Imi place cum argumentati subiectul si are logica + temei legal! Pana la urma v-au trimis cei de la ANPC raspuns la demersul dv.? Atitudinea asociatiei care este fata de dv.? Cum s-a rezolvat problema comisionului pana la urma?
Stiu ca primaria are un departament dedicat asociatiilor de proprietari.Ati fost si acolo?
latka a scris:
Problema nu sta chiar asa cum credeți, subiectul asta s-a discutat pe alte topicuri. În esență, ce nu ați inteles:
1.Exista o baza legala pentru care beneficiarii serviciilor de plată făcute de asociație nu v-au taxat suplimentar, cum faceți dvs. acum cu vecinul. Toate persoanele juridice au luat cunoștință din 2009 cu OUG 113, care stipula (a fost înlocuită în 2019 cu legea 209) ca beneficiarul serviciilor de plata bancare își suporta comisioanele băncii sale, la fel cum și plătitorul își suporta comisioanele băncii sale care face plata. Este interzis ca beneficiarul sa ceara alte comisioane în plus.
2. Faceți o confuzie între persoana juridica Asociația de proprietari și persoana fizica proprietar. Din punct de vedere juridic sunt entități total diferite, asa încât atunci cind proprietarul plătitor da un ordin de plata către banca sa, asociația de proprietari - beneficiarul nu are o baza legala pentru a taxa suplimentar plătitorul, pentru comisioanele bancare pe care le-a negociat persoana juridica cu banca.
3.In baza cărui temei legal îl taxați pe vecinul? Este el "vinovat" ca ati ales CEC Bank, in loc sa alegeți o banca ce nu percepe acel comision? Evident nu și se încalcă și legea 209/2019.
4.Asociatia are venituri, dacă vrea și e legal, numai ca în lege este obligat sa le bage în fondul de reparații.
5. Am reclamat asociația mea la ANPC pentru încălcarea Oug113 și am avut câștig de cauză. Când și-au dat seama ca pot fi amendați drastic, m-au rugat sa retrag plângerea, Cum scopul meu nu a fost decât sa le demonstrez ca nu e legal ceea ce făceau, am retras acea plângere, dar răspuns tot mi-au trimis cei de la ANPC, ca am dreptate în demersul meu.
6. Nu priviți dintr-un unghi potrivit acel cont bancar și nu ați citit corect art. 20 din legea 196 /2018. Acel cont e precum o casierie electronica, o parte comuna a tuturor. Faptul ca cineva nu utilizează acea parte comuna contravine prevederilor art. 75 din lege care spune ca nici un proprietar nu poate fi scutit de plata cheltuielilor unei părți comune care n-o utilizează. Asa ca vecinul nu e comod.
7. Cheltuielile cu serviciile bancare se împart conform legii, art. 85, pe CPI către toți proprietarii.
Da, ANPC mi-a dat dreptate, pe baza Oug 113 (nu mai e de când cu legea 209) am postat la un alt subiect pe acest forum răspunsul lor.
gabriela1978 a scris:
Imi place cum argumentati subiectul si are logica + temei legal! Pana la urma v-au trimis cei de la ANPC raspuns la demersul dv.? Atitudinea asociatiei care este fata de dv.? Cum s-a rezolvat problema comisionului pana la urma?
Stiu ca primaria are un departament dedicat asociatiilor de proprietari.Ati fost si acolo?
latka a scris:
Problema nu sta chiar asa cum credeți, subiectul asta s-a discutat pe alte topicuri. În esență, ce nu ați inteles:
1.Exista o baza legala pentru care beneficiarii serviciilor de plată făcute de asociație nu v-au taxat suplimentar, cum faceți dvs. acum cu vecinul. Toate persoanele juridice au luat cunoștință din 2009 cu OUG 113, care stipula (a fost înlocuită în 2019 cu legea 209) ca beneficiarul serviciilor de plata bancare își suporta comisioanele băncii sale, la fel cum și plătitorul își suporta comisioanele băncii sale care face plata. Este interzis ca beneficiarul sa ceara alte comisioane în plus.
2. Faceți o confuzie între persoana juridica Asociația de proprietari și persoana fizica proprietar. Din punct de vedere juridic sunt entități total diferite, asa încât atunci cind proprietarul plătitor da un ordin de plata către banca sa, asociația de proprietari - beneficiarul nu are o baza legala pentru a taxa suplimentar plătitorul, pentru comisioanele bancare pe care le-a negociat persoana juridica cu banca.
3.In baza cărui temei legal îl taxați pe vecinul? Este el "vinovat" ca ati ales CEC Bank, in loc sa alegeți o banca ce nu percepe acel comision? Evident nu și se încalcă și legea 209/2019.
4.Asociatia are venituri, dacă vrea și e legal, numai ca în lege este obligat sa le bage în fondul de reparații.
5. Am reclamat asociația mea la ANPC pentru încălcarea Oug113 și am avut câștig de cauză. Când și-au dat seama ca pot fi amendați drastic, m-au rugat sa retrag plângerea, Cum scopul meu nu a fost decât sa le demonstrez ca nu e legal ceea ce făceau, am retras acea plângere, dar răspuns tot mi-au trimis cei de la ANPC, ca am dreptate în demersul meu.
6. Nu priviți dintr-un unghi potrivit acel cont bancar și nu ați citit corect art. 20 din legea 196 /2018. Acel cont e precum o casierie electronica, o parte comuna a tuturor. Faptul ca cineva nu utilizează acea parte comuna contravine prevederilor art. 75 din lege care spune ca nici un proprietar nu poate fi scutit de plata cheltuielilor unei părți comune care n-o utilizează. Asa ca vecinul nu e comod.
7. Cheltuielile cu serviciile bancare se împart conform legii, art. 85, pe CPI către toți proprietarii.
V-am explicat o dată că o reclamație la ANPC nu garantează succesul și ca legea 209 /2019 nu mai e la fel de explicită ca Oug 113 în sensul asta. Totuși am sa va redau în sinteză răspunsul ANPC, care a stabilit ca Asociația, ca prestator de servicii, a încălcat art. 7 alin c) din OG 21 /1992 reactualizat, mai exact : " să respecte condițiile prescrise sau declarate, precum și clauzele prevăzute în contracte;"(nu și-a respectat clauza contractuala din contractul cu banca și a repartizat acel comision bancar în contradicție cu prevederile Oug113) și ca asociația trebuie sa recalculeze lista cu cheltuielile de întreținere în conformitate cu legea. V-am explicat ca a fost încălcat (prin considerarea acelui comision bancar datorat exclusiv de proprietar) art. 85 din legea 196 /2018, care spune ca această cheltuială se împarte pe cotă parte indiviza tuturor proprietarilor. În eventualitatea în care s-ar nega ca art. 85 spune acest lucru, adică legea 196 nu prevede, se aplică art. 654 din codul civil. Nu știu unde e departamentul din primăria sectorului 6, nefiind din București. Însă orice reclamație de orice fel adresată primăriei se dirijează intern compartimentului care răspunde. O reclamație către o autoritate publica are un termen maxim de rezolvare de 30 de zile.