avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 260 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara !
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara !

Sunt o adolescenta ce primesc pensie alimentara de la ambii parinti. Ei au divortat cand eu aveam doi ani, eu am fost incredintata spre crestere tatalui dar practic am fost crescuta si educata de bunicii din partea tatalui pana la decesul acestora in anul 1998. Am fost preluata de mama pana la terminarea liceului, apoi nici aceasta nu m-a mai gazduit, eu fiind nevoita sa apelez la instanta pentru a obtine pensie alimentara de la ambii parinti. Sunt studenta, pensia alimentara cumulata nu este suficienta pentru a ma intretine . Sunt ajutata acum finnciar de familia bunicilor, dar as vrea sa ma angajez part-time pentru a-mi suplimenta veniturile si a ma putea intretine singura. In acest caz eu mai primesc pensie alimentara? Care este legislatia in vigoare?
Va multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 21 Decembrie 2005
ligiamirica, utilizator
Doamnelor, daca va tot tioneti copiii departe de tatii lor, vor ajunge niste monstri din punct de vedere emotional.
Nu vad o mama aici care sa spuna cat de mult tine la copil si vrea ce-i mai bine pentru el! Halal dragoste materna, e mai degraba egoism si posesiune materna!
Luati fetita de tot de langa tata si veti vedea ca va pica in bratele primului pe care il va intalni, caci nu va avea niciun model despre cum este si cum trebuie sa se poarte un barbat!
Si apoi nu veti sti ce si cum s-a intamplat, ca ati educat-o atat de bine!
#-o:((
AVLIL
Te superi degeaba pe cei care posteaza asa ceva ..... nu are sens sa-ti faci sange rece .... dupa cum se vede mai intai primeaza sa-i fie bine mamei si apoi copilului. Purtarea urata a tatalui fata de mama are drept consecinta solicitarea in instanta ca fetita sa nu se vada cu tatal ei decat in preazenta mamei.:(

Eu sunt de principiu ca un copil minor nu poate fi teren de disputa sau de razbunare pentru parintii care divorteaza. Fiecare parinte are drepturi si obligatii fata de copilul sau, in caz contrar daca exercitarea drepturilor paintesti dauneaza copilului atunci exista sanctiunea decaderii din drepturile parintesti.
Da, elis, da' pana intervine cineva sa realizeze ca acel copil e dezavantajat de lupta intre parinti, ajunge major si deja cu sechele!!!
Ai dreptata ce nu ar trebui sa ma consum, dar in ziua cand nici macar nu ma voi mai supara inseamna ca am ajuns sa ma impac si eu cu acest mod de gandire, or eu sper ca asta sa nu se intample!

Este bine pentru un copil sa aiba si mama si tata, este bine sa aiba relatii individuale stranse cu ambii, nu conteaza unde sunt incredintati.
Buna ziua!
Observ ca nu s-a mai postat de un an la acest subiect dar cred ca nu va fi o problema. Sunt si eu o mama divortata de 13 ani si desi pentru mine ceea ce se spune in postul anterior :"Este bine pentru un copil sa aiba si mama si tata, este bine sa aiba relatii individuale stranse cu ambii, nu conteaza unde sunt incredintati." este o regula de suflet, tatal nu este de aceeasi parere ( nu declarativ ci faptic).
Care este problema la care m-as bucura sa primesc ajutor. Am vorbit deja cu un avocat dar nu mi-a dat prea multe sanse de izbanda. Despre ce este vorba. Avand in vedere ca sentinta ramasa definitiva obliga tatal la plata unei pensii alimentare de 5 ron ( pe atunci 50000 mii) de atunci , pentru a evita un proces care sa altereze si mai mult relatiile si asa subrede dintre mine si tatal copilului, am evitat sa deschid proces pentru recalcularea pensiei alimentare care, si atunci a fost stabilita printr-o intelgere. Fiindca de ani buni de zile negociez cu tatal pentru o majorare a pensiei alimentare, rata mea de succes fiind mica - in prezent primesc pensie in valoare de 70 ron, am hotarat sa deschid proces pentru recalcularea pensiei. Aici intervine "problema". Tatal copilului munceste ocazional. Ba in tara, ba in strainatate. Daca atunci cand lucra in tara , am fost intelegatoare , poate chiar naiva si am acceptat motivatia ca salariul este mic, in momentul in care acesta lucra in strainatate, primeam aceeasi suma , nicidecum procentul corespunzator din venit. Problema este ca nu cunosc conditiile de angajare in strainatate ( el fiind instrumentist intr-o trupa angajata pe un vas de croaziera) si nici nu le pot afla . Pot spune ca din auzite stiu ca venitul sau ar fi in jur de 1000 de euro. Avand in vedere ca venitul meu este doar de 2 luni in valoare de 1200 ron, pana acum 2 luni fiind si mai mic, am ajuns la clz ca trebuie sa fac ceva. Copilul are aproape 15 ani si cred ca fiecare cunoaste care sunt nevoile unui copil de 15 ani. Cum cheltuielile pt utilitati ajung la aproape jumatate din venitul meu, ne ramane, pt satisfacerea nevoilor de hrana si imbracaminte, suma de 600 ron. Sa amintesc de nevoi spirituale nici nu mai indraznesc. Asadar:
1. In aceste conditii, ce sanse am ca baiatului meu sa i se stabileasca o pensie de intretinere in relatie cu veniturile reale ale tatalui? Mentionez ca acesta este recasatorit si mai are un copil.
2. Faptul ca primesc prin mandat postal suma de 70 ron - nu se specifica ce reprezinta - este suficient pentru ca el sa-si pastreze drepturile parintesti? Este posibil ca el , la depunere sa specifice undeva ce reprezinta banii, nu stiu, la mine nu apare, dar si asa, intreb daca este suficient sa trimita o suma derizorie, chiar si atunci cand ar putea mai mult pentru a-si pastra drepturile. Sa stiti ca in rest, nu viziteaza copilul mai mult de o data. M-am gandit sa-i fac plangere penala pentru abandon.Se poate?
Va multumesc si sper sa-mi puteti da un sfat. Cu respect, Misulik
Ultima modificare: Marți, 26 Februarie 2008
misulik, utilizator
1. daca puteti dovedi care sunt veniturile reale ale tatalui, instanta va lua de acestea in functie de ele si de faptulca el mai are un copil va stabili noua pensie alimentara.
2. potrivit Codului familiei, părintele divorţat, căruia nu i s-a încredinţat copilul, păstrează dreptul de a avea legături personale cu acesta, precum şi de a veghea la creşterea, educarea, învăţătura şi pregătirea lui profesională.
3. plangerea penala pentru abandon de familie se face in conditiile in care tatal savarseste una din faptele prevazute la art.305 C.pen. pe care-l citez mai jos .
Art. 305. - Săvârşirea de către persoana care are obligaţia legală de întreţinere, faţă de cel îndreptăţit la întreţinere, a uneia dintre următoarele fapte:
a) părăsirea, alungarea sau lăsarea fără ajutor, expunându-l la suferinţe fizice sau morale;
b) neîndeplinirea cu rea-credinţă a obligaţiei de întreţinere prevăzute de lege;
c) neplata cu rea-credinţă, timp de două luni, a pensiei de întreţinere stabilite pe cale judecătorească,
se pedepseşte, în cazurile prevăzute la lit. a) şi b), cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă, iar în cazul prevăzut la lit. c), cu închisoare de la unu la 3 ani sau cu amendă.@
Acţiunea penală se pune în mişcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate.
Împăcarea părţilor înlătură răspunderea penală.
Dacă părţile nu s-au împăcat, dar în cursul judecăţii inculpatul îşi îndeplineşte obligaţiile, instanţa, în cazul când stabileşte vinovăţia, pronunţă împotriva inculpatului o condamnare cu suspendarea condiţionată a executării pedepsei, chiar dacă nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute în art. 81.
Revocarea suspendării condiţionate nu are loc decât în cazul când, în cursul termenului de încercare, condamnatul săvârşeşte din nou infracţiunea de abandon de familie.
In conditiile in care el achita lunar suma de bani stabilita pentru pensia alimentara, nu poate fi vorba de abandon de familie.

Alte discuții în legătură

Bursa sociala sergiu2011 sergiu2011 Salut, Vin la voi cu niste nelamuriri care imi dau mari batai de cap.Imi pun speranta ca o sa imi dati un sfat bun si ca o sa ma puteti ajutati. ... (vezi toată discuția)
Pensia alimentara.. ajutor alexaaa90 alexaaa90 Buna ziua! Sunt studenta in anul II, la taxa si am niste probleme cu tatal meu legate de pensia alimentara. Tatal meu imi da pensie alimentara numai dupa cate ... (vezi toată discuția)
Pensie alimentara pe durata studiilor cristina.andreea cristina.andreea Sunt studenta in anul III, am 21 ani, parintii mei sunt divortati, iar pe durata anilor I si II, toate cheltuielile au fost suportate de mama mea cu exceptia a ... (vezi toată discuția)