avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 450 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Dreptul de a nu plati cota indiviza si cheltuielile pe ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Dreptul de a nu plati cota indiviza si cheltuielile pe persoana

Hristos a inviat!

In ce conditii am dreptul ca proprietar de a nu plati cota indiviza si cheltuielile pe persoana?


Multumesc frumos pentru un raspuns urgent!
Cel mai recent răspuns: Ionut.ion , utilizator 09:19, 24 Iunie 2019
Hristos a inviat!

Am facut o cerere pe care I-am pus-o in cutia postala a presedintei si I-am cerut numar de inregistrare. Nu am primit nici un raspuns. Suntem vecini si mi se pot intampla lucruri urate(am fost amenintata cu moartea) deci situatia este destul de grava.
Pe de alta parte nu putem scapa de aceasta administratie cu nici un chip, deci trebuie sa ma port cu manusi altfel imi risc viata.

Cum ma sfatuiti sa procedez in continuare?

Multumesc pentru un raspuns urgent!
Eu v.as sfătui să faceti plangere la politie pentru aceste amenințări, poate sta putin de vorba cu ea polițistul de sector...
Dar nu aveti un sot, frate, ceva sa stea un pic de vorba cu dumnealor?
Vad ca dvs. sunteti "moale si asa nu rezolvati nimic...
Sau mai bine, daca nu aveti pe cineva...discutati cu un avocat, cred ca o sa merita banuti platiti pe o consultatie
Bafta!
Daca sunteti mai multi...cu atât mai bine.
Ultima modificare: Vineri, 24 Mai 2019
Ionut.ion, utilizator
Gabi Chirila a scris:
Administratorul și-a mărit salariul abuziv.
Eu sunt obligată să-i plătesc mereu cât cere ?

Unui administrator nu i se poate mări salariul decât în cadrul votului din Adunarea Generală, nu de către șefii Asociației sau de către altcineva !
Art. 53. - Adunarea Generală a proprietarilor MEMBRI ai Asociației de Proprietari are următoarele atribuții:
d) adoptă şi modifică Bugetul de Venituri şi Cheltuieli;
g) adoptă hotărâri asupra fondului anual de salarii și indemnizații;
h) adoptă hotărâri asupra cuantumului indemnizațiilor, precum şi asupra numărului şi funcțiilor personalului încadrat cu contract individual de muncă sau contract de prestări servicii în cadrul Asociației de Proprietari (...) și asupra valorii și a modalităților de contractare, în limita Bugetului de Venituri și Cheltuieli;
i) stabileşte modalităţile şi tranşele de plată a contribuţiilor fiecărui proprietar, pentru fiecare dintre categoriile de cheltuieli, conform reglementărilor în vigoare;
j) stabileşte sistemul de penalizări pentru restanţele afişate pe lista de plată ce privesc cheltuielile Asociaţiei de Proprietari, conform prevederilor legale în vigoare;
k) mandatează preşedintele şi Comitetul Executiv pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a administratorului, cenzorului sau a altor angajaţi ori prestatori (...);
l) poate stabili plafoanele minime de la care achiziţionarea bunurilor sau contractarea serviciilor se face pe baza ofertelor operatorilor economici care satisfac cerinţele Asociaţiei de Proprietari, conform legislaţiei în vigoare (...)
Trebuie sa verificati ce s-a votat in Adunarea Generala.

Daca marirea salariala s-a votat, degeaba nu ati fost de acord, trebuie sa va supuneti.

Daca marirea salariala este cuprinsa in bugetul de cheltuieli salariale, se poate sa-i mareasca comitetul fara a se supune problema in Adunarea Generala, important este ca salariile sa nu depaseasca bugetul votat in Adunarea Generala.

Trebuie sa intelegeti un lucru, comitetul si angajatii asociatiei nu sunt angajatii personali ai proprietarilor.

Membrii sunt alesi iar administratorul este angajatul asociatiei.

Daca doriti, puteti sa-i comparati cu parlamentarii si angajati ai institutiilor bugetare.

La fel ca si in asociatie, parlamentarii au fost alesi, la randul lor au aprobat angajarea unor bugetari, toti sunt platiti din banii nostri dar nu sunt angajatii nostri.

Si la fel ca si in cazul lor, nu va convine de ei, ii schimbati prin vot si impuneti noii conduceri sa schimbe administratorul (depinde mult si de cum este angajat administratorul ca daca e cu CIM, e putin mai greu de scapat de el).

Va intelegeti cu vecinii, convocati o adunare generala cu 20% din proprietari si ii schimbati.

Daca nu doriti asa, faceti o sesizare la presedinte ca administratorul nu isi indeplineste atributiile, prezentati cazuri concrete (nu a schimba becuri sau ce credeti ca intra in atributiile lui, pentru asta puteti studia legea 196/2018) iar daca nu se face nimic, faceti sesizare scrisa la primarie pentru neindeplinirea atributiilor de catre comitet sau administrator.

Primaria ii poate amenda pentru asta, amenzile sunt de la 2500-5000 lei dar cum v-am sugerat, studiat atent legea, vedeti ce atributii ale acestora sunt specificate in lege si foarte important, sa puteti si dovedi neindeplinirea atributiilor.

Cu respect
Ultima modificare: Marți, 28 Mai 2019
I0nutz83, utilizator
Ionut.ion a scris:

Cereți procesul verbal de la ședința respectivă, dacă dvs, nu ați fost de acord dar majoritatea a considerat ca merita un salariu mai mare, atunci trebuie sa plătiți și dvs.
Vedeți dacă ședința, convocarea ei, a respectat prevederile legii 196/2018.
Dacă nu ....o puteți contesta la președinte-comitet-cenzor-primărie, compartiment specializat- sau instanta, în ordie enumerată.
Găsiți detalii în legea 196/2018

Cum procedăm, dacă în anul fiscal 2019 nu a fost convocată nicio Adunare Generală, nu ar trebui să ni se returneze banii ceruți pe listele de plată pentru Fondul de Salarii, deoarece s-ar încălca grav Legea nr. 196/2018, art. 53.
Adunarea Generală a proprietarilor MEMBRI ai Asociației de Proprietari are următoarele atribuții:
d) adoptă şi modifică Bugetul de Venituri şi Cheltuieli;
e) adoptă hotărâri privind executarea lucrărilor de întreţinere, reparaţii, modernizare, consolidare şi reabilitare termică şi eficienţă energetică a Condominiului;
g) adoptă hotărâri asupra fondului anual de salarii şi indemnizaţii;
h) adoptă hotărâri asupra cuantumului indemnizaţiilor, precum şi asupra numărului şi funcţiilor personalului încadrat cu contract individual de muncă sau contract de prestări servicii în cadrul Asociaţiei de Proprietari (...) şi asupra valorii şi a modalităţilor de contractare, în limita Bugetului de Venituri şi Cheltuieli;
i) stabileşte modalităţile şi tranşele de plată a contribuţiilor fiecărui proprietar, pentru fiecare dintre categoriile de cheltuieli, conform reglementărilor în vigoare;
j) stabileşte sistemul de penalizări pentru restanţele afişate pe lista de plată ce privesc cheltuielile Asociaţiei de Proprietari, conform prevederilor legale în vigoare;
k) mandatează preşedintele şi Comitetul Executiv pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a administratorului, cenzorului sau a altor angajaţi ori prestatori (...);
l) poate stabili plafoanele minime de la care achiziţionarea bunurilor sau contractarea serviciilor se face pe baza ofertelor operatorilor economici care satisfac cerinţele Asociaţiei de Proprietari, conform legislaţiei în vigoare (...)

Alte discuții în legătură

Contractul de mandat al unui cenzor de asociație de proprietari nu a fost votat în adunarea generală. este acela un contract nul (ilegal) ? flory_mr flory_mr Cum se procedează în cazul în care un cenzor nu are Contractul de Mandat votat în Adunarea Generală, conform Legii 196/2018 (de fapt, acolo se votează ... (vezi toată discuția)
Intrebari despre interactiunea cu asociatia de proprietari Marian S. Ionescu Marian S. Ionescu Buna ziua. Am si eu cateva intrebari. 1. Cine are dreptul legal sa foloseasca avizierul? Ca proprietar, pot sa pun informari cu privire la interactiunea cu ... (vezi toată discuția)
Listele de plată sunt ilegal calculate dacă nu au la bază hotărâri ale adunărilor generale anuale, convocate conform legii nr. 196/2018, art. 47, 48 și 53 ! flory_mr flory_mr Am găsit pe Internet un articol extrem de explicit care arată obligațiile unui administrator de Condominiu, în care aproape la fiecare articol se arată ... (vezi toată discuția)