Pentru un copil, relaţiile personale cu părinţii sunt mai importante decât orice alte aspecte; copilul nu este interesat de partea materială, ci de iubirea părintească-
Reiau acelasi citat si observ, dubla masura, anume:
Citatul pune pe primul loc si in exclusivitate opinia si nevoia copilului in raport de relatia cu celalalt parinte. "...nu e interesat de partea materiala, ci de iubirea parinteasca".
Interesant! Daca copilul "e interesat de iubire", atunci nu mai punem problema lipsei de discernamant a minorului. Sentimentele minorului sunt de luat in seama si justificate.
Daca in schimb minorul nu vrea cu nerezidentul si "nu e interesat" de iubirea acestuia, ehe, aici se schimba treaba si invocam lipsa de discernamant a minorului, care trebuie sa plece cu nerezidentul, asa cum trebuie sa plece la scoala sau sa mearga la doctor.
Dincolo de faptul ca sentimente, asa cum am mai spus, n-au nicio legatura cu discernamantul, observam ca iubirea si nevoia de iubire a minorului sunt de luat in seama atunci cand ele ne pot sustine teoriile, si de ignorat, cand ele contravin. Dragut!
In al doilea rand, citatul recunoaste judecata valorica a minorului, altfel contrazisa permanent prin teorii de tipul "si ce, daca nu vrea sa plece la scoala, il lasi sa nu mearga?" In cazul prezent, judecata valorica a minorului ignora capitolul financiar in favoarea exclusiva a celui sentimental. Il vom lasa sa creasca asa? Iii vom spune ca trebuie sa invete sa faca o facultate si sa aiba un job bun, sau il vom creste spunandu-i ca poate ramane pe canapeaua lui mama, pana la adanci batraneti, caci e interesat de iubire, nu de finante?
Ma intreb, cam catora dintre noi nu ni s-a spus, sau cati dintre noi n-am auzit in jurul nostru, la varsta primei tinereti "cum sa va casatoriti acum, din ce o sa traiti, sunteti ambii studenti?" si cand noi sau prietenii nostri, insistam in varianta sa fim impreuna cu persoana iubita, chiar daca am manca paine cu ceapa, cei din jur ne socoteau inconstienti pentru ca valorizam relatia exclusiv sentimental si ignoram ca "dragostea trece prin burta". Iata ca iarasi folosim argumentul iubirii cand vrem si daca vrem. Oare studentii, din exemplu meu, nu aveau discernamant?
Nu in ultimul rand, citatul pacatuieste prin aceea ca evalueaza oportunitatea relatiei DOAR prin ochii copilului si o mai face si prost, caci:
1. daca copilul nu pune pret pe lipsurile financiare, nefiind constient de costurile de viata, si aici intr-adevar e nevoie de discernamant, caci nu te poti astepta ca la 10 ani un copil sa realizeze si sa tina socoteala la cat costa intretinerea la bloc, rechizitele, benzina, lectia de judo etc, nerezidentul in schimb le constientizeaza si le ignora, in baza ca plateste rezidentul, adica "alienatorul" sau "abuzatorul".
2. in fapt insa, copilul nu e atat de "neinteresat" de partea financiara pe cat se afirma in citat. Copilul e intr-adevar neinteresat de costul facturilor, dar e foarte interesat de ce isi doreste, si isi doreste lucruri, nu valori spirituale. si isi mai doreste si intamplari, pe langa lucruri, precum: o tabara, o tableta, un curs (vreau la tenis, la piscina), o haina, o pereche de adidasi, o bicicleta etc, deci iata ca dezinteresul lui financiar nu e real. Sigur insa, ca daca vrem sa operam vechea "diviziune a muncii" in sensul ca rezidentul plateste, iar nerezidentul viziteaza, atunci citatul poate parea corect.
Asa ca, cel putin dupa parerea mea, cresterea unui copil are foarte putin de a face cu abstractiuni si foarte mult cu chestiuni materiale, concrete. E foarte sanatoasa si necesara dragostea parinteasca, dar nu tine nici de rechizite, nici de foame! Iar daca ambii parinti se declara "responsabili" cu iubirea si rezidentul pune si el o suma egala de bani cu cea platita de nerezident, de exemplu 2-300 sau 4-500 de lei, cand se termina banii, din ce manaca copilul? din dragoste?