Salut.Sunt angajatul unei firme de transport persoane international si in ciuda conditiilor nu tocmai bune am rezistat 2 ani insa nu am mai putut suporta bataia de joc a unei persoane cu grad de administrator firma pe italia ce si-a facut un obicei sa-si bata joc de soferi...iata cateva din unele probleme avute:
-la intrarea in italia unul din cei 3 soferi cobora la sediu la ea...conduceai toata noaptea 2 programe ca sa le ramana celorlalti colegi timpi de condus pt a ajunge la cap de linie roma sa zicem...si te cobora la ea la sediu unde te trimitea fara sa te odihnesti la agentie ptr a face colete....de 2 ori am fost la vila personala ptr a munci ptr ea (f multi soferi au fost pusi sa munceasca diverse treburi la vila personala)...chiar am si filmat cu tel cand am fost a 2-a oara acolo...sa maturi toata ziua prin curte..sa varuiesti...etc..pe langa toate acestea esti inchis in spatiul firmei..nu ai voie sa iesi afara...bucataria se deschide la ora 13-14 si la 18-19 am facut foamea ptr ca nu mi s-a dat drumul la bucatarie si nici nu mi s-a permis sa merg sa-mi cumpar de mancare...si multe alte abuzuri...
-ptr ca nu am vrut sa merg la agentie sa fac colete si sa dau cu matura prin sediu toata ziua luna trecuta am fost suspendat 3 saptamani,am fost am dat declaratie unde am specificat toate problemele avute si totusi mi-au dat sanctiune 10 % pe 3 luni...
-ieri am ajuns la torino dupa ce venisem tot pe drum de la dortmund-bucuresti si de la bucuresti am avut timp doar sa facem putina curatenie in autocar si am plecat la torino (da asa este,nu se respecta timpii de condus si de odihna,se munceste non-stop,datorita foilor de liber un echipaj de numai 2 soferi poate merge pana in orice colt al europei mergand non-stop,luand doar pauze de 15-20 min ptr calatori dupa care ajunsi la destinatie te poate intoarce daca au nevoie (si in luna august cand e febra concediilor se intampla mereu) peste cateva ore sau imediat.
-deci dupa ce am ajuns la torino la garaj,am facut curatenie in autocar dupa care obosit,transpirat,murdar si flamand am luat bagajul si m-am indreptat catre dormitoare ptr a face un dus si a merge la bucatarie ptr a manca ceva insa imediat am fost luat la rost de femeia de serviciu (care nu are nici o vina,i se imputa din salariu) ca nu am voie la dormitoare si nici la bucatarie pana la orele 19...deci in momentul asta s-a umplut paharul pana peste cap.. a fost picatura care a dat pe afara..nu am mai rezistat.am refuzat sa mai plec in cursa (stiu ca i-am dat motive sa imi desfaca f usor contractul de munca avand in vedere antecedentele) insa nu ma las asa usor,doresc sa depun contestatie la sanctiunea trecuta si sa aduc in vedere toate abuzurile comise inclusiv cele prezente.
-de asemenea mai inca o nelamurire...in toamna anului trecut am avut un accident pe autostrada,un trailer a pus brusc frana in fata mea,am franat imediat dar fiind la 90 km/h si pe tempomat nu am mai putut evita coliziunea,oricum a fost ceva minor,doar parbrizul spart...autocarul are CASCO insa dat fiind ca este asigurat tot la firma patronului mi-au retinut din salariu & garantie suma de 3.500 lei.au dreptul sa faca acest lucru?stiu ca era o nota interna in care se specifica ca daca ai accident si chiar daac masina nu are nimic..se retine 20 % din franciza la asigurare...as putea recupera acesti bani inapoi daca ii actionez in instanta?
-de asemenea in iarna am schimbat masina iar la a 2-a cursa la intoarcere in ungaria pe la vre-o 30 km de vama s-au rupt suruburile de prindere a protapului de la remorca si pur si simplu s-a desprins de autocar rasturnandu-se in sant..
trecand peste faptul ca am avut un noroc foarte mare ca nu a trecut nici o masina din contrasens scapand de un eventual accident.in perioadele de sarbatori si august se incarca remorca peste capacitatea legala...in fine dupa cercetari s-a specificat ca nu s-a facut ciz in noiembrie..ca in dec nu stiu ce s-a mai facut etc..dar eu nu eram pe acea masina atunci..in fine mi-au retinut din salariu o parte din costurile reparatiei remorcii...trebuie sa specific ca daca maecanicul nu-si afce treaba cum trebuie sau vi din cursa duminica cand nu lucreaza sau estui intors din cursa de la buc de ex nu se mai face revizia...si daca se intampla ceva pe drum...soferul este intotdeauna vinovat..i se retine toata diurna pe acea cursa iar mecanicului niciodata nu s-a luat vre-o masura de sanctionare.
de asemenea nu se rezolva problemele tehnice la timp...4 luni s-a anuntat ca trebuiesc schimbate bratele la directie pe fata (defectiune care cauzeaza uzura prematura a cauciucurilor)nu s-a rezolvat nimic,s-a ajuns pana in situatia in acre am ajuns in italia si aveam cauciucul pe fata ajuns la al 2-lea rand de sarme !!!!!!! si nu este o situatie singulara...pana la urma s-au luat masuri ptr schimbarea bratelor si inlocuirea anvelopelor cu unele noi dar asta ptr ca aveau nevoie de masini in situatie f buna ptr a merge in germania unde au fost probleme f mari ca de ex arestarea autocarelor etc...de inlocuit s-au inlocuit..dar ia ghiciti..cine va plati? ptr ca norma anvelopelor este de 280.000 km !!!!!
daca va vine sa credeti...si cu toate ca nu a fost vina soferului ca nu s-au luat masuri din timp cand s-a anuntat de nenumarate ori defectiunea....se imputa soferului banii ptr ca nu s-a indeplinit norma de km
deci unui coleg i s-a imputat suma de 170 lei ptr ca s-au schimbat anvelopele la 263.000 in loc de 280.000 ....oare cat valoreaza o anvelopa de s-a retinut 170 lei ptr 17.000 km?
ar fi ff multe de spus...insa ar trebui sa ma apuc sa scriu un roman intreg...va rog sa ma ajutati daca se poate cu parerile dvs..imi pot recupera banii retinuti ptr parbriz?
ptr abuzurile enumerate mai sus nu ma indoiesc ca se poate face totusi dreptate in instanta...
As dori si eu sa intreb cum pot face o reclamarie pt o firma la care am lucrat pana azi.
Si este vb despre soferi care sunt angajati,care trebuie sa munceasca si in depozit si ca agent vanzari,etc.
Ajutatima ca sa pot sa ii invat minte sa nu ne mai exploateze pe noi soferii si sa ne vada pe noi niste ratati.
deci azi a fost primul termen,bineanteles ca sa dat amanare ptr ca nu s-a prezentat nici un reprezentat al firmei...a intrebat judecatoarea daca este corecta adresa pe care s-a trimis citatia,am raspuns afirmativ asa ca se va trimite o noua citatie si s-a reprogramat pe 23 septembrie...a zis ca trebuie ca firma sa depuna si actele prin care justifica decizia de sanctionare...din cate am inteles daca va depune actele..la termenul viitor cel mai probabil se va depune amanare din partea noastra ptr studierea actelor si pregatirea apararii...oricum mi se pare ca dureaza mult mai mult decat ma asteptam..dar asta este..sunt hotarat sa merg pana in panzele albe ptr a-mi apara drepturile..
in alta ordine de idei azi am trimis si o cerere prin fax prin acre solicitam eliberarea copiilor dupa cartea de munca,fisa postului dar si a deciziei prin care ni s-au redus diurnele din luna februarie pe motiv (atentie) ca a crescut cursul euro,fisa postului ma gandesc ca-mi va trebui poate la tribunal (cu toate ca ma gandesc ca firma trebuie sa demonstreze ca era in atributiunile mele sa fac colete pe agentie si sa matur curtea),iar decizia de diminuare a diurnelor sa o depun si pe aceasta la dosar gandindu-ma ca e un abuz al societatii.
de asemenea trecand aproape 3 saptamani de cand sunt suspendat (legea spunand ca in 30 zile de la inceperea cercetarii sa ia o decizie) m-am gandit sa sun la persoana care se ocupa cu cercetarea sa intreb daca s-a luat vre-o decizie...eu fiind concediat deja verba..cat timp poate lua sa eliberezi si o decizie in scris :D
se pare totusi ca nu e chiar asa usor cum ar vrea ei...ptr ca m-am intalnit cu colegul care era pe masina cu mine la torino..si mi-a spus ca ieri l-au pus sa dea declaratie despre ce s-a intamplat la torino de nu am mai vrut sa plec in cursa..intreband daca nu cumva mi-au facut ceva de nu am mai vrut sa plec in cursa...insa nici vb de asa ceva..chiar persoana desemnata cu cercetarea stiind ca colegul a intervenit ptr mine la prima cercetare sa se rezolve mai repede..dar a zis ca asa a venit ordinul de la patron...deci se pare ca inca sunt cu mainile legate..si cauta disperati orice portita prin care sa-si poata justifica o eventuala decizie impotriva mea.oricum astept decizia,oricare ar fi ea (ptr ca logic chiar daca prin absurd nu va fi de concediere va fi o sanctiune oricat de mica ptr ca alrfle sunt nevoiti sa-mi plateasca drepturile ptr perioada cat am fost suspendat)..ptr a incepe inca o actiune si...cum se zice la termenul acela..sa le pun pe amandoua in acelasi proces...
daca vreau sa deschid si o actiune penala ptr abuz in serviciu...terbuie sa deschid o alta actiune in instanta..care nu va mai fi la sectia civila,nu?
in legatura cu decizia de sanctionare in care mi s-a adus ca invinuire faptul ca nu am ascultat ordinul superiorilor ierarhici (refuzand sa ajut la sigilarea de colete pe agentie..eu fiind sofer...nu mi se respecta timpul de odihna prevazut in normele legale ptr conducatori auto...) se mai poate invoca si faptul ca persoana care a reclamat aceasta situatie nu are competenta necesara avand in vedere ca in fisa postului scrie ca ma subordonez patronului-directorului general,directorului tehnic si a sefului de coloana..iar persoana care mi-a zis sa fac colete are functia de administrator atlassib italia...banuiesc ca nu avea competenta necesara deoarece specifica in referat ca nu a vrut sa faca colete decat dupa interventia sefului de coloana...daca nu e trecuta in fisa postului..are dreptul sa-mi traseze sarcini de serviciu?
Infractiunea de abuz in serviciu cere ca persoana care a comis aceasta fapta sa aiba o calitate speciala: functionar public ( adica angajat la o institutie publica). In cazul dvs. nu se aplica, fiind vorba de salariati ai unei societati private.
daca se poate inca cateva nelamuriri...mie anul trecut in noiembrie mi s-au retinut 3.500 lei din garantie in euro si diurna in euro ptr un parbriz spart in timpul unui accident auto...dat fiind ca a trecut deja ceva timp mai pot actiona in instanta privind legalitatea acestei masuri? (dat fiind ca masina era asigurata CASCO din cate stiu trebuia sa platesc numai franciza).
in caz ca nu se poate face indirect?adica ma gandesc cand imi vor da garantia necompleta..eu sa-i actionez in instanta ptr ca nu imi returneaza garantia completa...iar ei banuiesc ca trebuie sa clarifice aspectul legal ptr care mi s-a retinut banii si in ce temei legal...adica sa pasez mingea in terenul lor.poate datorita timpului trecut eu nu mai pot contesta faptul ca mi-au retinut banii ptr parbriz..insa cand imi vor restitiui garantia ramasa eu as putea reformula..faptul ca nu este intreaga..si sa justifice ei de ce nu este..ce parere aveti?
legat de raspunderea patrimoniala a angajatilor..in cazul meu de ex..deci ar trebui sa acopere paguba produsa de mine societatii in timpul programului etc...faptul ca parbrizul a fost spart din vina mea nu ma poate obliga la plata intregului parbriz..ptr ca spre deosebire de alte funcii..in ceea de conducator auto masina a fost asigurata CASCO...firma recuperand paguba de la asigurare..ar trebui doar sa achit o cota parte (nu stiu cum se face) din valoarea francizei...
cam asa ceva am dedus studiind putin raspunderea patrimoniala...si punand cap la cap anumite aspecte specifice meseriei.. ce parere aveti?
de asemenea...la fiecare sosire din cursa stam la garaj ptr intretinerea si repararea autocarului...insa nu suntem pontati deloc...si nici nu am luat vre-odata tichete de masa....din cate stiu este din vina sefului de coloana care nu face o fisa de pontaj...o perioada f scurta a incercat un director nou angajat sa faca ceva ptr noi in aceasta privinta insa nu a putut prea multe..mai pe romaneste a fost "sapat" de catre seful de coloana...suspendat...mutat locul de munca in alt judet si si-a dat demisia pana la urma...nefiind singurul...in urma cu un an a mai fost cineva angajat pe post de director dar nu a rezistat mai mult de cateva luni...
salariul in lei si diurna in euro luam doar "cat se invarte roata" (o anumita cursa are calculat un anumit plafon de ore...care era impartit la nr de soferi plecati in cursa..de obicei 2 sau 3).insa de cate ori ajungem acasa suntem fortati sa venim la garaj...nu suntem pontati iar in caz ca se strica masina pe drum..tot noua ni se opreste diurna ptr acea cursa...ce se poate face?
inca un alt aspect..in luna februarie pe langa fluturasi a venit si o hartiuta care spunea ca se reduc valoarea diurnelor in euro cu 10 % din cauza cresterii cursului...euro? din cate stiu este ilegala aceasta decizie..cum as putea actiona impotriva acestei decizii?
Fisa postului :
mariuca4
Eu nu am semnat fisa postului in ziua in care am primit-o deoarece am dorit sa vad cateste de bine intocmita. Nici nu mi-a cerut nimeni atunci acea semnatura ... (vezi toată discuția)