Daca ati vedea actele de la asociatia mea, v-ati pune mainile-n cap. Nu numai ca apartamentele nu au aceeasi suprafata, dar unele au cota-parte indiviza exprimata in mp, altele au in procente, la unele s-au luat in calcul balcoanele, la altele nu....e o vraiste de nedescris. Si atunci ce era sa facem? Sa ne punem mintea cu fiecare act in parte si sa deslusim, ce....?
Atunci am adunat toate suprafetele utile, am facut o medie si cu suprafata asta medie am operat la calculul cotei-parti indivize. Asta ca sa facem actul de infiintare al asociatiei. Ca la calcul, toata lumea e la fel.....fiind toti detinatori de acelasi tip de garsoniere si e mult mai simplu.
..................
La alt bloc, cu apartamente, calculul cheltuielilor pe cota-parte indiviza se face la suprafata...si e foarte simplu
Legal,gestiunea se inregistreaza aferent entitatii juridice,in cazul de fata asociatia de proprietari.
In ipoteza invocata de catre dvs ,daca condominiumul detine 10 scari
cu gestiune separata,rezulta ca ar trebui detinute 10 evidente distincte ,
realizarea de 10 rapoarte de gestiune cu 10 descarcari de gestiune ,in cadrul aceleiasi entitati juridice ,lucru cel putin anormal din punct de vedere al situatiilor si raportarilor ,aferent contabilitatii in partida simpla sau dubla.
Practic,la nivelul asociatiilor de proprietari,cate asociatii atatea practici,de unde si multitudinea de nereguli si de nemultumiri
Prea multa teorie. Nu- i deloc greu sa te adaptezi oricarei situatii in gestiune. Chiar si combinatia intre impartirea pe scari si centralizarea pe intreg condominiul nu e mare filozofie. De aia sunt platiti administratorii cu sume rezonabile ca sa si munceasca. Sumele cerute sunt echivalentul a cel putin 40 de ore/luna la nivel superior de munca .
PS Se subantelege ca exista o legatura intre plata si pretentii.