avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 858 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Legea in cazul propietatilor inchiriate in regim ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Legea in cazul propietatilor inchiriate in regim hotelier (prin airbnb)

As dori sa stiu daca este vreo reglementare in cazul inchirierii de apartamente in regim hotelier, prin airbnb. In afara de raspunderea fiscala pe care o are propietarul, exista un cadru legal? este nevoie de aprobare din partea asociatiei de locatari/administratorul blocului etc?
Multumesc frumos
M.Serol
Limita de 1 pana la 5 camere inclusiv se refera la un singur imobil sau pot fi in mai multe imobile camerele inchiriate? Deasemenea daca imobilul este inchiriat si nu proprietate personala cum se procedeaza cu aceasta activitate, se mai poate efectua pe persoana fizica sau e necesar alt statut? Multumesc anticipat pt raspunsuri!
Pentru inchiriere in regim hotelier in sistem real stie cineva ce cheltuieli se pot deduce ( chelt cu utilitatile se pot deduce ?..daca da...cum? )
Poate cineva sa imi dea un acord de prelucrare a datelor cu caracter personal care e necesar ca anexa la completarea fisei de cazare?
Multumesc !
Ultima modificare: Luni, 23 Decembrie 2019
daleshd, utilizator
Eu administrez un apartament cu 3 camere care se inchiriaza prin booking.com
Clientii pot sa inchirieze apartamentul doar dupa ce isi trec datele si platesc pe platforma booking. Intre mine si booking exista bineinteles un contract de colaborare.
Aceasta parte este pentru a accoperi cerintele legate ce cine intra in apartamet si cum se plateste. Poate sa vina in control atat politia cat si ANAF, exista acoperire pentru cine si de ce se afla in respectivul apartament.
Proprietatea este inregistrata la ANAF, ca fiind o proprietate ce se inchiriaza in regim hotelier cu 4 locuri de cazare. La intretinere sunt trecute 4 persoane tot timpul.
Se plateste impozit pe venit real, pe baza Declaratiei Unice.
Se tine contabilitate simpla: se trec veniturile si se scad cheltuielile cu: comision booking, utilitati si alte consumabile.
Nu se poate emite factura, deoarece proprietatea este inregistrata pe persoana fizica. In schimb se poate face contract de inchiriere intre clienti si proprietar pe perioada sederii. Acest contract se poate deconta in acelasi regim ca si un contract pe perioada lunga. Se trec partile contractante, obiectul contractului, durata sederii , costul sederii si cum s-a facut plata (trebuie sa existe o dovada a platii, ca sa poata fi decontata in contabilitate).

In cazul in care proprietatea se inchiriaza prin firma, atunci se emite factura.
Firma poate inchiria proprietatea daca:
- are in statut acest obiect de activitate
- se declara punct de lucru ( trebuie si accordul vecinilor)

Sper ca informatile sa fie de folos.











Subscriu! Aceleași informații le-am primit și eu de la ANAF și la fel procedez de 1 an de zile.

korryna a scris:

Eu administrez un apartament cu 3 camere care se inchiriaza prin booking.com
Clientii pot sa inchirieze apartamentul doar dupa ce isi trec datele si platesc pe platforma booking. Intre mine si booking exista bineinteles un contract de colaborare.
Aceasta parte este pentru a accoperi cerintele legate ce cine intra in apartamet si cum se plateste. Poate sa vina in control atat politia cat si ANAF, exista acoperire pentru cine si de ce se afla in respectivul apartament.
Proprietatea este inregistrata la ANAF, ca fiind o proprietate ce se inchiriaza in regim hotelier cu 4 locuri de cazare. La intretinere sunt trecute 4 persoane tot timpul.
Se plateste impozit pe venit real, pe baza Declaratiei Unice.
Se tine contabilitate simpla: se trec veniturile si se scad cheltuielile cu: comision booking, utilitati si alte consumabile.
Nu se poate emite factura, deoarece proprietatea este inregistrata pe persoana fizica. In schimb se poate face contract de inchiriere intre clienti si proprietar pe perioada sederii. Acest contract se poate deconta in acelasi regim ca si un contract pe perioada lunga. Se trec partile contractante, obiectul contractului, durata sederii , costul sederii si cum s-a facut plata (trebuie sa existe o dovada a platii, ca sa poata fi decontata in contabilitate).

In cazul in care proprietatea se inchiriaza prin firma, atunci se emite factura.
Firma poate inchiria proprietatea daca:
- are in statut acest obiect de activitate
- se declara punct de lucru ( trebuie si accordul vecinilor)

Sper ca informatile sa fie de folos.













Buna ziua ... f. utile informatiile dvs. Noi avem un apart pe care il inchiriem in regim hotelier pe firma. Stiti cumva catre cine se emit facturile mele? De ex, daca am incasat prin banca de la Airbnb 200 lei pt o cazare cui emit factura fiscala? Airbnb-ului sau clientului final? Multumesc mult.

Alte discuții în legătură

Buna ziua, apartamentul situat sub al meu, intr-un bloc de locuinte, ... NicoleC NicoleC Inchiriere apartament bloc in regim hotelier (in scop turistic) Buna ziua, apartamentul situat sub al meu, intr-un bloc de locuinte, a fost recent introdus in ... (vezi toată discuția)
regim hotelier buna ziua. vecinul meu are apartament in regim hotelier. are ... Adelinan19 Adelinan19 buna ziua. vecinul meu are apartament in regim hotelier. are nevoie de aprobarea vecinilor pentru acest lucru ? nimeni nu e de acord pentru ca vin tot felul de ... (vezi toată discuția)
Inchiriere în regim turistic/hotelier fără acordul vecinilor dan_ph dan_ph Bună seara, adresez aici o intrebare, legat de inchirierea in regim turistic/hotelier, respectiv Ordinul de ministru din 01.03.22; conform acestuia, inteleg ... (vezi toată discuția)