Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am sunat pentru revizie înainte de a expira garanția, dar service-ul a programat mașina la câteva zile după expirare. E legal să mi se refuze reparația pe garanție în cazul prezentat?
Recent am fost sa-mi fac revizia la masina la un dealer autorizat (de la care am si cumparat masina).
La finalul reviziei, mi s-a zis ca s-a gasit o problema si ca se poate repara prin garantie si ca vor reveni cu un telefon dupa ce vorbesc cu reprezentanta marcii de masina respectiva (daca e nevoie pot sa spun care e) si ca ar dura cam o saptamana.
Dupa o saptamana si jumatate ii sun eu si ii intreb care e situatia si mi-au zis ca nu se poate repara prin garantie pentru ca nu mai sunt in perioada de garantie.
Eu am cumparat masina pe 1 iulie 2016 si revizia s-a efectuat pe 3 iulie 2019.
DAR, eu am sunat sa fac programarea pe 25 iunie. Ca ei m-au programat pe 3 iulie, asta nu depidea de mine.
As vrea sa stiu daca e legal sa-mi refuze repararea pe garantie in cazul prezentat si, daca nu e legal, daca ii pot sa-i dau in judecata?
Si ca sa adaug la cele spuse in mesajul precedent, chiar nu aveti cum demonstra in fata unui judecator ca acea defectiune / anomalie tehnica s-a intimplat INAINTE de data de expirare a garantiei si nu DUPA. Constatarea s-a facut in afara perioadei de garantie (in timpul reviziei tehnice) si deci, acel defect putea aparea in perioada post garantie...Corect?
Doar dvs ati spus undeva aici ca nu aveati cunostinta de acel defect...
Deci, sansele dvs in fata judecatorului sunt practic nule.
Data viitoare setati acele "alarme" pe calendarul smartphone-ului...data de nastere a sotiei (sic), expirare ITP, RCA, GARANTII samd
Buna ziua,
Inainte de orice demers, studiati cum puteti atrage culpa service-ului. Dvs ati solicitat o revizie, dansii s-au conformat si v-au facut o programare. Ca s-a intamplat ca in timpul reviziei sa descopere un defect, incercati sa vedeti unde ar fi vina lor.
Daca programarea vizitei in service venea in urma reclamarii unui defect si acestia intarziau programarea atunci erau buni de plata.
Probabil ca va ganditi ca daca v-ar fi programat mai repede nu mai aparea aceasta situatie. Reviziile nu sunt operatii cu caracter urgent. Cand sunati sa reclamati un defect, mai ales in timpul perioadei de garantie, in toate cazurile sunteti programat cu prioritate.
Dvs daca stati la coada la paine, si cand ajungeti in fata observati ca nu are covrigi ce faceti? :)) E vina brutarului?
@ionescumarian
Inainte de orice demers, studiati cum puteti atrage culpa service-ului. Dvs ati solicitat o revizie, dansii s-au conformat si v-au facut o programare. Ca s-a intamplat ca in timpul reviziei sa descopere un defect, incercati sa vedeti unde ar fi vina lor.
Intrebarea mea este: de ce sa vada cum ar putea culpabiliza service-ul, atita timp cat (in mod onest) nu poate dovedi ca acel defect a aparut in perioada de garantie? In situatia data, numai un expert independent l-ar putea ajuta (eventual) sa determine daca defectul a aparut inainte sau dupa, sau daca a fost in urma unui eventual viciu ascuns / defect de proiectare etc...dar, va fi greu in fata judecatorului. Si chiar daca presupunem ca acel defect poate fi dovedit ca a fost in perioada de garantie, tot va fi greu ...caci nu service-ul ar fi responsabil de plata cheltuielilor ci de data asta fabricantul va trebui sa accepte / plateasca.
Caci, in acest caz particular, cred eu ca service-ul va efectua plata / reparatia daca fabricantul accepta concluzia expertului independent si decizia tribunalului
E o speta f complicata cu sanse infime de succes