avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 582 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Expert contabil asociatie-atestat administrator?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Expert contabil asociatie-atestat administrator?

Buna ziua, va rog daca se poate sa ma ajutati sa lamuresc un aspect: sunt expert contabil tin contabilitatea la o asociatie de proprietari. In urma unui control de la primarie, asociatiei i s-a cerut sa renunte la serviciile mele, intrucat nu am atestat de administrator imobile, altfel, asociatia urmeaza sa primeasca amenda. Nedumerirea mea este daca trebuie sa-mi iau atestat de administrator imobile sau nu si precizez si de ce:
1. L230/2007 precizeaza intr-advear la art 35 ca in cadrul activitatii de administrare intra si contabilitatea si astfel exista doar varianta angajarii unei persoane fizice cu atestat de administrator sau a unei PJ cu obiect principal sau unic administrarea de imobile;
2. In Hg 1588/2007 insa la Art 21 se precizeaza ca asociatia este obligata sa conduca contabilitatea cf L82/1991, iar in L82/1991 se precizeaza ca un contabil poate fi doar acela care are studii economice superioare sau care e membru CECCAR.
Am intrebat la CECCAR si mi s-a raspuns ca pot tine contabilitatea in baza autorizatiei pe care o am, am vorbit insa si la primarie si mi s-a spus ca imi trebuie neaparat atestat de administrator imobile.
Eu sunt putin nedumerita: inteleg ca o persoana care nu are studii economice si vrea sa faca contabilitate(fie ea si in partida simpla),inclusiv salarizare(aici nici nu mai comentez), sa fie nevoita sa faca un curs si sa sustina un examen prin care sa dobandeasca anumite cunostinte de contabilitate(in special cod fiscal), insa imi este peste puteri sa inteleg ca un expert contabil atestat sa fie nevoit sa isi ia diploma de administrator imobile, doar pentru a putea profesa meseria lui. Mi se pare un abuz daca intr-adevar asa este, intrucat eu nu doresc sa prestez servicii de administrare imobil ci doar de contabilitate!
Si daca intr-adevar primaria are dreptate, inseamna ca toate asociatiile care au contabil angajat (in baza unor studii economice si nu in baza atestatului de administrator) sunt intr-o ilegalitate totala.
Si inca ceva: ar fi chiar hilar sa am dreptul sa fac expertiza contabila la asociatii de proprietari (si am dreptul), adica sa-l verific pe dl administrator cu diploma, fara insa ca eu sa detin aceasta diploma, insa sa n-am dreptul sa fac contabilitate (treapa inferioara expertizei) decat daca am diploma de administrator!

Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.
Conform HG 1588/ 2007:
"ART. 22
(1) Activitatea de administrare a condominiului include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie.
(2) Asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate si autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii, întretinerii, investitiilor si
reparatiilor asupra proprietatii comune.
(6) Contabilul raspunde de organizarea si conducerea contabilitatii, în conditiile legii.
La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii în partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de contabil.
ART. 58
(2) Atestatul are drept scop certificarea calitatilor profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de administrare a imobilelor la asociatiile de proprietari."

Unde-i lege nu-i tocmeala.

ingerasmic a scris:
(si ca sa-i raspund si dnei elga50 contractul este pt intocmire liste,state de plata,declaratii fiscale; un contract normal de contabilitate pt o asociatie), nu vad de ce primaria considera ca sunt in ilegalitate si ca trebuie neaparat sa aiba administrator cu diploma.


1. Un curs de administrator nu te invata contabilitate, ci intocmirea listelor de plata (conform legii) si alte legi specifice administrarii de imobile.

2. Dupa terminarea cursurilor de administrare intri in posesia unui ATESTAT, nicidecum a vreunei Diplome.

Parerea mea este ca daca veti angaja un avocat, veti pierde banii, in aceasta situatie.

mira55 a scris:
Daca administrator este o firma de specialitate cine va semna lista de plata in numele acelei firme?


Firma!
Doar este o firma de specialitate si presupun ca a incheiat un contrat cu asociatia. Sau n-am inteles eu intrebarea?

Adriantot a scris:
Dar luna viitoare pe listele de plata apare semnatura altcuiva (membru comitet ing. Ionescu, prof. Georgescu, dr, Marinescu, ec. Florescu....) si nu a contabilului angajat din afara asociatiei. In acest fel sunteti in legalitate iar primaria nu are de ce sa va sanctioneze.


Perfect de acord cu dl.Adrian: conform HG 1588/ 2007:
"ART. 17
(1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
p) aproba lunar lista cu cotele de contributie la plata cheltuielilor asociatiei de proprietari, conform hotarârii adunarii generale;
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze."

Ultima modificare: Luni, 18 Mai 2015
Adriantot, moderator
Revin, din partea firmei cine/care persoana va semna lista de plata?
Persoana desemnata de firma, sa semneze in numele firmei.
Si care persoana trebuie sa fie atestata de Primarie?
Firma este atestata de primarie. Aceasta firma poate delega sau imputernici o persoana sa semneze si sa ia decizii, in numele ei.

Alte discuții în legătură

Cu sau fara administrator la asociatia de proprietari lupmarcel lupmarcel Buna ziua! Sunt presedinte la o asociatie de proprietari si va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare: asociatia de proprietari este ... (vezi toată discuția)
Incadrari tomasso tomasso Inspectorii serviciului specializat al primariei in urma verificarii documentelor asociatiei de proprietari au constatat ca nu a fost prezentat contractul de ... (vezi toată discuția)
Contabil sau administrator la o asociatie de proprietari? Amalya29 Amalya29 Buna ziua, pentru o asociatie de proprietari cu 30 de apartamente, avem un presedinte al asociatiei de proprietari, un cenzor si un expert contabil (printr-un ... (vezi toată discuția)