Subscriu! Aceleași informații le-am primit și eu de la ANAF și la fel procedez de 1 an de zile.
korryna a scris:
Eu administrez un apartament cu 3 camere care se inchiriaza prin booking.com
Clientii pot sa inchirieze apartamentul doar dupa ce isi trec datele si platesc pe platforma booking. Intre mine si booking exista bineinteles un contract de colaborare.
Aceasta parte este pentru a accoperi cerintele legate ce cine intra in apartamet si cum se plateste. Poate sa vina in control atat politia cat si ANAF, exista acoperire pentru cine si de ce se afla in respectivul apartament.
Proprietatea este inregistrata la ANAF, ca fiind o proprietate ce se inchiriaza in regim hotelier cu 4 locuri de cazare. La intretinere sunt trecute 4 persoane tot timpul.
Se plateste impozit pe venit real, pe baza Declaratiei Unice.
Se tine contabilitate simpla: se trec veniturile si se scad cheltuielile cu: comision booking, utilitati si alte consumabile.
Nu se poate emite factura, deoarece proprietatea este inregistrata pe persoana fizica. In schimb se poate face contract de inchiriere intre clienti si proprietar pe perioada sederii. Acest contract se poate deconta in acelasi regim ca si un contract pe perioada lunga. Se trec partile contractante, obiectul contractului, durata sederii , costul sederii si cum s-a facut plata (trebuie sa existe o dovada a platii, ca sa poata fi decontata in contabilitate).
In cazul in care proprietatea se inchiriaza prin firma, atunci se emite factura.
Firma poate inchiria proprietatea daca:
- are in statut acest obiect de activitate
- se declara punct de lucru ( trebuie si accordul vecinilor)
Sper ca informatile sa fie de folos.