Conform HG 1588/ 2007:
"ART. 22
(1) Activitatea de administrare a condominiului include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie.
(2) Asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate si autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii, întretinerii, investitiilor si
reparatiilor asupra proprietatii comune.
(6) Contabilul raspunde de organizarea si conducerea contabilitatii, în conditiile legii.
La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii în partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de contabil.
ART. 58
(2) Atestatul are drept scop certificarea calitatilor profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de administrare a imobilelor la asociatiile de proprietari."
Unde-i lege nu-i tocmeala.
ingerasmic a scris:
(si ca sa-i raspund si dnei elga50 contractul este pt intocmire liste,state de plata,declaratii fiscale; un contract normal de contabilitate pt o asociatie), nu vad de ce primaria considera ca sunt in ilegalitate si ca trebuie neaparat sa aiba administrator cu diploma.
1. Un curs de administrator nu te invata contabilitate, ci intocmirea listelor de plata (conform legii) si alte legi specifice administrarii de imobile.
2. Dupa terminarea cursurilor de administrare intri in posesia unui ATESTAT, nicidecum a vreunei Diplome.
Parerea mea este ca daca veti angaja un avocat, veti pierde banii, in aceasta situatie.
mira55 a scris:
Daca administrator este o firma de specialitate cine va semna lista de plata in numele acelei firme?
Firma!
Doar este o firma de specialitate si presupun ca a incheiat un contrat cu asociatia. Sau n-am inteles eu intrebarea?
Adriantot a scris:
Dar luna viitoare pe listele de plata apare semnatura altcuiva (membru comitet ing. Ionescu, prof. Georgescu, dr, Marinescu, ec. Florescu....) si nu a contabilului angajat din afara asociatiei. In acest fel sunteti in legalitate iar primaria nu are de ce sa va sanctioneze.
Perfect de acord cu dl.Adrian: conform HG 1588/ 2007:
"ART. 17
(1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
p) aproba lunar lista cu cotele de contributie la plata cheltuielilor asociatiei de proprietari, conform hotarârii adunarii generale;
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze."