avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli cu transportul la o asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli cu transportul la o asociatie de proprietari

As vre asa stiu, daca exista cheltuieli de transport care se deconteaza in cadrul asociatiilor de proprietari?
Este legal ca orice persoana juridica sa deconteze bonuri de combustibil oricarui colaborator. Important este ca cel ce plateste sa aiba de unde, sa fie de acord el si cei ce conduc asociatia. Bonul de benzina decontat trebuie sa aiba pe el codul fiscal al asociatiei. Cei din conducerea asociatiei (presedinte, comitet) decid cat deconteaza si cui deconteaza orice cheltuiala daca este necesar.
Buna seara.
Vad ca discutia a luat o turnura putin neasteptata.
Trag concluzia ca in cadrul unei asociatii de proprietari se poate deconta orice nazbatie poti sa decontezi inclusiv combustibil chiar in proportie de 100% chiar daca masina folosita nu are contract de comodat sau nu apartie asociatiei.
E bine de stiut asta. Oare de ce or mai fi facut oamenii astia codul fiscal?
Oare de ce s-au gandit alesii nostrii ca ar fi mai bine sa avem suficiente informatii la avizier?
Poate pentru ca listele cu un numar de apartament si un total de plata nu erau suficiente?
Haideti sa va spun ce s-a constatat astazi in cadrul unei sedinte scurte cu 15 locatari, administratorul, presedintele... si supriza fara cenzori ca nu exista.
Consumul de apa pe care fiecare dintre noi l-am platit era diferit.
Eu unul am verificat consumul de apa pe un an de zile, iar diferentele ajungeam si la 7 mc de apa in plus pe luna ata de valorile pe care le comunicam.
Si de ce s-a intamplat asta? Pentru ca la avizier nu era trecut si consumul ci doar totalul apei consumate.
Si daca ar fi fost trecut pe lista lunara si cantitatea de apa, nu era acelasi lucru? Orice om care stie aritmetica poate sa constate simplu ca suma trecuta pe lista ca valoare a apei este departe de cantitatea de apa pe care a consumat-o efectiv.
Sa nu se inteleaga gresit!
Pe lista de plata trebuie sa se afiseze consumul de apa pe fiecare apartament, eventual pierderile, dar daca nu s-a afisat acest consum (indiferent de cauza), este imposibil ca nimeni din asociatie sa nu observe chiar din prima luna ca pentru cei 10 m.c. consumati de el, nu a aparut pe lista suma de 70 lei de plata ci 120 lei. Iar conform legii 230/2007 putea cere imediat explicatii sau putea contesta suma afisata in 10 zile de la afisare.
Constatarea unei diferente dupa un an de zile spune multe despre implicarea si interesul proprietarului.
Normal, proprietarul e de vina.
Nu ar fi administratorul de vina ca nu afiseaza corect listele, nu pune consumul, nu pune pierderea, nu pune consumul din factura, pretul total din factura si asa mai departe.
Doamne fereste sa fie administratorul de vina. E un sfant.
La ce ii trebuie unei asociatii de proprietar, administrator, o placa de retea externa?
Daca mergem noi proprietarii in fiecare luna sa cerem explicatii administratorului despre sumele platite, nu e bine, ca saracu om are doar un ficat. Daca nu il intrebam iar nu e bine ca nu ne dam interesul.
Deci in concluzie proprietarul e de vina.
Va multumesc.
Am puncta mai inainte "sa nu fiu gresit inteles" si-am adus precizari.
Proprietarii sunt vinovati pentru ca nu se implica, nu-si aleg oameni competenti, nu sesizeaza imediat neregulile si le lasa sa se adune, reclamand dupa un an de zile asa cum am inteles din mesajul dumneavoastra. Atunci cand apare lista de plata in neregula, proprietarii (1,2,...7) trebuie sa sesizeze si sa solicite presedintelui imediat rezolvarea problemelor. Presedintele si comitetu pot lua masuri, pot indrepta lucrurile, pot sanctiona administartorul sau pot angaja alt administrator.

Acum presupun ca sunteti membru in asociatia noastra si va explic la intrebarea:
La ce ii trebuie unei asociatii de proprietar, administrator, o placa de retea externa?

Asociatia de proprietari are un laptop folosit de presedinte, administrator si cenzor pentru asociatie. Acesta este cuplat la cablu pentru internet. Acum cateva saptamani a fost o furtuna, o pana de curent electric noaptea, ocazie cu care placa de retea din laptop s-a ars. Si asta chiar daca laptopul era oprit dar era cuplat la cablul de net. Asa am avut de ales intre a repara laptopul (demontat si montat o alta placa) sau a cumpara o placa de retea externa (de marimea unui stick). Prima varianta necesita trimiterea laptopului in alta localitate, lisirea de acesta o saptamana si o cheltuiala de 150 lei. Cea de a doua varianta (placa externa) a rezolvat problema in aceeasi zi cu doar 40 lei. Ce varianta ati fi ales dumneavoastra?

Alte discuții în legătură

Decontare bon benzina la asociatie de proprietari inat inat Pentru plata utilitatilor administratorul asociatiei de proprietari a folosit autoturismul propriu iar la sfarsitul lunii a prezentat spre decontare un bon de ... (vezi toată discuția)
Atributiile cenzorului sau a comisiei de cenzori lucii67 lucii67 buna seara, am cateva nelamuriri legate de atributiile cenzorului sau a membriilor din comisia de cenzori si as dorii daca se poate sa ma lamuriti si pe mine ... (vezi toată discuția)
Telefon administrator asociatie de proprietari AnaAnita AnaAnita As dori sa stiu daca un administrator al unei asociatii de proprietari are voie sa treaca in lista de intretinere costul convorbirilor telefonului ... (vezi toată discuția)