trope_doi a scris:
Daca ar fi sa ii credem pe istorici – si pe arheologi – am putea spune ca Moise a fost unul dintre francmasoni... fiind initiat in doctrina misterelor egiptene a transmis mai apoi cunostintele sale liniei sacerdotale evreiesti... Exista probe despre originea francmasoneriei in Egiptul antic: arhitectura templelor, basoreliefuri, ilustratii, unele papirusuri, versurile de pe sarcofage. Francmasoneria e o ”ramasita” din cultul egiptean ”secret”... Iar Biblia... cam la fel: adaptata (incepand cu Moise) dupa acelasi cult egiptean. In Egipt, tatal lui Tutankhamon nu a reusit – la vremea aceea – sa instaureze o religie monoteista (pt ca oamenii nu erau pregatiti pt asemenea doctrina). Mai tarziu a reusit Moise...
Masonii sustin ca religiile sunt forme de revelare a unui dumnezeu comun si abstract – ceea ce nu contravine prea mult doctrinei crestine (nu putem afirma ca dumnezeu e concret – sau, putem? ).
Nimeni nu stie cu exactitate cum si cand a aparut aceasta Fraternitate a Masonilor.
O teorie acceptata si vehiculata printre masoni, despre momentul aparitiei, este aceea a Evului Mediu.
Masonii spun ca ea ar incepe cu 4000 de ani inaintea erei noastre, odata cu civilizatia, intrucat ea porneste de la ideea ca orice societate a inceput sa se civilizeze din momentul in care ea a inceput sa construiasca.
Primele documente scrise care povestesc despre o organizare de tip masonic, sunt nu intimplator, printre primele documente scrise care s-au pastrat peste timp.
Cercetatorii le-au atribuit sectei eseniene, si le-au denumit "Textele de la Marea Moarta", Filon din Alexandria in lucrarea sa "Quod omnis produs liber sit", ii prezinta pe esenieni astfel:
"..cu un zel nemarginit, esenianul cauta morala, folosind mereu legile stravechi, cele pe care sufletul omenesc nu le-ar fi putut concepe fara inspiratia divina.
...ei invata evlavia, dreptatea, ordinea launtrica,stiinta a ceea ce este cu adevarat bun sau rau sau indiferent, invata modul de a alege cea ce trebuie facut, si de a evita ceea ce trebuie evitat. Pentru aceasta, ei se servesc de definitii si de regulii intreite, adica privind dragostea fata de Dumnezeu, dragostea de virtute si dragostea de oameni.
...printre ei nu se afla nici un rob, ci liberi cu totii ei se ajuta unii pe altii, si ii condamna pe stapini (parca suna a lucifer )nu numai ca fiind nedrepti, fiindca incalca egalitatea, ci si ca fiind necredinciosi, caci infring legea naturii, care lege, nascindu-i pe toti oamenii la fel, intocmai ca o mama, ii face adevarati frati, nu numai cu numele, ci in mod real.
..dedati activitatilor lor obisnuite inca inainte de rasaritul soarelui, ei nu le parasesc decit la apusul lui.
...printre ei se afla oameni de toate categoriile si de toate profesiile, se afla agricultori, mestesugari, pastori, unii practica albinaritul..
Ceva mai mult, daca unul din ei cade bolnav, el e ingrijit pe seama fratieie, inconjurat de grija si de atentia tuturor.
...intr-adevar nici unul din ei nu isi ea femeie, fiinca femeia este ascunsa, peste masura de geloasa, mestera in a pune piedici vietii inalte a sotului si in a-l ispiti spre netrbnicii desarte. Femeia isi da toata silinta sa gaseasca cuvinte amagitoare si sub tot felul de masti, sa ademenasca, asa cum fac actorii pe scena. Apoi cind a incantat ochii barbatului si i-a captivat urechile, adica i-a aprins simturile, ii rataceste mintea.
..dupa ce naste copii, plina de orgoliu si de trufia pe care mai inainte se multumise numai sa le insinueze sotului, prefacuta, acum ea le pretinde cu cu o indrazneala fara de rusine
..ea foloseste pina si violenta pentru ca sotul sa comita acte impotriva binelui vietii de obste. Sotul inlantuit de sotia lui, nu mai este acelasi pentru aproapele lui, ci devine fara sa vrea un alt om, rob in loc de om liber.
..cei care vor sa intre in fratie, nu primesc numaidecit incuviintarea. Candidatul face un stagiu exterior de un an, in timpul caruia i se cere acelasi fel de viata ca al esenienilor; i se da un toporas, sortul de care am amintit si o haina alba...intr-adevar dupa ce si-a dovedit constanta ii este examinat caracterul timp de alti doi ani si, daca se arata vrednic, este primit definitiv in confrerie.
Dar mai inainte de-a sta la masa comuna, el rosteste inaintea fratilor juraminte infricosatoare. El jura sa iubeasca intotdeauna adevarul, si sa-i urmareasca pe mincinosi, sa-si pastreze miinile curate de furat, si sufletul curat de venitul necinstit.
El jura sa nu destainuiasca nimic, nimanui altcuiva decit lor, chiar daca asupra lui ar fi folosita violenta si forta. El jura sa nu transmita nimic, nimanui, din doctrinele
sectei altfel de cum le-a primit el insusi.
..pe cei care sunt prinsi ca au facut greseli grave, ei ii alunga din fratie."
(Manuscrisele Eseniene de la Marea Moarta-At. Negoita-Ed. Stiintifica 1993)
Credinta e in sufletul nostru...sau ma rog acolo ar trebui sa fie. Ea te face mai bun, mai intelegator si mai tolerant fata de aproapele tau.
Ritualul masonic iarasi nu are mare legatura cu credinta, dar ca si la biserica tot ce se intampla in templu e sub atenta supraveghere a fiintei supreme...cumva mai aproape de ea si cumva intr-o relatie mai speciala cu ea.
:luck: