avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 638 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de rulment

Locuiesc in Constanta intr-un apartament de 40 mp,cu doua camere.Administratorul asociatiei a stabilit suma de 230 Ron pentru un ap. cu 2 camere iar pentru un ap. cu 3 camere 300.As dori sa stiu cum se stabileste aceasta suma, a fondului de rulmen; la numar de persoane din ap sau la numarul de mp al apartamentului?exista o lege cu indici de calcul al acestui fond de rulment?Pana in prezent am achiat suma de 180 Ron, mai mult nu vreau sa dau, e o aberatie ceea ce ni se cere.
Cu multumiri
Niculina
Cel mai recent răspuns: ContSters83900 , utilizator 23:47, 30 Noiembrie 2009
evident ... "corb la corb nu-si scoate ochii !"
ce lege si la ce articol ati gasit doamna elga interdictia de restituire a fondului de rulment, fie partial sau total ? chiar se prevede in HG 1588/2007 :
Art. 24. - (1) In scopul asigurarii fondurilor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari stabileste cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regula, fondul de rulment se dimensioneaza astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea cheltuielilor lunare inregistrate de asociatia de proprietari in anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei , iar in cazurile asociatiilor de proprietari nou-infiintate, prin constatarea si insusirea experientei in domeniu a unor asociatii de proprietari echivalente ca marime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui proprietar, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Pentru incasarea fondului de rulment, casierul asociatiei de proprietari elibereaza chitanta personalizata separata.
(3) In situatiile in care, prin contractul de inchiriere incheiat cu proprietarul, chiriasul se obliga sa participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului in care locuieste, acesta va participa si la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment incasat se poate restitui in situatiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si in situatiile in care cheltuielile lunare
nu se prevede restituirea partiala a fondului de rulment dar nici nu este interzisa.
pai acum sa facem un calcul simplu, pe datele lui alex68:
- cea mai mare cota de intretinere .... 300 lei
- rata inflatiei ... 10% (sa zicem, desi datele oficiale ale guvernului estimau mai putin) = 30 lei
total ... 330 lei
alex68 are ca fond de rulment 550 lei - 330lei = 220 lei, adik o majorare cu aproape 73% a cuantumului maxim pe care ar fi trebuit sa il aiba (330 lei)
pe baza unei solicitari scrise, daca nu exista vreo decizie contrara a adunarii generale sau a comitetului executiv, aceasta diferenta ii poate fi restituita, daca exista si bunavointa din partea conducerii. daca aveti in conducere persoane ca elga50, nu aveti nicio sansa, chiar daca AG si CE nu au interzis aceasta restituire
daca se poate sa-mi raspundeti exact si mie , va rog .fondul de rulment este dimensionat dupa cea mai mare intretinere sau dupa cea mai mare intretinere + fondul de reparatii ?
dupa cea mai mare intretinere. fondul de reparatii se calculeaza separat
alex68 a scris:

Faptul ca unii locatari (ma refer aici la cazul meu, in situatia mea fiind majoritatea locatarilor din blocul meu) sunt obligati sa plateasca cu 2,5 milioane in plus fata de nivelul maxim al cotei de intretinere inseamna - dupa parerea mea - o contributie la prosperitatea comitetului de bloc (administrator, presedinte). Banii respectivi sunt pusi la banca, iar ei incaseaza dobanzile. Iar la un bloc cu 8 scari si 10 etaje, suma este, va asigur, substantiala. In plus, pentru ca ati pomenit de majorarea anuala a facturilor, eu personal nu am cunostinta de vreun furnizor care a dublat pretul, asa incat sa se justifice un fond de rulment dublu. Mai mult, in ultumele luni au scazut facturile la gaze (ultima data de la 1 iulie, cu 5%). In aceste conditii, eu rog daca se poate sa-mi raspunda la aceasta intrebare cineva care este in tema. Multumesc.


Aveti dreptul conform legislatiei sa cereti diminuarea fonduluyi de rulment si evident , pe baza unei dispozitii de plata sa vi se achite diferenta dintre fondul dv si fondul calculat . Faceti cerere si specificati articolul din lege.
Dar acest fond nu are nici o legatura cu "prosperitatea comitetului" . Cei din conducerea asociatiei sunt platiti (unii, nu toti) conform bugetului aprobat de adunarea generala, indiferent daca fondul de rulment este 2 lei sau 2 miliarde.
Banii respectivi sunt pusi la banca si banca consemneaza dobanda in acelasi cont , nu in buzunarul unui membru al comitetului. Practic la o suma de 15000 lei (o suta cinci zeci milioane vechi ) existenta la CEC si la care nu am umblat o luna s-a calculat 2,70 lei dobanda si ne-au luat comision de administrare 5 lei ( este comisionul lunar minim daca nu facem operatiuni) . Asadar calculand, am inregistrat o cheltuiala de 5-2,70=2.30 lei care a fost adaugata la celelalte cheltuieli repartizate pe lista de plata.
Aveti dreptate ca fondul de rulment nu se poate dubla sau in orice caz mari pe motiv ca un furnizor a crescut pretul, ci doar pe baza sumei celei mai mari din anul trecut, asa cum spune legea . Noi am avut scumpiri de la inceputul anului 2009 fata de anul 2008 la apa in 2 transe (15% la inceputul anului si 22% acum), lift 15%, salubritate , etc. Pe nici o factura primita pana acum (iunie 2009) nu am constatat vreo scadere cat de mica de pret unitar, de tarife.
Dar fondul de rulment , repet se calculeaza dupa cotele fiecaruia si nu dupa preturile furnizorilor si se restituie la cerere partial la scaderea cotelor individuale sa se restituie total la vanzarea apartamentului.
Ultima modificare: Duminică, 5 Iulie 2009
Adriantot, moderator
Cine poate garanta ca un locatar nu va avea dificultati financiare si nu va ramane restant o luna, doua sau chiar mai multe? Ca fiecare locatar nu va trece printr-o asemenea situatie? Fondul de rulment este un fond, nu conturi ale locatarilor. Dle @Felix in text scrie "de regula". Fiecare asociatie are problemele ei. Un locatar isi vede propriul interes (ca a dat dublu la FR), administratia trebuie sa aiba in vedere interesul general (daca sunt multi restantieri, facturile restante pot fi platite din acest Fond de rulment fara a pune in pericol confortul tuturor locatarilor in a li se opri apa calda, caldura, gazele etc).
Sigur ca fondul de rulment este al locatarului, dar dispune de el numai daca pleaca din imobil. In rest acei bani fac parte dintr-un fond unitar menit sa plateasca facturile curente si restante.
Sa fim seriosi!! Teoria-i una si practica, cand trebuie sa te gandesti de 100 de ori de unde vei plati facturile restante, ca administrator, e alta. V-am mai spus odata: as vrea sa va vad administrator intr-un bloc cu restantieri "ambitiosi"....sa va vad pe unde scoateti camasa!!!!!
Nu e vorba de a profita de banii oamenilor, asociatia trebuie pusa la adapost de pericolul restantierilor, care nu stii cand incep sa apara si cat isi prelungesc restantele. Am mai dezbatut subiectul de zeci de ori. Cine nu vrea sa faca parte din comunitatea dintr-un bloc, cu tot ce tine rau si bine de acest lucru, sa mearga sa stea singur si cand n-o mai putea sa-si plateasca utilitatile, ca cine stie? viata iti ofera surprize neplacute....si nici nu are "fond de rulment" pus de-o parte sa se gandeasca......ca ar fi bine sa-i plateasca altcineva macar o luna, doua utilitatile...pana si-o reveni.

Alte discuții în legătură

Fond de rulment user43 user43 In asociatia de proprietari ,din care fac parte , fondul de rulment apare trecut in cheltuielile de intretinere curenta, generand astfel penalitati ptr ... (vezi toată discuția)
Fondul de rulment ceaidemusetel ceaidemusetel Fondul de rulment trebuie platit anual chiar daca sunt cu plata taxelor la zi? (vezi toată discuția)
Plati datorii furnizori DanAlyna DanAlyna Buna ziua, In cadrul Adunarii Generale s-au luat urmatoarele decizii: - bugetul de cheltuieli pentru: presedinte: 100 lei/luna; lucrari ce nu necesita ... (vezi toată discuția)