avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 260 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara !
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara !

Sunt o adolescenta ce primesc pensie alimentara de la ambii parinti. Ei au divortat cand eu aveam doi ani, eu am fost incredintata spre crestere tatalui dar practic am fost crescuta si educata de bunicii din partea tatalui pana la decesul acestora in anul 1998. Am fost preluata de mama pana la terminarea liceului, apoi nici aceasta nu m-a mai gazduit, eu fiind nevoita sa apelez la instanta pentru a obtine pensie alimentara de la ambii parinti. Sunt studenta, pensia alimentara cumulata nu este suficienta pentru a ma intretine . Sunt ajutata acum finnciar de familia bunicilor, dar as vrea sa ma angajez part-time pentru a-mi suplimenta veniturile si a ma putea intretine singura. In acest caz eu mai primesc pensie alimentara? Care este legislatia in vigoare?
Va multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 21 Decembrie 2005
ligiamirica, utilizator
multumesc mult pt raspuns; am detaliat anterior problema mea - cu 10 ani in urma s-a obtinut o hotarare judecatoreasca pt abandon familial; banii au fost ceruti, dar nu au fost primiti niciodata; tatal meu nu a declarat vreun venit in aceasta perioada; veniturile sale provin dintr-un srl al carui singur proprietar este, dar a gasit metode de a nu declara profiturile sale; am inteles ca s-a promulgat o lege conform careia chiar daca parintele nu isi declara venitul este obligat la pensie pensie alimentara; aceasta ar fi valabila pentru perioada pe care am mentionat-o?
Buna ziua,
Sunt un tata platitor de pensie alimentara, pentru un copil dintr-o casatorie anterioara. Cu actuala sotie, in luna august anul trecut am mai facut un copil. Din octombrie anul trecut pana in octombrie anul acesta, eu am stat acasa, beneficiind de ajutorul de stat, acela de 600 Ron/luna. In timpul in care am stat acasa, nu am mai platit copilului pensie alimentara, neavand salariu (l-am mai "ajutat" totusi cu cate ceva pentru scoala, un adidas etc). Fosta sotie ma ameninta cu parchetul si cu inchisoarea sa-i dau banii pentru perioada respectiva.
Intrebarea mea este daca eram obligat sa-i dau pensie din ajutorul de 600 Ron/luna dat de stat pentru cresterea copilului?
Va multumesc anticipat


Chiar nu gasesc pe nimeni care sa-mi poata da un raspuns?????????
Sau poate sunt o persoana non grata deoarece sunt un tata care pun aceasta intrebare????
Dupa cate vad, pe topicul actual sunt numai mamici cu probleme. Barbatii cu probleme nu au ce cauta aici?
Ultima modificare: Vineri, 19 Octombrie 2007
liviu_np, utilizator
liviu_np a scris:

Chiar nu gasesc pe nimeni care sa-mi poata da un raspuns?????????
Sau poate sunt o persoana non grata deoarece sunt un tata care pun aceasta intrebare????
Dupa cate vad, pe topicul actual sunt numai mamici cu probleme. Barbatii cu probleme nu au ce cauta aici?


Aici, nu se pune problema de a putea, ci de a vrea, pentru ca nu e nimeni platit sa va dea raspunsuri.
Eu una raspund daca am timp, daca am chef... Si daca mai vad si 9 semne de intrebare pe care le percep ca pe un urlet din vorbirea obisnuita, imi piere cheful de tot...

Dar asta e viata, orice serviciu gratis le-am face oamnilor, nu le facem niciodata atata cat cred ei ca merita...

La nasterea celui de-al doilea copil ati fi putut sa solicitati micsorarea pensiei de intretinere. Sistarea ei nu e nici corecta, nici legala.
Ultima modificare: Sâmbătă, 20 Octombrie 2007
romascanu, moderator
As vrea sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema: in luna iulie am deschis proces de majorare a pensiei de intretinere pentru fiul meu din prima casatorie, deoarece fostul sot realizeaza venituri mai mari (cu toate ca ma mintise ca nu e asa). Nu a vrut sa-mi spuna noua adresa unde domicialiaza acum, astfel incit citatia si Ordonanta de infiintare a popririi au fost trimise la firma la care lucreaza. Procesul s-a terminat pe data de 24 august, iar de atunci si pina acum nu am primit nici un ban. Am facut plingere la Curtea de Conturi care mi-a raspuns ca, in conformitate cu nu stiu care lege, ei nu mai au dreptul de a verifica societati private... Cui sa ma pling acum si cine se face vinovat de aceasta?
Cu toate ca mi s-a spus ca banii vor fi virati prin mandat postal, acest lucru nu s-a intimplat, mai mult, fostul meu sot mi-a replicat ca d-na contabila a firmei nu se deplaseaza la Posta, ci doar la banca, asa ca sa-i dau numaidecit un numar de cont...
As putea sa-l dau in judecata pentru abandon?
Va multumesc.
Puteti sa faceti o plangere penala pentru abandon.

Alte discuții în legătură

Bursa sociala sergiu2011 sergiu2011 Salut, Vin la voi cu niste nelamuriri care imi dau mari batai de cap.Imi pun speranta ca o sa imi dati un sfat bun si ca o sa ma puteti ajutati. ... (vezi toată discuția)
Pensia alimentara.. ajutor alexaaa90 alexaaa90 Buna ziua! Sunt studenta in anul II, la taxa si am niste probleme cu tatal meu legate de pensia alimentara. Tatal meu imi da pensie alimentara numai dupa cate ... (vezi toată discuția)
Pensie alimentara pe durata studiilor cristina.andreea cristina.andreea Sunt studenta in anul III, am 21 ani, parintii mei sunt divortati, iar pe durata anilor I si II, toate cheltuielile au fost suportate de mama mea cu exceptia a ... (vezi toată discuția)