Ma confrunt cu o situatie incredibila si as dori sa am o opinie avizata. Ce s-a intamplat:
Sunt din Cluj-Napoca, iar pe 1 sept. 2009 eram cu prietena mea si am folosit un lift in administrarea firmei SC Ascenso SRL. Acesta s-a blocat intre etaje. Usa cabinei era glisanta si am incercat sa o inchid/deschid, sa apas la mai multe etaje etc, si nu s-a intamplat nimic. De asemenea am apasat butonul de alarma si nimic.
Am sunat la deranjamente si mi-a raspuns o doamna usor iritata... M-a intrebat adresa, inclusiv nr. blocului. I-am dat adresa exacta si i-am spus ca nu locuiesc in acel bloc si ca nu stiu numarul, dar ca la acea adresa acesta era singurul bloc, deci nu avea cum sa nu il gaseasca. Mi-a spus rastit ca ea fara numarul blocului nu imi trimite echipaj!!!
Intre timp, a venit un domn care ne-a deschis usa. Dispecera a auzit ca mai vorbeam si cu domnul acela si in acel moment mi-a spus "este cineva acolo sa va scoata. la revedere" si mi-a inchis telefonul!!!!!
Am iesit din lift, lucru care inca ma sperie, riscandu-ne viata, pentru ca nu aveam de gand sa astept pana catadicseste doamna sa rezolve problema - lucru pe care evident ca nu l-ar fi facut.
Am sunat-o dupa ce am iesit sa ii reclam comportamentul, i-am spus ca asa ceva nu se face, ca putea identifica blocul, ca mi-a pus viata in pericol, si ca nu se inchide telefonul. A inceput sa strige la mine si sa imi vorbeasca urat. I-am spus ca este o nesimtita, moment in care m-a injurat de mama si a continuat sa ma injure... I-am inchis telefonul.
La 10 secunde, ma suna un domn de la aceeasi minunata firma, Ascenso SRL, care a inceput la randul lui sa ma injure si sa strige la mine.
Intre timp am discutat cu prietena mea care mi-a spus ca este mai bine sa apelez la A.N.P.C. si la I.S.C.I.R., ceea ce am si facut pe data de 2 sept. 2009. De la A.N.P.C. mi-a spus ca ar fi posibil sa primesc daune pentru ca mi-au pus viata in pericol, fiind nevoit sa ies din liftul blocat intre etaje fara niciun fel de asistenta profesionista (ca nu era sa imi petrec noaptea acolo, mai ales ca aveam de mers undeva in aceeasi seara).
Intrebarile mele ar fi: exista temei legal pentru a cere daune? Daca da, mai exista astfel de cazuri in practica? Cat de solide ar fi in instanta marturiile mele si ale prietenei, avand in vedere ca in situatia aceasta nu exista niciun document care sa ateste faptele?
Va multumesc pentru raspunsuri. Consider ca in acest moment cel mai bun lucru pe care il pot face este sa astept raspunsurile de la ANPC si ISCIR.
Intre timp, ma gandesc asa: ca sa poata fi sanctionata firma/doamna aceea, ar trebui sa fie incalcat un articol de lege sau o prevedere care reglementeaza service-ul lifturilor. Voi cauta pe site-urile ISCIR si ANPC sa vad daca gasesc ceva.
Legat de jurisprudenta, pot spune ca sunt recunoscator ca nu am ajuns in situatia asta si ca am incredere ca se pot lua masuri chiar daca nu s-a intamplat o tragedie.
Da, in mod normal asa ar fi, dar daca exista mai multi cetateni care se plang de atitudinea doamnei o put muta in alta parte.
In acest caz nu ar fi neaparat vorba de o sanctiune juridica.
Important este ca omul sa nu stea prea mult in lift daca se blocheaza si sa se ia atitudine repede.
Strigator la cer cele petrecute, de necrezut un asemenea comportament din artea dispecerei respective. Nu ar fi lipsit de interes daca a ti proceda la o actiune in instanta atit fata de ea cit si fata de reprezentantii legali ai sociatatii in cauza, avind ca obiect pretentii, dupa ce va aflati in posesia raspunsurilor de la cei carora vati adresat pina in momentul de fata, cine stie poate..........
Eu ma confrunt cu urmatoarea situatie. M-am mutat de cateva luni intr-un complex rezidential-bloc nou. Toti locatarii ne-am luat in primire locuintele, avem acte de proprietate, dar nu am facut inca receptia partilor comune. Dezvoltatorul ne-a facturat la intretinere urmatoarele: service lift (exista un contract intre dezvoltator si o firma autorizata) + service centrala termica de bloc (exista contract si pentru asta). Liftul si centrala au functionat din prima zi fara nici o problema DAR abia dupa cateva luni acestea au fost autorizate ISCIR, fara ca noi sa cunoastem sau sa banuim acest lucru. Pe mine nu ma intereseaza acum modul in care sa ii fac rau dezvoltatorului, ci as vrea sa stiu daca noi proprietarii ne putem recupera banii platiti in cadrul intretinerii, pentru aceste 2 contracte de service, pe perioada cat nu erau autorizate (pe de alta parte, cele 2 contracte sunt "dedicate" si factura lunara este cu mult peste media pietei). Multumesc.