avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 542 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli cu transportul la o asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli cu transportul la o asociatie de proprietari

As vre asa stiu, daca exista cheltuieli de transport care se deconteaza in cadrul asociatiilor de proprietari?
fotbalistul a scris:

Nu ar fi administratorul de vina ca nu afiseaza corect listele, nu pune consumul, nu pune pierderea, nu pune consumul din factura, pretul total din factura si asa mai departe.
Doamne fereste sa fie administratorul de vina. E un sfant.
..........................................
Deci in concluzie proprietarul e de vina.


Am observat ca in ultimul timp chiar va interesati de o multime de aspecte ce tin de as. prop.
Uite ce iti propun eu:
Incearca sa schitezi un model de lista de plata cu tot ceea ce crezi dumneata ca ar fi bine sa fie afisat (nu ca legislatia actuala nu ar avea un model standardizat - dar aceasta este alta poveste).
Ei dupa ce ai facut acea schita, pune-o pe un calculator si dupa aceea o listezi, sa vezi ce opera de arta a rezultat si apoi mai discutam....
Incearca sa te implici in conducerea as. prop., aliaza-te cu inca 2-3 membri in com. ex. si faceti ordine in asociatie!

Cineva, candva, a scris: "e usor a scrie viersuri cand nimic nu ai a spune"

Deci cand cineva de pe forum o sa te contrazica pe meserie, ai sa vezi cum vine treaba - cum adica... Asa ca, una este sa reclami o chestie si alta-i sa incepi a ne da lectii de morala si corectitudine pe forum.
Poate ca acolo in asociatie, nu aveti cel mai bun administratior, dar asa cum s-a mai afirmat, il puteti aduce pe drumul cel drept. Vreti liste de plata detaliate, ok, insa va trebui sa va schimbati dimensiunea avizierului. Nu mai bine ati practica politica cu "fluturasi" sau note de plata? Fiecare proprietar poate primi o situatie detaliata numai a cheltuielilor sale. Odata cu afisarea LP, primesti in posta si un astfel de "fluturas" - sigur mai cresc f. putin ch. administrative, dar ce mai conteaza, daca dai un ban, dar stii pe ce il dai?
Va propun si eu o idee daca tot nu e loc la avizier.
Presupun ca aveti un loc unde se fac platile intretinerii.
Presupunand acest lucru, puteti face acolo un avizier mare, unde puteti publica acea lista de intretinere pt toti locatarii impreuna cu toate facturile, modul de calcul si ce informatii credeti ca ati putea oferi astfel incat lumea sa nu aiba intrebari SAU puteti oferi spre consultare aceste liste tuturor celor care vin sa plateasca intretinerea, iar daca nu inteleg de acolo ceva va pot intreba SAU varianta dvs. cu fluturasii SAU faceti un site, sunt atatea platforme gratuite si va ajuta si la calcule.
Stiti, alegerile se fac in mod democratic nu dupa competente. Nu cred ca exista vreun administrator sau presedinte de bloc in tara asta care atunci cand este ales sustine un examen care sa ii verifice cunostintele. Acel atestat sa primeste asa cum se primeste.
Iar administratorii si presedintii sunt alesi de obicei de cei mai batrani locatari, cei care se cunosc intre ei, iar cei batrani sunt majoritari peste tot.
Daca este o meserie asa de complicata si de grea asa cum o simt in descrierile dumneavoastra de ce nu lasati o firma sa faca lucrul asta?
Eu unul am gasit firme care fac calculele, listele, platile, somatiile de plata catre proprietari etc... cu sume intre 6 si 11 lei de apartament.

Acel laptop este cumparat pe asociatie?

P.S. Nu cred ca ne cunoastem asa de bine ca sa vorbim la per tu. Dar accept domnule Adam.
@fotbalistul,

Chiar daca am instala la asociatii panouri uriase, fiti sigur ca tot ar exista oameni care nu pricep, oameni care nu au timp sa citeasca... De regula asociatia de proprieatri afiseaza cate o lista de plata in fiecare scara de bloc si nu doar pe un singur afisier la scara unde are sediul asociatia. O asociatie care are 10-20 de scari de bloc ar trebui sa aiba 1-20 de afisiere uriase iar in multe scari este greu de gasit loc pentru asa ceva. Noi avem afisiere de aproximativ 50/70 cm si credeti-ma ca incap greu acolo doar: lista de plata A3, extrasul din hotararile adunarii generale A4, situatia trimestriala obligatorie A5, situatia semestriala obligatorie A5, anuntul de convocare luna a acomitetului A5, programul de incasari A5, programul de liniste A5, explicatiile obligatorii de cateva luni A5. Masurati-le si spuneti ce panouri ar trebui instalate casa incapa toate acestea plus cele solicitate de dumneavoastra sau altii: copii ale facturilor, lectii de repartizare a cheltuielilor, lista detaliata a fiecarei cheltuieli...
Iar propunerae dv
puteti oferi spre consultare aceste liste tuturor celor care vin sa plateasca intretinerea
cred ca este folosita in toate asociatiile de proprietari. Cum? Simplu. Proprieatrul vade lista de plata afisata in scara sa de bloc. Apoi daca vine la sediu asociatie mai vede inca odata lista de plata pe masa casierului care face incasarile cu lista de plata in fata. Cu aceasta ocazie se pot da explicatii clare si la obiect, cu lista si cifrele pe masa.
Nu cred ca la dumneavoastra nu exista liste de plata, ori incasarile se fac din ceea ce-si aminteste casierul, fara a vea listele in fata lui.
Spunand ca atestatul de administrator
sa primeste asa cum se primeste
putem intelege ca nu aveti acest atestat ori daca-l aveti poate l-ati obtinut asa cum spuneti...
Totusi vad ca aveti incredere in firme de administrare. Pai acele firme de administrare au poate 5-10 angajati din care unul poate doi au atestatul de administrator si poate si acestia l-au obtinut al fel cum spuneti dumneavoastra. Adica din punctul de vedere al atestatului e acelasi lucru sau chiar mai rau.
Acel laptop este cumparat pe asociatie?

Acel laptop este proprietatea asociatie inca de 3-4 ani cand un agent economic din asociatia noastra ne-a sponsorizat cu 2200 lei exact pentru acest laptop cu tot cu licenta pentru sistemul de operare. Asa ne-am dotat treptat si cu altele: mobilier, imprimanta, sistem de supraveghere video... prin sponsorizare totala sau partiala.
Domnule Adriantot eu m-as bucura sa am jumatate din listele enuntate de dvs acolo.
La noi sunt 7 scari de bloc si nu sunt mai mult de 70 de apartamente.
Nu am spus ca sunt administrator. Am spus ca cel care e administrator la noi nu afiseaza nici macar minimul legal. Poate daca ar fisa acea lista de intretinere asa cum este data in lege multa lume ar fi fericita. Sunt sigur ca mai exista intrebari si multi le vor pune.
Stiti de ce e mai usor cu o firma.. pt ca in primul rand e mai ieftin decat platim in prezent administratorul, care dupa cum ati putut citi, face cat face iar in al 2-lea rand in cazul in care nu mai suntem multumiti de firma putem rezilia contractul, pe cand un administrator nu il schimbi asa usor.
De 2 saptamani ne chinui si tragem de presenta administratie sa faca o AG si nu are de gand sa faca acest lucru. Nu s-au mai facut AG-uri la noi in bloc de multi ani, asa ca ce hotarari se fac si cum se fac numai ei stiu. In prezent incercam sa aflam si noi ce scrie in contractele pe care le-a facut asociatia cu diverse firme care presteaza servicii, sa aflam ce decizii s-au luat de la ultima AG care a fost acum multi ani.
Ma bucur ca aveti pe cineva care sa va sponsorizeze. Pentru acel laptop puteti deconta orice cheltuiala, daca spuneti ca este al asociatiei si aveti hartii pentru el, dar de exemplu daca v-ati deplasa cu masina personala fara a avea contract de comodat pe ea nu puteti deconta combustibilul.
fotbalistul a scris:
De 2 saptamani ne chinui si tragem de presenta administratie sa faca o AG si nu are de gand sa faca acest lucru. Nu s-au mai facut AG-uri la noi in bloc de multi ani..

Adunarile generale sunt convocate de presedinte, de membrii comitetului sau chiar de proprietari conform legii 230/2007. Administratorul nu are dreptul si competenta de a convoca adunarea generala.
dar de exemplu daca v-ati deplasa cu masina personala fara a avea contract de comodat pe ea nu puteti deconta combustibilul.

Va inselati cu decontarea combustibilului. Asociatia, ca orice alta persoana jurdica, poate deconta combustibilul consumat de masina cuiva (salariat, colaborator, meserias, ales...) pe baza bonului si in limita aprobata de presedintele asociatiei, atunci cand este cazul. As prefera sa decontez un bon de 50-100 lei intr-o luna cuiva de care am nevoie des, decat sa-i decontez bonurile de taxi care includ, pe langa bombustibil si alte cheltuieli. Este cel putin de 4 ori mai ieftin pentru asociatie sa deconteze combustibilul comparativ cu taxiul.

Alte discuții în legătură

Decontare bon benzina la asociatie de proprietari inat inat Pentru plata utilitatilor administratorul asociatiei de proprietari a folosit autoturismul propriu iar la sfarsitul lunii a prezentat spre decontare un bon de ... (vezi toată discuția)
Atributiile cenzorului sau a comisiei de cenzori lucii67 lucii67 buna seara, am cateva nelamuriri legate de atributiile cenzorului sau a membriilor din comisia de cenzori si as dorii daca se poate sa ma lamuriti si pe mine ... (vezi toată discuția)
Telefon administrator asociatie de proprietari AnaAnita AnaAnita As dori sa stiu daca un administrator al unei asociatii de proprietari are voie sa treaca in lista de intretinere costul convorbirilor telefonului ... (vezi toată discuția)