătură

Reziliere contract zepter Ioana1111111 Ioana1111111 Buna ziua, As dori sa stiu cum pot rezilia un contract de achizitie produs Zepter,semnat de mama mea in urma cu 2 zile.A platit 10% avans din valoarea ... (vezi toată discuția)
Anpc, retur produs, recuperare daune Gigi0 Gigi0 Buna ziua! Am cumparat in 5 nov o statie de dedurizare si un filtru osmoza. Ulterior la 1-2 si 3 saptamani am testat apa. Testele au fost dezastruoase ... (vezi toată discuția)
Vodafone-reziliere Daniel1900 Daniel1900 Buna ziua am si eu o intrebare! As dori sa imi reziliez contractul cu Compania Vodafone! Numai sunt multumit de servicile lor! Dar ei imi cer o taxa de 200 de ... (vezi toată discuția)