avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 751 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Doresc să achiziționez un autoturism SH de la o ...
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Doresc să achiziționez un autoturism SH de la o firmă din Germania și mi se cere tot prețul în avans. Credeți că e bine să nu plătesc până când văd și testez mașina?

Buna seara! Săptămâna trecută am contactat o firma de import mașini sh din Germania în vedea achiziționării unui autoturism. După alegerea acestuia mi-a fost cerut un avans de 500e (valoarea totala fiind de 2800e) pt care mi sa dat și factura cu stampila firmei, si am semnat 3 exemplare (pt mine, contabil si persoana principala din firma). Azi ma sunat și a zis ca masina va ajunge în 2 sapt iar eu luni trebuie sa achit și restul platii. Deși am întrebat de ce e necesar plata în avans a întregului preț, a spus ca e mai bine ca, cheltuielile aferente sa fie pe bani mei și nu pe ai firmei...credeți că e bine sa nu plătesc pana când vad și testez masina sau nu s-ar pune problema atata timp cat am factura firmei..?!
Ultima modificare: Marți, 9 Octombrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Cositel , utilizator 11:10, 16 Octombrie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Aveti dreptate, nu ma prea ma pricep la masini, cu toate ca am lucrat o perioada ca mecanic auto si am urmat si o faculte de profil.
Nu am intentionat sa va iau la misto, sorry daca v-ati simtit "atacat", dar o masina de 1000 eu oricat de epoca ar fi, in mod sigur nu prezinta siguranta pe drumul public. Germania a fost considerata dintotdeauna dupa 89 drept sursa masinilor batranicilor care au intretinut bine masinile,
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dvs nu cunosteti cum si din ce motive HU si TUV-ul resping masinile!
Nu este vorba de o simpla pata de rugina, nu este vorba de un bec sau o infundatura de bara ci de alterare sistemelor de securitate principale ale masinilor, de erodarea elementelor de rezistenta, de linii de esapament cu gauri, etc...!
Deci, ceea ce dvs ne spuneti revine la a spune: gunoaiele nemtesti sunt bune pentru plamanii, sanatatea si drumurile romanilor.
O masina devine masina de colectie numai dupa 30 de ani de viata!!!
Argumetul dvs, citez: " Mecanicii sunt foarte scumpi acolo" si "Era o masina de 21 de ani vechime in care proprietara nu mai voia sa bage bani." este de fapt un contra-argument,
Peste tot in lume, un garajist, cand o femeie aduce o masina la reparat/intretinut, se arunca la bani fiindca macismul spune ca acestea nu cunosc mare lucru in domeniul mecanicii si el poate sa-si maximizeze astfel profitul.
Si in Ro, daca nu te pricepi garajistul isi da seama si imediat nu mai schimbi numai uleiul sau ce este necesar dar si chiulasa, motorul, etc... .
Deasemenea, faptul ca "proprietara nu mai voia sa bage bani." este rezultatul unei gandiri din partea proprietarei!
Ea si-a facut calculul (nemtoaica de) si rezulatul a fost: investitiile necesare pentru a mentine in stare de functionare o masina cu consumuri specifice anului de fabricatie 1997 fac ca exploatarea masinii pentru nevoile curente nu mai este economic justificata.
Jos palaria, nemtoaica nu reusea sa convinga mecanicii dar stia sa calculeze un cost/km intre 2 treceri obligatorii la TUV!!!
Ma bucur ca ati putut sa va satisfaceti placerea (si eu sunt pasionat de vechile mecanici, am un TR 4 din '63, spite, verde englez, selarie piele rosie de 2mm grosime (cumparat de la un puarla alsacian in '98 cu 2 pistoane care ieseau din bloc), l-am restaurat singur cu piese de origine cumparate direct in magazin in UK).
Ultima modificare: Miercuri, 10 Octombrie 2018
Demos, utilizator
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu uitati ca daca aveti o disputa cu firma, ANPC-ul nu foloseste la nimic, trebuie sa o actionati in judecata... Si poate sa cam dureze judecata... De fapt, din cate stiu eu, cei 500 EUR sunt pretul uzual cerut de diversii intermediari pentru a aduce o masina din Germania.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dom'le Demos,

NZO Auto nu a incercat niciodata sa sustina ca imaginile prezentate sunt a unor masini in stoc. Ei spun clar din start ca imaginile au doar caracter demonstrativ. Ei in mod normal nu tin masini in stoc. Aduc masini la comanda din Germania. Scrie clar si mare pe toate paginile lor si te informeaza din start ca sunt intermediari.

Nu vad care e problema. E exact ce am vrut eu. Eu nu am vrut sa ma deplasez eu in Germania dupa masina. Am vrut pe cineva care sa-mi aduca exact masina pe care o voiam eu. Modelul, motorizarea, echiparea, totul exact cum doresc. I-am contactat pe ei, ei si-au contactat oamenii din Germania care mi-au cautat o masina dupa plac. Au gasit ce cautam eu, au verificat-o tehnic si au adus-o in Romania.

In Romania firma a mai investit bani in masina sa o reconditioneze. Ei vand doar masini in buna stare de functionare. Firma e practic compusa dintr-un om aici in Romania. Un domn foarte de treaba. Sincer, de ajutor si isi tine promisiunile. Mi-e mi-a promis un lucru si acel lucru la livrat. Omul si-a construit o reputatie. Are deja sute de clienti multumiti. Nenumarate recenzii pozitive si doar una sau doua negative. Majoritatea clientilor ii atrage prin reputatia solida. Recent a fost aniversarea firmei unde fostii clienti au fost invitati si s-a oferit o masina cadou prin tombola la petrecere. Evident a castigat si din asta dar ideea e ca nu e o firma de samsari care iti vand masini rupte-n doua si se fac disparuti. Vinde doar masini in stare buna de functionare si asigura ajutor si consiliere in continuare.
Ultima modificare: Miercuri, 10 Octombrie 2018
weedmastersr, utilizator
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnule Demos, revin ca vad ca insistati cu nonsensuri venite clar de la cineva analfabet in ale masinilor. TUV respinge si pentru probleme minore gen un pivot uzat, un etrier blocat, un catalizator ce trebuie inlocuit, etc. Probleme care in Romania se rezolva foarte ieftin dar in Germania costa extrem de mult datorita preturilor mai mari atat la piese cat si in special la manopera.

Ce ma distreaza ca au ajuns asa snobi si plangaciosi romanii. Traim intr-o tara cu economie libera. Fiecare cumpara ce vrea. Asta inseamna o tara libera. In America in multe state nu exista nici inspectii tehnice si nici de noxe si nu crapa nimeni. Asta inseamna o tara libera. In Romania, in ciuda tuturor nonsensurilor venite din directia unor oameni ca tine carora le place sa-i tina statul de manuta in tot ceea ce fac, inca se mai poate circula legal cu masini mai vechi. Nu toti suntem asa fraieri sa ne lasam jecmaniti si sa cumparam o masina noua, o decizie luata doar de cei analfabeti financiar.

Nemtoaica a schimbat masina pentru ca nu are cunostinte de mecanica. La cel mai mic semn de probleme, o vinde ca are bani sa cumpere una mai noua. Nu vrea sa dea bani la mecanici. Eu am cunostinte de mecanica, pot face majoritatea reparatiilor eu singur, si pe cele pe care nu le pot face, am un prieten mecanic de toata increderea. Si va asigur, masina mea nu este un gunoi. Defapt, este superioara din toate punctele de vedere a unei Dacii Logan noua, si chiar unui model mai scump ca VW Golf si altele populare. Vine cu suspensie independenta multilink pe spate, frane pe disc la toate rotile, si un motor puternic pe benzina. Si consumul real nu e mare in comparatie cu masinile noi, fiind 7 l/100 km. La masinile noi cu motoare mici turbo pe benzina consumul mic e o minciuna. Este un Volvo de top care abia si-a facut rodajul la 280,000 de km. O masina de genul asta face 1 million lejer. Dovada este faptul ca de cand am luat-o, in 20,000 de km+, nu am investit in afara de consumabile decat 100 de lei pentru un termostat si 200 pentru o aripa noua (elementul cu rugina, nu la structura masinii). Am trecut ITP la RAR cu ea fara spaga.

Alte discuții în legătură

Cumparare masina cu motor defect, fara ca vanzatorul sa imi comunice acest lucru fitcros fitcros Cumparare masina cu motor defect Am cumparat in vara anului trecut o masina de pe OLX cu motor defect, fara ca vanzatorul sa imi comunice acest lucru. Masina ... (vezi toată discuția)
Am cumparat o masina din 2013 de la o pers juridica si am constatat ca e defecta catalin dumitrescu catalin dumitrescu buna ziua. acum 3 saptamani am cumparat o masina cu factura fiscala de la o pers juruduca, care aduce masini de afara. dupa ce am mers cu ea 350 km s-a aprins ... (vezi toată discuția)
Pot face ceva daca am luat teapa de la un mecanic? este un ... Alexandru1337 Alexandru1337 Pot face ceva daca mi-am luat teapa de la un mecanic? Este un service care cica ar fi reprezentanta BMW dar au spus ca sunt multe probleme la motor si trebuie ... (vezi toată discuția)