avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 262 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara !
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara !

Sunt o adolescenta ce primesc pensie alimentara de la ambii parinti. Ei au divortat cand eu aveam doi ani, eu am fost incredintata spre crestere tatalui dar practic am fost crescuta si educata de bunicii din partea tatalui pana la decesul acestora in anul 1998. Am fost preluata de mama pana la terminarea liceului, apoi nici aceasta nu m-a mai gazduit, eu fiind nevoita sa apelez la instanta pentru a obtine pensie alimentara de la ambii parinti. Sunt studenta, pensia alimentara cumulata nu este suficienta pentru a ma intretine . Sunt ajutata acum finnciar de familia bunicilor, dar as vrea sa ma angajez part-time pentru a-mi suplimenta veniturile si a ma putea intretine singura. In acest caz eu mai primesc pensie alimentara? Care este legislatia in vigoare?
Va multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 21 Decembrie 2005
ligiamirica, utilizator
Executorul il gasesti sungur(a), pe net / pagini aurii.
Cum iti trimite banii? Ca, in anumite modalitati, poti simplu sa nu-i mai ridici.
Dar daca nu ai cum asa, altceva decat o notificare n-ai ce sa faci, daca nu inceteaza, decat sa-l dai in judecata...
Ideea e ca notificarea, prin executor sa nu, e tot notificare, atata tot. Nu poate face nimic in plus executorul.
Trimite scrisoarea, apoi asteapta pana la urmatoarea data de plata sa vezi daca iti mai trimite.
Sau poti sa-l chemi, prin scrisoare, la un notar sau avocat unde sa incheiati o conventie prin care tu renunti la pensie, el ia act. Asta daca ii trebuie lui un act la contabilitate ca sa nu-i mai popreasca din salariu.
Scrie ca, in caz de nevoie, te oferi sa faci si acest act. In caz contrar, sa considere acea scrisoare o renuntare a ta la pensie.
Ceva de genu'. Da' sa fie clara.
Mama mea a decedat in urma cu 7 ani, iar eu am fost crescut doar de catre tatal meu. In urma cu 2 ani tatal meu a hotarat sa se recasatoreasca si a facut si un copil, dar relatia nu a durat, iar acum tatal meu se afla in proces de divort. Instanta de judecata a hotarat ca pensia alimentara pe care tatal meu o are de platit tinerei mele surioare este de 25% din venitul net. Eu sunt student in Bucuresti in anul I, lucrez part time la o agentie imobiliara si incerc sa ma intretin desi viata este destul de scumpa in Bucuresti. Dar, tata are un salariu de doar 1.200 roni, din care tre sa se si intretina, sa dea si copilului... si sa incerce sa-mi mai trimita si mie cat de putin, pt ca lucrez de f putina vreme.

Intrebarea mea este daca procentul de 25% din venitul net nu este cam mare in conditiile in care copilul are sub 1 an, situatia financiara a familiei din care provine fosta sotie este una f buna
(si nu mai are frati), si in conditiile in care eu sunt student in alt oras? Am citit ca pensia alimentara pentru 2 copii este de 1/3 din venitul net, dar asta in conditiile in care ambii copii
sunt la mama. Eu ma inteleg bine cu tata, nu ii cer pensie, dar e normal sa nu beneficiem de drepturi egale? Doar pt ca mama mea a murit si mama lui a divortat? Cum ar trebui procedat?
Ar trebui facut recurs? Este justificata pensia de 25%?
La prima vedere mi vine in cap asa: il dati in judecata pe tatal dvs. pt pensie, faceti recurs in partea cealalta, aratati ca are 2 copii in intretinere.
Poate mai are cineva o idee mai buna.
Pai problema e ca n-are 2 copii in intretinere, ca unul se intretine singur. Asta e!
Daca dv. nu ati fi lucrat, era alta poveste si se aplica acel 1/3 la doi copii.
Faceti recurs, dar daca in darea hotararii de fond s-a luat in considerare ca dv. lucrati... #-o

Alte discuții în legătură

Bursa sociala sergiu2011 sergiu2011 Salut, Vin la voi cu niste nelamuriri care imi dau mari batai de cap.Imi pun speranta ca o sa imi dati un sfat bun si ca o sa ma puteti ajutati. ... (vezi toată discuția)
Pensia alimentara.. ajutor alexaaa90 alexaaa90 Buna ziua! Sunt studenta in anul II, la taxa si am niste probleme cu tatal meu legate de pensia alimentara. Tatal meu imi da pensie alimentara numai dupa cate ... (vezi toată discuția)
Pensie alimentara pe durata studiilor cristina.andreea cristina.andreea Sunt studenta in anul III, am 21 ani, parintii mei sunt divortati, iar pe durata anilor I si II, toate cheltuielile au fost suportate de mama mea cu exceptia a ... (vezi toată discuția)