Introducerea pe lista de cheltuieli a onorariului avocatului angajat de administrator, pe lista dvs. de cheltuieli este o grosolanie total nelegala.
Cererea dvs. privind explicatii legate de administrarea condominiului este foarte legala, cererea insa trebuia adresata presedintelui:
Articolul 28
(1)Proprietarii din condominiu au dreptul sa fie informati in legatura cu toate aspectele ce privesc activitatea asociatiei, sa solicite in scris si sa primeasca copii dupa orice document al acesteia. Proprietarii care solicita copii dupa documentele asociatiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.
(2)In vederea bunei informari a proprietarilor, asociatia de proprietari amplaseaza la loc vizibil un avizier la care sunt afisate documente, in conformitate cu prevederile prezentei legi.
(3)Proprietarii din condominii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, dupa caz, sa o conteste in scris in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata.
Presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda, in scris, la contestatie in termen de 10 zile de la primirea acesteia.
(4)In cazul in care presedintele sau administratorul nu ia toate masurile necesare in scopul facilitarii accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al asociatiei de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta comitetul executiv si cenzorul/comisia de cenzori. In situatia nesolutionarii sau a solutionarii necorespunzatoare a solicitarilor notificate in termen de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor prevazute la art. 10.
Cheltuielile se impart pe proprietari conform art. 75 si urmatoarele:
Articolul 75
(1)Cheltuielile asociatiei de proprietari sunt cheltuieli legate de exploatarea, repararea sau intretinerea proprietatii comune si cheltuielile pentru asigurarea serviciilor de care beneficiaza proprietarii si care nu sunt facturate individual catre proprietatile individuale.
(2)Cheltuielile asociatiilor de proprietari, in functie de modul de calcul si de criteriile de repartizare pe proprietati individuale, sunt urmatoarele:
a)cheltuieli pe numar de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in proprietati individuale;
b)cheltuieli pe consumuri individuale;
c)cheltuieli pe cota-parte indiviza, in functie de suprafata utila a proprietatii individuale;
d)cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociatiei de proprietari;
e)cheltuieli pe consumatori tehnici;
f)cheltuieli de alta natura.
(3)Asociatia de proprietari are obligatia de a respecta prevederile legale privind modul de repartizare a cheltuielilor comune, in caz contrar hotararile luate de adunarea generala a proprietarilor cu incalcarea acestor dispozitii sunt nule de drept.
Nu exista la descrierea ulterioara a diferitelor repartitii de cheltuieli in lege un astfel de caz. Exista posibilitatea ca asociatia sa contracteze un serviciu de genul acesta (nu adminstratorul), adica pentru consultare si reprezentare juridica a asociatiei, si cheltuielile se impart pe CPI, conform art. 85 (similar unui contract de servicii bancare, unui contract de asigurare).
Ceea ce a facut administratorul este o grosolanie. E adevarat ca prescrierea datoriilor se stabileste in instanta, dar nu sunteti responsabil de cheltuiala facuta de administrator.Putea foarte bine sa mearga sa se informeze la compartimentul specializat din primarie si nu avea nici o cheltuiala.
Nu a procedat legal deloc angajind un avocat si punindu-va pe dvs. la plata.
[ link extern ]